Zenoah 26 cc startprobleem

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Heli-Uwe, 21 jun 2012.

  1. rc cas

    rc cas

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    156
    Locatie:
    weert
    hallo,

    ik heb bij mijn zenoah het probleem dat hij niet vonkt .. bougie is wel nog goed, hebben we getest maar hij vonkt gewoon niet, ik heb de rode kabels verbonden en de 1ne zwarte niet , hij zou nu tog gewoon moeten vonken zou je zeggen ..

    mvg Cas
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ook de stekker checken,
    als je die kabels verbind van de schakelaar, gaat de motor uit !!
    dus de onderbreker maakt een kortsluiting,
    als bougie, stekker (en ook kabel) ok is
    en de kortsluitschakelaar weggehaald is dan kan het nog zijn,
    dat de afstand van de ontsteking (binnen in het luchterrad) niet goed is of vol olie zit, anders zou die ontsteking kapot zijn, maar ik denk dat gebuurt niet maar zo.

    Ga ma die stappen door van bougie via stekker , kabel ..

    suc 6 daarmee, geen mooi werk zo zoeken,

    soory voor schrijffouten, ben op werk zonder spellingcontrolle,

    Uwe
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    kijk ook in de discussie ''zenoah geen vonk''
    da staat geschreven, hoe je kan meeten met een ohm-meter,
    ook een optie...
     
  4. rc cas

    rc cas

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    156
    Locatie:
    weert
    hij loopt nu ;) ben i blij om, alleen de naalden staan helemaal niet goed .. weet iemand die fabriek's instellingen?
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ik zal heel voorzichtig zijn met fabriksinstelling,
    meest zijn ze wel te hoog, maar geen garantie,
    ik kreeg mijn motor met L=1,25 en H=2,0
    bij L moet je niet te laag gaan, liefer throttle kurve omhoog doen,
    en bij H moet je zelf kijken,
    een Heli motor is anders als een auto motor !!
    suc6, Uwe
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Mijn nieuwe 29cc motor was nieuw veel te laag ingestellt trouwens,
    deze heeft dan ook meer vermogen en woord niet zo snel heet,
    een kleine 23 cc wel,
    dus geen garantie,
    mooi zal zijn, dat je alltijd ziet, dat da wat rook uit komt,
    tenminste loopt die als hij rookt, grappje, hihi
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Nou, vandaag weer 30 minuten gevlogen, en nog wat finetuning,
    het kan zijn, dat die weer iets te snel draait, ...
    heeft nog sterk tikken in de staart.

    Maar motor is nu denk ik ok,
    waas een leuk draadje, erg interessant,
    en voor mij kan die eigenlijk dicht,
    discussie was zenoah startprobleem, dit heeft die niet meer,
    start nu zelfs zonder choken met 2 keer trekken.

    Groetjes van Heli-Uwe
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ik mis Brutus, die veel heeft meegewerkt in dit draatje ,
    vakantie ??
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Gezien zijn laatste bericht, lijkt het alsof een paar opvliegerige vliegers een emmer hebben laten overlopen.
    Jammer.
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... is inderdaad gestoppt met mod.

    jammer voor ons, was een goede steun, als het niet verder ging !
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi,
    ik ben toch benieuwd, hoe je die naalden hebt ingestellt en hoe die loopt,
    bij mij 1,2 op de low mag ik niet rijker en ook bij 1,6 of 1,7 high gaat het bijna niet rijker, goed, ben nu nog bezig met een mengsel van rond 1:33 en de motor rookt goed, mar loopt nog niet helemaal rond ten last van de staart, die behoorlijk tikkt.
    gr. Uwe
     
  12. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Inderdaad jammer........
    Diplomatiek zijn was niet zijn sterkste kant maar hij was eerlijk en oprecht en hij draaide er nooit omheen en zei gewoon zoals 't was zonder toeters en bellen.
    Scheelde een hoop geneuzel en dus tijd.

    Kortom hij was duidelijk en recht door zee.............Goed als men hier niet tegen kan zou ik ook stoppen....

    Gr.Tino

    @Uwe Fijn dat alles goed gaat nu.
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Bedankt, Tino,

    hoop dat het jou ook goed gaat,
    en wat Bert betreft,
    het was inderdaad dat mooie, dat je gewoon met hem kan praten,
    en als je ma verkeert laag, heeft hij het duidelijke gezegd, en altijd met respect,
    Ik hope wij kommen ons nog tegen ergens Tino, en ook Bert !!!
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Vandaag veel veel wind en ook regen,
    maar toch tussen door een momentje gevonden om te vliegen,
    van het gevoel loopt de motor nu steeds beter en dus ook wat sneller,
    RPM moet ik de volgende keer nog meten, die was bij 1200,
    en voor de veiligheid heb ik in idle 2 iets negatieve pitch ingesteld,
    soms is het een probleem met die gewone 0 graden pitch
    de helikopter naar beneden te krijgen,
    en nu kan ik zo nodig van idle 1 even naar 2 voor wat negatieve pitch.
    Dat draadje heeft nu niks meer te doen met staartprobleem
    van een motortje, maar ik vind het leuk hier wat de schrijven,
    hoe het met het motortje nu gaat.
     
  15. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Hoi Heli uwe,
    Ben ook weer even op de lijn en zie dat dit draadje nog steeds loopt.
    Dat probleem met te weinig negatieve pitch had ik in het begin ook bij mijn
    eerste grote trainer vlucht. Kreeg hem niet naar beneden omdat het te hard waaide bij de dijk.
    Moest echt met "nick" naar beneden toe want hij bleef gewoon in de lucht hangen. Ik vloog met de trainer altijd in normal mode en dan met maximaal -4 negatief. Inmiddels heeft de trainer de vliegstal verlaten en is er een radical G30 voor in de plaats gekomen. Ook met een zenoah 23 cc maar dan de puh versie. Is nu eindelijk ingelopen en vliegt echt superstrak en loopt als een zonnetje.
    Staat filmpje van op ander forum bij "tweak on the move again".
    Gr. rob
     
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ja dank je Rob,
    ik heb het filmpje gezien, vliegt echt super strak !!,
    denk ook RPM is lager dan 1200,
    vlieg ik met 1200 word hij onrustig, best is tussen 1125 en 1150,
    ik zag ok (of horte) een tick, kan dat ??
    heb ik ook, gaa eerst met de gain omlaag om verder te kijken
    (gyro is een gyro van kleine helis (weet de merk nu niet),
    en een analoog servo, denk een 9202 futaba of zo).

    Ja , draatje loopt nog, misschien als ik weer meer vlieg een nieuw draatje maken met Vario Benzine Trainer vliegt weer.
     
  17. SkyRazor

    SkyRazor

    Lid geworden:
    20 sep 2012
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Groningen
    Hallo, dat verhaal over versleten zuigerveren, is klink klare onzin.
    Voorbeeld, weet je hoeveeel uren een bosmaaier draait, die draait honderden uren, en is niet af te krijgen. Zou niet best zijn, als de zuigerveren na 40 liter brandstof vervangen moeten worden.

    W de Groot
     
  18. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Hallo Uwe,

    Je hebt geen Gy 401 gyro of iets dergelijks met een digitale staart servo?
    Je zult verbaasd zijn hoe dit gyro setje op jou heli zal werken.
    Ik ben benieuwd welke gyro je nu gebruikt.

    @Knuf,
    Op wie zn reactie reageer je?

    Grt,
    Eric.
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    nog niet aan gedacht,
    maar anders, met de ''oude motor'' nog,
    ging de staart echt goed,
    ik denk toch dat het aan de nog niet helemaal herstellte motor en aan de RPM is,
    bij de Bell 47 heb ik hetzelfde gehad,
    heck loopt via Helicommand HC3 ingesteld als GY401,
    maar toch met een analoge staartservo,
    even over na denken, wat ik doe,
    eerst mal weer vliegen als het weer het toegestaan.
    Dank voor de Info, Uwe
    .
    @knuf:
    ik denk je hebt niet eens half dit draadje gelezen,
    het gaat niet om een bosmaaier of zoiets, die ma even 2 of 3 min met vollgas loopt, het gaat om een 7,5 kg heli die de lucht in moet en da ook 20 min. zal blijven.
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Die is het:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina