dfc head op 600n

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door raptor117, 18 dec 2012.

  1. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    hallo, heb zo juist de dfc head binnen die ik op een 600n wil gebruiken.
    de main shaft wil ik hier voor inkorten, maar moet er nu 21.4mm van de 201mm as af, of van de al bestaande fbl as, die 191.8mm is?

    ik wil met de head installed alle linkjes recht hebben staan , zoals het hoort bij 0 graden.
    gr rinie
     
  2. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik heb dit ook gedaan maar dan met een 600ESP. Je zet je stick op midstand zodat je 0 graden op de DFC kop moet hebben. Richt dat zo uit op je tuimelschijf, merktekentje met stift en je kan dan meten wat er van je as af moet (en waar je nieuwe gaatje voor de jesusbolt moet komen). Ik kon de DFC as niet gebruiken dus vanaf een standaard as gekeken. FBL as is alleen maar iets korter? Ik had ook andere (dikkere) kogels nodig voor op de tuimelschijf.

    Succes, Marco.

    Ps: De assen zijn een paar micron gehard, gaatje boren gaat het beste als je eerst een heel klein vlakje afslijpt op de as en daar dan boort. Ben je mooi door de hardingslaag heen en kost het geen doos boren.;)
     
  3. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  4. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    er is ook een ESP DFC as, die past ook in de nitro.;)
     
  5. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Die is er wel voor de ESP..maar gaat hier in dit geval niet werken..
     
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Waarom niet.... Diameter is t zelfde en de oude esp as is t zelfde als n nitro shaft alleen heeft de n shaft een langer einde tbv 3e lager.
     
  7. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Gaat erom dat je een bepaalde hoogte nodig hebt van de as, zeker als je de vaste
    elevator A-arm gebruikt. Verder heb je niet veel afstelmogelijkheden met de DFC linkjes.
    Heb liever ook de losse ring om de axiale speling eruit te trekken ipv de vaste ring op de as.

    Maar het zou kunnen werken, de originele as bewerken was voor mij veel gemakkelijker en ik heb er gelijk een aantal reserve gemaakt.
     
  8. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Dfc head

    Hoi, ben er mee aan de slag gegaan, heb geprobeerd de as te boren,
    Eerst een stukje plat gevijlld, en daarna met hss boor poging gedaan.
    Dat viel vies tegen! Boor gebroken , alleen klein puntje in de as gekomen.
    Ga maar eens wat kobald of titanium boortjes halen on het gat te boren.
    Zal het resultaat hier posten, bedankt voor alle goede raad
     
  9. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Gehard staal boren.... Veel succes. Ik frees t heel langzaam.
     
  10. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Het boren is gelukt, met een kobald boortje, as afgeslepen met dremel, kop gemonteerd, ziet er gaaf uit met een dfc head verllagd op een 600n
     
  11. 5#10

    5#10

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Den Hoorn (ZH)
    nu nog een mooi plaatje posten, zodat wij ook kunnen meegenieten van het resultaat ;)
     
  12. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Fotos 600n dfc head

    prachtig geworden toch, ben benieuwd hoe het vliegt.
    Gr rinie

    [​IMG] http://www.modelbouwforum.nl/
    [IMG]www.modelbouwforum.nl/media/131527/full
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Ter aanvulling, ben ook bezig om een aanpassing te maken voor de dfc esp as, zodat je de standaard esp voor dfc as kunt gebruiken met de 3 support lagers, wordt vervolgd!
    Gr rinie
     
  14. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Verlengstuk dfc as.

    [​IMG] Hierbij de foto van het aanpassing stuk.
    Met dit verlengstuk kun je de esp dfc as gebruiken icm de 600n heli of esp heli met 3 lager blokken, het wordt geborgd door het boutje van het onderste tandwiel.

    Perfecte oplossing , geen assen meer boren en slijpen.!
    Gr rinie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina