Bij mij brandde op die leeftijd het geld ook in mijn spaarpot... @Tim: Deze is veel te klein, dus instabiel. motor, accu en zender zijn niet veel. Leg er €25,- bij en je hebt een rtf U Can Fly met een baggerzender. Veel beter vliegtuig maar van die zender + lader die er bij zitten ga je spijt krijgen. + je zult bij elk toestel een paar extra accu's moeten aanschaffen. Met 1 accu kun je een minuut of 8 vliegen. Dat is wel erg kort om een reis op en neer naar het veld te maken. Heb je al gelest? Met welk toestel en zender? Hoe beviel dat?
Ed, Die knul wil gewoon vliegen, en op die leeftijd zijn ze nu eenmaal van "ik wil nu dit!!" . Maar ja, volgens mij leest tie maar half onze adviezen hier. Zullen we sinterklaas even bellen ?
jullie advieseren allemaal duur spul we vieren geen sinterklaas en kerstmis meer en die 90 euro is het geld dat ik voor mijn verjaardag kreeg als ik een vliegtuig moet kopen wat jullie advieseren ben ik echt heeeeel lang bezig om dat geld bij elkaar te sparen
Nogmaals: Voor €90,- kun je niet beginnen met vliegen. Met heel veel geluk kun je voor dat geld een tweedehands set bij elkaar sprokkelen. Maar je hebt ook bijkomende kosten zoals contributie voor de club etc. Daarnaast heb je ook kosten voor onderhoud en als je schade vliegt. Over geld verdienen heb ik je al diverse tips gegeven. Vanaf mijn 11e droomde ik van modelvliegen. Mijn eerste vliegtuig had ik pas op mijn 17e en mijn eerste vlucht maakte ik op mijn 21e. Ik wil je best proberen je te helpen, laat dan 1 van je ouders me een pb sturen.
Gewoon doen Tim. Anders ge je nooit leren naar anderen luisteren. Ga je nooit het mooie van een forum leren kennen. Ga je nooit je ongeduld leren overwinnen. Enz.enz. Vind het alleen jammer van de 90 € die je verspilt, ga voor dit bedrag bij een vliegclub, er zal wel een brave ziel te vinden zijn die je eens eventjes met een toestel laat vliegen als hij merkt dat je het oprecht meent. Op deze manier geraak je wel aan een goed toestelletje met alles op en aan voor een schappelijk prijsje. De meesten onder ons begrijpen wel de noden van een 10 jarige. Johan.
Ik bedacht me ineens dat ik dit al eens eerder precies hetzelfde langs had zien komen. En ja hoor; zie HIER, vanaf post #63 gaat het over de Champ. Post 82 en 83 laten de afloop weten....
Dat zag iedereen vantevoren aankomen. Maar toch zonde: dat was iemand die erg enthousiast was en na een paar seconden 'vliegen' de boel te koop zet omdat het kapot is. weg vlieghobby, weg droom. Allemaal omdat men eigenwijs is en denkt het allemaal wel beter te kunnen/weten dan alle (ervaren) vliegers op dit forum.
ik heb jaren geleden me zelf leren vliegen met een soort type easy star. ik vlieg er vandaag de dag nog steeds mee 7 jaar later. wel is hij nu zwaar gemodificeerd en zitten er allerlei onzinnige poespas ( bommenluikje ect) op om het leuk te houden
Ik heb mezelf leren vliegen met een edf jet, enkel in het begin moest ik ff het gevoel krijgen om een handwerp te maken en ben ik 3 keer gecrasht. Daarna nooit meer gecrasht en zit nu al aan 90 vluchten terwijl ik perfect rugvlucht, looping, stall turn, roll,.. vlieg. Nu heb ik wel ervaring met heli's en sim. Ik denk dat de topic starter idd beter naar een club gaat of een sim koopt en daarop intensief oefent om de juiste reacties te krijgen. Zeker op jonge leeftijd gaat dit snel.
@jeleeee; je begrijpt het punt niet. Iemand gaat een maand lang advies vragen, iedereen stopt daar tijd en energie in en uiteindelijk doet TS gewoon wat hij zelf al vanaf het begin in gedachten had. Nou maakt me dat geen barst uit maar vráág het dan niet en ga gewoon je eigen gang. En inhoudelijk; voor ieder succesverhaal kan ik 25 mislukkingen aandragen.
zoals hier te lezen http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-vliegen/170311-bouwverslag-depron-vliegtuig-little-joe.html heb ik 1 keer een poging gedaan om te vliegen bij mijn club, maar toen had ik een mode 2 spectrum dx6i en niemand in de club had nog meer een mode 2... vooraf raadde ze al aan een mode 1 te nemen of zender ombouwen. na die tijd mijn zender met moeite omgebouwd naar mode 1 (wat was het moeilijk om een spectrum omtebouwen). conclusie is dus gewoon een mode 1 te nemen..... en naar een club want vliegen is lastig (helemaal zonder hulp)
Leuk om te horen hoe het bij jouw club is. Bij ons op de club is het net omgedraaid. Geen instructeurs met mode 1, zelfs geen enkel clublid op mode 1. Iedereen vliegt mode 2. Daarom wil ik jouw advies omdraaien, zoals al vaker door de traaglerende oude mensen hier op het forum verteld: zoek een club, pas je aan aan het aldaar gebruikte materiaal. Dan kun je veel hulp verwachten. Probeer eens een keer te luisteren ipv mokkend te lezen dat je geen bevestiging van je wensen krijgt.
Tjah, elke club doet het anders. Daarom moet je ook eerst naar een club om advies in te winnen. een instructeur geeft geen les aan iemand met een andere mode! Misschien handig die 90 euro aan een complete simulator uit te geven en over een tijdje een vliegtuig te kopen als je weer geld hebt en natuurlijk genoeg simulator-ervaring
Ongeveer iedereen op dit forum heeft leren vliegen zo als al te vaak is gezegd. Zo werkt het voor iedereen, en enkele die het lukt zonder ervaren vlieger. Om even wat ron zei te herhalen: Als je het niet ziet: dat filmpje begint met : poging één en vliegtuig één , zo ga je het dus niet leren binnen de 90 euro Edit:JE GAAT ZO GEWOON NIET LEREN VLIEGEN! Koop een SIM en leer vliegen !!!! Als je kunt vliegen ga je naar een club en zegt dat je kan vliegen (check ff de mode bij je locale club) vraagt of je misschien een keer met leerling leraar mag vliegen bij een instructeur met zijn model. Zo niet, ga je naar andere instructeur, of kom je later terug en probeer je het nog een keer.
de beste man in het filmpje had al gevlogen met een sim en dacht het dus te kunnen, je kan veel beter eerst bij een club gaan informeren voor dat je ook maar een euro uitgeeft, deze clubmensen, met veel ervaring kunnen beginners beter informeren over aanschaf,winkels,toestellen en apparatuur. sommige clubs hebben er zelfs toestellen voor om eens een rondje te mogen sturen.