Hee Jsk! Ken je me nog, haha? Ik heb gehoord dat je roer gescheurd is, dat probleem heb ik ook gehad. Daardoor had de vliegtuig een afwijking naar links. Gewoon via Conrad.nl reserve rolroer besteld, alleen jammer genoeg 7 euro verzend kosten! (reserven rolroeren 10,- + 7,- verzendkosten) Ik heb een paar keer met de Wild Hawk gevolgen, bevalt me prima. Nog geen fatale crashes meegemaakt, enigste probleem van me vliegtuig is nu dat de cabinekapsluiting tijdens de vlucht is losgesprongen. Ga maar eens in een grasveldje een sluiting zoeken van een paar mm lang De Cabinekap zit nu vast met een paar elastiekjes Piko
Nu heb ik eens een vraagje voor je JSK. Op youtube staat er een filmpje over een WH met rolroeren (zelfgemaakt) En de Gebruikersnaam is Steinn845 Ofzoiets. Kan dat van jouw zijn ??
Heel groot omdat het maar 3kanaals is stuurt het niet zo snel en maakt hij zijn bochten wat breder met hij vliegt echt TOP.
Voor het starten en landen heb je aan een klein voetbalveld genoeg, belangrijker is de vrije ruimte die daar omheen zit. Bomen en paaltjes zijn net grote magneten deze hebben een onvoorstelbare aantrekkingskracht op vliegtuigen, dit geld trouwens ook voor lichtmasten en doelpalen.
Ok bedankt voor de reacties! Ik zal de aankoop dan nog maar eventjes uitstellen en eerst op zoek gaan naar een geschikte vliegplaats...
op mijn vliegveldje (niet in de club) sttat een omheinig van 1m en daarachter ligt 200 meter veld en heo dan ook altijd bij de landig zit ik tegen die omheinig maar nog nooit schade gehad omdat de motor uitstond en een lage snelheid had.
dat is mooi, ik ga is kijken of er soms op ebay van deze dingen ronddwalen. waar schuren jullie dan wat van af? aan de achterzijde van de prop? ik ben geen halve zool die verschillende accu's gaat combineren ik had het gewoon over 2keer 3s 2200mah lipo's aan elkaar. zodat ik nogsteeds 11.1V heb. Moet een langere vliegtijd geven neem ik aan. en je hebt het over zwaartepunt, maar als ik mijn accu en electronica al helemaal vooraan heb zitten, dan kan ik toch niks anders meer doen dan extra gewicht erbij? weet verder iemand waar ik de buis(die de vleugels bevestigt) los kan krijgen? als ik een 2de heb kan ik ook een 2de vliegtuig in elkaar gaan zetten.
de servo's in de romp gaan zijn 30mm breed, volgens mij zijn dit aparte maten kwa servo's ofniet? wat zullen goede vervangers zijn voor de standaard servo's ?
Oef ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Het vliegtuig licht uit elkaar nu. Maar ik ben van plan om een nieuwe romp te kopen en weer proberen te gaan vliegen. Allen weet iemand waar ik een nieuwe anntenne kan kopen want die gene die ik nu heb is gebroken (Gewoon van de onginale zender),
Waarom lijmen kan altijd en met wat je nu er al aan hebt uitgegeven kon je evengoed een nieuw vliegtuig kopen eentje met 4 kanalen bv... ... en een nieuwe zender als je wat wilt verdergaan
Zelf maken, 7 2200 Mah NimH in serie solderen met een mini tamiya connector. En mooi verpakken heb ik ook gedaan.
Ik heb het niet zo op het zelf solderen van accu's. Ik heb gelezen dat je makkelijk een gewone batterij kapot kunt maken, en dit hoef je niet eens te merken. Hij kan gaan lekken met alle gevolgen van dien. Dus dit laat ik liever over aan onze geliefde spleetogen
Vandaag het rudder een stuk groter gemaakt met een stuk karton op het rudder. Dit gewoon vast gemaakt met plakband. Ik kan nu veel betere bochten maken, een wereld van verschil. Meerdere mensen hebben dit gedaan, tenminste, dat zag ik op youtube filmpjes. Ik heb het gewoon nagedaan en het heeft zeker geholpen. Dit was mijn 2e vlucht, heb 43 minuten kunnen vliegen met de standaard accu. Gewoon de hoogte in sturen, eenmaal op hoogte motor uit en naar beneden laten zweven. Erg gaaf
Ik heb de mijne al wat geleden vergroot door het rudder eraf tenemen op de tafel nagelen en een soort EP eropgelijmd die loopt mooi gelijk Idd je kunt niet echt vliegen zonder een vergrote rudder
als ik mijn wild hawk heb kan ik dus het best: mijn rudder (roer) vergroten (hoeveel cm?) accu naar voren leggen. (gaat de neus niet sneller stuk?) waar moet ik mijn flycam plaatsen? in de neus? en hoe hoog gaat de wild hawk maximaal? En tot welke windkracht kan hij ongeveer vliegen? Gr dominique
als je hem al met 1 cm verlengt is er al een enorm effect. de plaats van de accu is afhankelijk van het zwaarte punt. dus dat is geheel aan jou. vragen zo als hoe hoog kan hij en tot welke windkracht je kan vliegen kan alleen je ervaring beantwoorden.
Dat is uiteraard volledig afhankelijk van je motorisering en vliegklaar gewicht ... Stel je motor/gewicht combinatie zorgt voor een maximale stijging van 1 meter per seconde, en je kan maximaal 10 minuten volgas vliegen met je accu, dan zou je 10x60 x 1m = 600 meter hoog kunnen komen (maar dan is je accu wel helmaal leeg !) ... echter van de luchtvaartwet mag je niet hoger vliegen dan 300 meter met een modelvliegtuig (en boven de 150 meter kan je al "echte" vliegtuigen tegenkomen) ... Het zelfde geld voor de windkracht, de maximale vliegsnelheid bepaald voor het grootste deel tot hoever je kunt gaan ... stel je vliegtuig kan maximaal 50 km/uur vliegen ... als je in de "windkracht-tabel" (zie het grote internet) kijkt dan zie je dat windkracht 6 tot maximaal 49 km/uur gaat ... met de wind mee gaat dan heel goed 50 km/uur + 49 km/uur rugwind, je vliegtuig vliegt bijna 100 km/uur t.o.v. de grond ... maar tegen de wind in 50 km/uur met 49 km/uur tegenwind dat wordt 1 km/uur t.o.v. de grond (en als je accu leeg raakt vlieg je zelfs achteruit) ... Conclusie als je een beetje prettig wilt vliegen moet de maximale windsnelheid ongeveer de helft van je vliegsnelheid zijn ... bij 50 km/uur is dat hooguit windkracht 4 ( 20-28 km/uur) ...