Ik denk dat de diskussie over mijn baksel in dit draadje niet op zijn plaats is. Verder leuteren kan, maar niet hier. Het laatste wat ik in dit draadje er over kwijt wil is dat we voor de prijs een buitenloper hebben gekozen. [edit] al moet ik zeggen dat ik niet weet of er een geschikte binnenloper met vertraging voor max €40,- te koop is. Ik ben geen motoren man. Het project is toch al bewerkelijker geworden dan ik aanvankelijk wilde. (Het gaat van m'n ADAMAS bouwtijd af, zoals je weet. Al is het eigenlijk weer niet belangrijk, daar modelbouw geen levensbelangrijke activiteit is. Het is alleen maar leuk.)
Duidelijk. Het maakt verder ook niet uit. De de keuze is gemaakt. Nu weer verder met RCRCM en zijn modellen
Ik heb de afbeeldingen gisteren eens goed zitten bekijken, en het is óf de Typhoon zelf, óf een uitstekende kopie. Ik lees elders dat de modellen van RCRCM nogal wisselend van kwaliteit zijn. Mijn Typhoon ziet er prima uit, maar had wel een zwakke plek in de romp waar het koolstof niet mooi doorliep. Ik vraag me af of HK misschien de B-modellen van de fabriek opkoopt. Of een andere toko heeft de Typhoon gekopieerd, kan natuurlijk makkelijk in China. Dan is de vraag of men het profiel goed heeft kunnen kopieren, dat zal voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de fantastische handling van de Typhoon. Nou, wie bestelt hem? De prijs is in ieder geval goed.
Ik denk dat Sloperacer dit aan zag komen. Mannen als EMC-vega, T9 en wittnaircomposite raken op deze manier hun RCRCM kisten aan de straatstenen niet meer kwijt. Zodra de Cyclone in het NL Warehouse komt, wordt het een stuk interessanter.
De video op de HK site laat ook zien dat alles er echt zeer strak uit ziet. Grote kans dat dit gewoon een originele typhoon is. Of de bijgeleverde hardware ook origineel is weet ik niet. Maar mogelijk dat ik over een paar maanden toch maar een bestelling plaats .
Zodra die in de NL warehouse is, ga ik er nog eens over nadenken! Was al aan het twijfelen of ik hem nu ging bestellen, maar wacht het nog ff af. Is wel een mooie kist en nadat ik op de wasserkuppe had gevlogen moet er wel een hellingkistje bij!
Posting op RCGroups Ik vrees wel dat deze man gelijk heeft, de kwaliteit zal er waarschijnlijk niet op vooruit gaan. Kan ook haast niet met zulke prijzen. Ik ben blij dat ik nog een Typhoon van 'vroeger' heb.
Daar sluit ik mij bij aan. Al zullen er mensen zijn (oa USA) die niet kunnen wachten. Ik wacht zelf wat reacties af. Of deze nou in een NL Warehouse of DE leverbaar is, dat maakt mij niets uit. Goedkoper is ie in iedergeval. Als de kwaliteit van het product alsook de vliegeigenschappen nagenoeg het zelfde zijn dan acht ik de kans groot dat er hier ook een komt. Zoals het er nu naar uitziet niet, gezien de posting van Raymond...
Huhhh, ik baalde al een beetje. Als op kunststof gebied zelfbouw ook al niet meer een (beetje) lonend blijft, verdwijnt ook dat stukje voldoening.
Maar deze tekst lijkt te zijn gebaseerd op een veronderstelling. Het is even afwachten wat dit model echt doet qua qualiteit als hij daadwerkelijk bij iemand thuis ligt en wordt gebuikt.
James Hammond, de ontwerper van de Typhoon en vele ander RCRCM hits, heeft sinds mei 2010 afscheid genomen van RCRCM. Waarom exact heb ik nog niet gelezen, maar hij heeft de ontwerpen nooit verkocht aan RCRCM of in ieder geval er nooit geld voor gekregen. Nu bied hij iedereen aan deze RCRCM modellen te kopiëren, zelfs voor commerciële doeleinden. http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php?topic=91491.0;wap Of dit te maken heeft met de mindere kwaliteit die nu geboden wordt weet ik niet. Hij ontwerpt en ontwikkelt met een team nu voor Sloperacer. De Schwing 88 is het eerste resultaat. Ziet er weer potent uit. Sloperacer :: Schwing 88 Rick
Ik denk dat ze speciaal voor HK gemaakt worden want als het afdankertjes van rcrcm waren hadden ze het rcrcm logo op de vleugel en waren ze ook in andere kleuren te krijgen. Het verschil in kosten zal tussen bestellen bij Sloperacer en bij HK tussen de 75 en 100 euro zijn schat ik (inklaring, btw, verzendkosten meegerekend). Maar je weet idd niet wat de kwaliteit je krijgt bij HK. Bij sloperacer heb je prima service, kan een kleur kiezen en ze controleren hun producten voor ze verschepen. Hoewel bij mouldies destructief testen, waar ik helaas ervaring mee heb, de meeste informatie oplevert. Mijn Typhoon carbon zwever versie heeft heel wat te voorduren gehad; -defecte ontvanger door afgebroken antenne waardoor hij 100 mtr uit de kust in de branding van Zoutelande stortte. Slechts één servo HS-125mg heeft het zoute water overleefd. Gelukkig vlieg ik alleen met aanlandige wind anders had ik moeten zwemmen. -Het in de vlucht loslaten van een flap servo frame. Neus zwaar beschadigd. -na de start niet snel genoeg de aileron knuppel in de zender handschoen kunnen bereiken. Met halve rol en harde smak op het duin tot gevolg. Leading edge gedelamineerd. Kortom allemaal human error van mijn kant. Hij vliegt nog steeds heerlijk en is mijn favoriet (hoewel ik de Schwing 88 deze week hoop te maidenen) ik heb veel van de Typhoon geleerd, oa; -wees zuinig op je 2.4 antennes, geen scherpe knik waar dan ook. Servos beter te vast dan lekker makkelijk te verwijderen. Koop een goede zenderhandschoen ipv een tochtende slobber Turnigy versie. zorg dat middels mixen je tijdens de start hoogte roer én aileron op één stick hebt. Ik vlieg met mode 4. Super prestaties, het blijft een dikke aanrader deze zwever. Het vliegbeeld is ook heel mooi.
Ai, dat is balen zeg om je dure kist zo in het zoute water te zien dobberen. Gelukkig heb je hem dus weer op het droge gekregen! Off topic: Zie nu ook dat de RCRCM Sunbird ook bij HK wordt geleverd.
Lullig foto inderdaad. Zwevert, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de Schwing, het lijkt een verbeterde Typhoon te zijn. Laat ons vooral weten hoeveel beter het vliegt.