Hallo, Gijs hier, heb in het verleden met 1:8 nitro en 1:6 benzine gereden en nu na een jaar of 5 niet meer te hebben gereden en niets in bezit te hebben gehad, ( muv een oude mini Z) wil ik deze hobby toch weer oppikken. Ik sta op het punt om een axial wraith aan te schaffen om deze als basis te hebben om vanuit daar te kijken welke kant het op zal gaan met de hobby. Mogelijk word/blijft het een scaler, of word de focus wat verlegd naar het crawlen, maar ook een ombouw naar FOFF wil ik zeker niet uitsluiten. Dit is ook meteen de reden dat ik voor deze truck heb gekozen, goede basis en het kan nog iedere kant op om het zo maar te zeggen. De uitvoering zal een RTR worden, mede ivm het feit dat ik toentertijd mijn zenderset en dergelijke met de FG heb verkocht, en ik nu een start set wil hebben die compleet en inclusief zender is, upgraden kunnen we desgewenst later altijd nog doen had ik zo bedacht. Het is de bedoeling om de wraith te gaan rijden op 2S lipo’s 35C C 210a- 6000Mah, ben erg benieuwd wat daar aan power uit komt en wat daar ongeveer de rijtijd van zal zijn icm de standaard wraith. Misschien dat er mensen zijn die hier wat zinnigs over kunnen zeggen? Voor de rest wil ik eea gaan bekijken alvorens er aanpassingen gedaan gaan worden aan de wraith. Tevens erg benieuwd wat er aan rijders zit in omgeving venray/well. Mvg wraith
welkom, in de volgende topics staat genoeg tips en truuks en ideeën voor jouw auto, igg om je op weg te helpen , er zullen vast nog wel eigenaren van de wraith zich melden..... veel lees plezier rock-crawler-en-scaler-topic axial-wraith-kit-build
Rijdend met 5000Mah accu's in mijn (standaard) wraith heb ik ruim een dik uur plezier. Over het algemeen rij je niet de hele tijd vol gas met een Wraith. Overigens kun je met een stuk lichtere accu's ook af hoor. Het is een standaard 27T borstelmotortje die weinig verbruikt. De hoeveelheid power zal niet veel uitmaken. Er zijn er ook een aantal die hem op 3S rijden. Los van een aparte BEC kan de regelaar het wel aan. Staat een hoop informatie over op: Scale Rigs Brand Specific Tech - Axial Wraith at RCCrawler.com Wederom veel leesplezier
Ik zou zeker de kit versie nemen en zelf goede elektronica kopen! Dan heb je tenminste ook het plezier van het bouwen. Bij de kit krijg je ook een paar belangrijke hopups bijvoorbeeld cvd's die je bij de rtr niet krijgt. Op 2s 5000mA en een mmp met Tekin Redline 13.5t brushless motor rij ik ongeveer een uur.
daar heb ik over nagedacht, en bewust voor rtr gekozen om straks de electronica uit te wisselen zodra ik weet wat ik er exact mee ga doen crawl/trail/bash/foff. bouwen is inderdaad leuk, maar upgraden ook, en mijn ervaring met RC is dat je het toch nog vaak genoeg compleet uit elkaar moet/gaat halen dus voor die ene keer mogen de chineesjes het een keer opbouwen. + rtr heeft voor mij het voordeel dat ik een rijdend iets in huis haal, waarbij ik een bepaalde basis als motortje heb, vanuit daar kan ik verder kijken, want met alle mogelijk combo's en opties werd het mij niet helemaal duidelijk wat ik er in wou hebben liggen, en iets kopen waar je achteraf teleurgesteld over bent is snel gedaan lijkt me
Ik heb de Wraith nu een tijdje (helaas stil staan) maar ik vind het een geweldige wagen,lekker robuust. De electronica zoals regelaar en servo heb ik vervangen voor traxxas spul zodat hij ook een duikje in de plassen kan nemen,en hopelijk ook deze winter in de sneeuw mag spelen. hij heeft meneig maal een rolletje gehad berg af,maar niks aan het handje. Echt crawlen zul je er nioet mee kunnen,maar trailen kan hij prima. succes met je wraith,en wel foto's posten hier.