associated B4.1 OF TLR22

Discussie in 'Electro offroad' gestart door dieriek, 1 okt 2012.

  1. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    keuze

    Hallo allen,

    Mijn persoonlijke keuze zou inderdaad de asso zijn.
    Big bores zijn fijn maar de asso v2 dempers zijn uitstekend.
    Je kunt ze later alsnog vervangen door big bores.
    Aluminium chassis is mooi maar of je er harder van gaat is
    Maar zeer de vraag.
    Maar nogmaals, dat zou mijn persoonlijke keuze zijn.
    Onderdelen voor de asso zijn bijvoorbeeld goedkoop en bijna
    overal te krijgen. Diff is goed en hij rijdt uitstekend.
    Maar wat je mooi vindt is natuurlijk ook niet onbelangrijk.
    En zoals kurt al aangaf, tegenwoordig is er ook nog de cougar SVR
    Keuzes keuzes....

    Hans
     
  2. dieriek

    dieriek

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Heers
    Ik wil u bedanken voor u toelichting.
    Is het chassis van de B4.1 even sterk als een alu van bv de cougar, of is het alleen maar voor de show?
     
  3. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    kunstof heeft flex. een eigenschap die de buggy iets vergefelijker maakt. een flexibele auto kan iets makkelijker rijden/aanvoelen

    een aluminium auto ( chassis ) heeft minder flex, is stijver en zal de auto iets directer laten reageren, de auto zal iets nerveuzer, directer aanvoelen.

    het is maar net wat je wenselijk vind. e.e.a is afhankelijk wat je gaat doen met de auto.
    Bashen? serieus racen en op welke ondergrond. zijn allemaal facoren die je keuze van het materiaal bepalen

    edit: ik heb een aantal maanden op klei gereden met een TLR22 en ik rijd nu bijna 1 jaar met een DEX210 op klei.
    zodra het grip niveau daalt op klei zal de TLR22 moeilijker te rijden zijn voor een gemiddelde coureur dan een dex210
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zou nog even wachten en kijken hoe de B4.2 eruit gaat zien...
     
  5. dieriek

    dieriek

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Heers
    bedankt voor de reactie.
    Als ik alles nalees dan denk ik dat de B4.1 de beste auto voor mij gaat zijn.
    Beter bestuurbaar dan de losi, motor vanachter omdat ik toch steeds op klei rijd.
    Goedkopere vervangstukken dan de andere modellen en op de meeste modelbouwshops te krijgen, veel plaats op chassis voor alles in te duwen
     
  6. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.886
    Locatie:
    Velserbroek
    Er staan ook veel B4's te koop, als je daar een Factory Team versie van kan vinden heb je voor weinig geld gewoon meteen een goede auto.
     
  7. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    een goede keuze.
    een b4.2 zal uit de doos bigbores hebben en de VST slipper. maar kan je ook lost aanschaffen naar verloop van tijd als je niet meer tevreden bent met de huidige dempers en slipper op de b4.1

    de B4.1 FT worlds edition is de meest recente en is geloof ik ook +8mm tov de "standaard" b4.1 FT.

    een langer chassis zal de auto ook wat rustiger doen aanvoelen op klei
     
  8. dieriek

    dieriek

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Heers
    Hallo,

    Ik wil iedereen bedanken voor de reactie.
    Ik ben me vandaag de schumacher gaan kopen.
    Ik had vroeger een bosscat gehad en heb altijd graag nog eens een schumacher gehad. Ik had zo'n idee welke ik ook kocht, ze waren redelijk aan elkaar gewaagd, misschien de losi iets moeilijker om mee te rijden.
    Wat de doorslag heeft gegeven buiten het feit ik graag nog eens een schumacher wou , is het snel aan vervangstukken te raken zoals hierboven vermeld staat max 2 dagen, dit werd me ook meegedeeld in de winkel waar ik hem gekocht.

    Nog eens bedankt aan iedereen voor de reactie
     
  9. belpet

    belpet

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    32
    Hoi heren,
    Juist gevolgd dit discussie omdat ik sta ook op punt nieuwe 2wd aanschaffen. Ik heb thuis X6sq die zou nodig hebben vervanging van verschillende onderdelen,te veel speling overall,daar door overvegen aankoop van nieuwe. Zal waarschijnlijk bij asso blijven,wat mij wel stoort aan B4.1(in mijn X6 zit complete voortrein van B4.1)is stuurinrichting,het is iets te veel speling naar mijn mening. Ik heb bij schumacher gezien dat zij gebruiken 4 lagers. Bij asso is dat niet. Mijn vraag is of dat heeft grote invloed op sturen,of door lichte toespoor out is die probleem opgelost. En hoe zit dat met die schuivertje van TLR 22? En nog ter info,er bestaat ook kit voor B4.1 voor midmotor configuratie C4.1.
     
  10. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    speling

    Hallo allen en met name Belpet,

    De speling in de stuurinrichting van een B4.1 (al is het idd ongewenst)
    heb ik nooit hinder van ondervonden.
    De slider van Losi bij de 22 is een mooie vinding maar ook die slijt.
    En als hij versleten is kan er rommel tussen komen waardoor hij
    niet meer functioneert.
    Ik verving de slider bij mijn 22 om de 4 maanden ongeveer.
    Er is een aluminium aftermarket variant maar die heb ik nooit geprobeerd.
    De C4.1 zou ik persoonlijk niet aanraden, het chassis is zwak en de auto
    is alleen goed op tapijt en kunstgras (astro).
    Op klei is er voor de gemiddelde rijder niet mee te rijden.

    Groeten

    Hans
     

Deel Deze Pagina