Mijn HPI Baja 5B SS

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door RCstylzz, 15 okt 2012.

  1. RCstylzz

    RCstylzz

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Belgie; Oost-Vlaanderen; Aalst
  2. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Hmmm, ik zou er gewoon een zenoah 26cc cilinder op doen... Nu zet je super veel power een op 2 bouts onderblok.. Ik hoor wel eens dat het fout gaat
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dan zou ik daar eerst de oorzaak van zoeken..
    Straks zit je met hetzelfde op de 350 euro kostende cilinder??
    Daarbij zou ik eerst investeren in een goede zender ed. en dan pas je motor upgraden.
    Je kan wel mooi 80 gaan, maar wat heb je daar aan als je geen bereik meer hebt, of niet meer kan sturen?
    Daar gaat je mooie auto met duur blok..

    Maargoed, wie ben ik?


    Ruud

     
  4. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Mijn zuiger is ook verkoolt.. Misschien eerst maar eens goede mengsmering gebruiken.. Castrol power RS bijvoorbeeld
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Je zuiger kan wel ( beter van niet natuurlijk ), maar de kop van je cilinder toch niet?
    Het lijkt mij dat je zuiger dan tegen het verkoolde stuk aan knalt steeds, en dan krijgt je zuiger en je krukas( lagers ) de hele tijd een flinke klap.
    Plus dat je een raar ontstekings tijdstip krijgt?
    Maar ik kan het mis hebben hoor!

    Ruud
     
  6. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Dit dus, en dit is wat iedereen hier continu zegt.
    Laat dus eerst je motor van binnen bekijken door iemand met verstand ervan, die kan je de mogelijke oorzaken vertellen.
    Als jij nu iets verkeerds ermee doet waardoor ie stuk loopt, loopt je OBR ook stuk, en nog sneller want er staat overal meer kracht op en er zit minder 'abuse' speling erop.
    En dan loopt je Fuelie met OBR cilinder ook stuk als je dan nog niet weet waaraan het kan liggen.
     
  7. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Gewoon openmaken, 2 Bouten toch? Je wilt die cilinder toch al in de prullenbak gooien?..
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Is dit tegen hem, of tegen mij?
    Want ik kan het mis hebben, maar ik zie/lees de oplossing nog niet?
    Maar inderdaad, laat je blok nakijken door iemand met verstand er van, om te voorkomen dat je dure cilinder ook kapot loopt.
    Ik snap alleen niet dat je een cilinder van 350 euro wil, als je er een heel blok voor kan laten tunen, die daardoor veel beter loopt?


    Groeten,

    Ruud

     
  9. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Nee, dit was richting Rcstylz of hoe ie heet, was om je opmerking te benadrukken zodat ie het voor de misschien de 20ste keer wel eens leest;)
     
  10. RCstylzz

    RCstylzz

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Belgie; Oost-Vlaanderen; Aalst
    Ik heb niet gezegt dat ik een cilinder van €350 ga kopen, de OBR Prostock 30.5cc kost €250, waarvan m'n ouders €50 betalen, dus is nog €200 + een VRC Rear Pro is €150 dus €200+€150=€350
     
  11. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Of je laat je blokje reviseren en een mooie uitlaatje erbij.
    Mooie nieuwe zender of wat andere upgrade's..
     
  12. RCstylzz

    RCstylzz

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Belgie; Oost-Vlaanderen; Aalst
    Ik ga iemand van mijn familie de motor laten nakijken, hij werkt in een garage en doet zelf niets liever dan aan motoren prutsen :) ik wil vooral meer pk's, daarom dat ik de obr Prostock 30.5cc wil, ga er een vrc rear silenced pro bijkopen, en dan later een HBZ Truck B2T Rollcage bijkopen. Nadien ga ik kijken om een FS IT-4 te kopen.
     
  13. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    Gesproken als een echte 14 jarige jongen......
     
  14. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Volgens mij is een 26cc blok heel anders dan een 1/1 dan een 1400cc
    Als jij alles in pk's ziet kan je het best stoppen. Een goede lopende 23/26cc zenoah moet al goed genoeg zijn.
    Misschien een lichte aanpassing.
    er zijn genoeg mensen die jouw motor kunnen reviseren, Bijvoorbeeld Rotec tuning? Nu ga jij veel geld uitgeven.. Ik zie het nut er niet van? Ik ken iemand die tuned ook motoren.. Die had een standaard 30,5cc aangepast die echt niet veel meer vermogen had dan een 26cc..

    Dan liep over dan 100!! ' losi 5ive '
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2012
  15. RCstylzz

    RCstylzz

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Belgie; Oost-Vlaanderen; Aalst
    ik word morgen 15:D
     
  16. RCstylzz

    RCstylzz

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Belgie; Oost-Vlaanderen; Aalst
    Oké, is een motor reviseren moeilijk ? Ik weet dat je zeker en vast de krukaslagers moet vervangen, en de pakkingen van de motor, ik ga ook m'n cilinder vervangen. wat moet er nog allemaal gebeuren ? (ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb er niet veel uit geleerd)
     
  17. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Dat ligt denk ik niet aan de zoekfunctie.
    Ik heb eens even je postgeschiedenis doorgebladerd. In jouw geval zou ik willen adviseren vooral niet zelf te gaan prutsen, het zou zonde zijn van het geld wat je aan onderdelen moet uitgeven.
    Als het echt stuk is, koop dan wat nieuws en laat je goed voorlichten hoe je ermee om moet gaan (en hou je daar dan ook aan!)
    Eerst leren hoe het werkt, zodat je de boel niet (weer) sloopt. Als je dan weet waar je mee bezig bent kun je eens na gaan denken over zelf aan je motor sleutelen.
     
  18. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Je zou moeten (laten) kijken of dat het nog nut heeft het blokje te reviseren.
    Het kan best zijn dat het financieel gunstiger is om een compleet ander blokje te kopen.

    En ik zou zeker als je nog niet zo veel ervaring hebt niet een duur motorblokje kopen met erg veel power. Als je nu meer power wilt zou ik beginnen met het investeren in een andere uitlaat deze kan je altijd weer over zetten op een ander blokje.
    Het zou zonde zijn als je een duur blokje om zeep helpt door gebrek aan ervaring.

    Het blijft natuurlijk jou geld. Maar ik zou het af raden om nu al te investeren in de duurdere blokjes.

    Als je voor je plezier rijd en geen wedstrijden is 26 cc eigenlijk al meer als genoeg.
     
  19. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Met wedstrijden mag je niet eens meer dan 26cc... ' Hormanns a elcons ' Ze rijden daar zelfs met standaard blokkies..
     
  20. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Ja ik bedoelde eigenlijk ook dat hij aan een standaard zenhoah of CY 26 CC blokje meer als zat heeft ;).
     

Deel Deze Pagina