Rotostart vs. Trekstart

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door DRERC, 6 jan 2013.

  1. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Hallo,

    Mijn trestart is gebroken. Nu wou ik hem mss upgraden naar rotostart maar ik heb veel slechte dingen gelezen over rotostart. Zoals : te veel om te dragen, batterijen altijd plat, volgeladen batterijen gaan niet lang mee...

    Dus wat zeggen jullie?


    Mvg,

    Andreas
     
  2. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Dat mensen die dat soort argumenten aandragen gewoon niet weten waar ze mee bezig zijn?
     
  3. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Kijk eens naar zo'n TRX rotorstart.. das toch prima? POK in een keer aan
     
  4. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    Heb zelf een TRX start gehad, het is makkelijker dan een trekstart maar inderdaad zorgen dat je accu's goed zijn (met de tegenwoordige Lipo's is dat niet moeilijk), goed onderhouden van de draaiende delen (let op aanlopen, invetten tandwielen en lagers) dan is het perfect.

    Gewoon proberen.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt die argumenten ook voor jezelf bekijken!
    - is iets ten grote van een accu schroefmachine te groot/zwaar om mee te nemen?
    - en platte batterijen of te snel leeg, is dat niet iets van hoe je ze laadt?

    Er gaat een stickpack in dus vandaag de dag met een LiPo in stickpack vorm kan dat geen probleem zijn.
     
  6. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    OKe maar trekstart s toch ok goed?
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    ja hoor, mits goed afgesteld wel...
    Anders is een roto makkelijker, maar wel meer risico op doordraaien bij vapour lock. (schade)
     
  8. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Oke maar wat moet ik nu kopen? Er zijn vordelen en nadelen aan zowel allebij
     
  9. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Ik zou het gewoon lekker op een trekstarter houden, Je voelt ook de compressie.. ook niet on belangrijk.. ;)
     
  10. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Lekker op trekstart houden of startbox, roto start is slecht voor je one way bearing.
    Mits je normaal met je trekstarter omgaat, zal ie niet zo snel sneuvelen.

    Argumenten die je opnoemt is aardig aan de persoon zelf te verwijten.
    Mijn roto start weegt amper wat, maar liever sleur ik het niet mee.
    Maar als het eenmaal loopt en even uitvalt is een trekstarter veel makkelijker.

    Vandaar dat bij mij de combinatie trekstarter-startbox op het verlanglijstje staat.
    Startbox voor het easy starten, trekstarter mocht ie uitvallen.
     
  11. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    nog iemand? volges mij ga ik voor trekstart gewoon gaan
     
  12. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    ik heb nog nooit problemen gehad met me trekstart, in het begin van een oude auto toen sprong me veer.

    Verder krijg ik ze altijd aan, en is het makkelijk als hij uitvalt.
     
  13. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    Ik heb alle drie.
    Rotostart ben ik niet zo tevreden over: je mist de feeling van de compressie.

    Ik gebruik al jaren de combinatie van trekstarter en een startbox (startmotor). Meestal blijft de startbox ongebruikt.
     
  14. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    oke ! het word een trekstart ! danku
     
  15. ErikRC

    ErikRC Guest

    Ik vind de rotostart ideaal! Voor mij nooit geen rtrekstart meer! :D
     
  16. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Wil ook wel een trekstarter op mijn nitro auto's... Not :cool:.
    Compressie voel je ook wel als je een keer aan het vliegwiel draait tijdens onderhoud...
     
  17. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    leuk he, zo'n forum....1 vraag, honderd meningen:D
     
  18. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    rotostart.
    probleem van de accu's opgelost door via een power panel te starten die op mijn auto accu staat.
    een trekstarter gaat geheid een x kapot en er zijn mensen die ze dan repareren maar als je 1x een stuk veren staal in je vingers gehad hebt smijt je de trekstarter waarschijnlijk heel hard de bak in.

    maar ik moet toegeven. een startbox heeft ook wel voordelen maar is eigenlijk alleen makkelijk als je meerdere dezelfde auto's hebt.
    als je verschillende auto hebt is een startbox niet makkelijk m aar een rotostart systeem dan weer wel
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Met een startbox heb je zeker geen last van een oneway die kapot kan gaan.....
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    En voor elke auto een aparte startbox lost het ander probleem op :).
     

Deel Deze Pagina