Traxxas Stampede 4x4 topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 12 dec 2010.

  1. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Mee eens. Boven de 100 is op een of andere manier flink anders. Misschien dat het de luchtweerstand is die dan veel meer merkbaar een rol gaat spelen.
     
  2. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Klopt, en grootte van de banden, grip, luchtweerstand idd. Ik denk dat je op die snelheden pas het verschil begint te merken tussen met / zonder spoiler en welke kap je gebruikt e.d.
     
  3. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo,

    Ik haalde een paar dagen terug even mijn banden los omdat ik het idee had dat de vorige eigenaar er nogal wat zand in had laten komen. Dat was inderdaad zo en ik heb het er allemaal uit gehaald. Alleen was er nog een probleem want 1 van de 4 schuim stroken is geheel vergaan, het zijn nog wat zielig aan elkaar hangende strookjes. Deze wil ik graag vervangen maar ik vond het zonde om een heel set banden te bestellen om 1 schuimpje. Daarom mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en of iemand daar een oplossing mee heeft gevonden.

    Maurice
     
  4. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Die schuimpjes kun je ook los bestellen, als je je banden er fatsoenlijk terug op kunt lijmen kan je die kopen
     
  5. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    eindelijk! hobbyking spul binnen, nu nog goede pinion halen. 17T 32pitch lijkt me wel een goede toch..?
     
  6. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    is inderdaad 32pitch

    weet niet wat voor motor je hebt, ik rijd met een 17/54 vertanding met 2700kv 4-pole op 2s en zit zo rond de 50km/h
    Motor was zondag na 1 5400mah pack leegrijden (+- 20 minuten) handwarm en regelaar ook
     
  7. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    met een velineon 3500 motor, 3S 4000mah 30C. 50 valt nog best mee, probeer het dan wel met een 17T, misschien later nog een 15T er bij halen. Als mn regelaar maar niet weer doorbrand.
     
  8. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
  9. JHN

    JHN

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    22
    Ben zeker benieuwd naar die prestaties!
    Heb je china mail voor shipping gebruikt? Die andere zijn een stuk duurder allemaal.

    Thanks voor de tip, zit al een tijdje naar wat goedkope wielen te zoeken.
     
  10. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    De banden zijn zondermeer goed. Weinig balloonen, veel grip en zo te zien geen snelle slijters. De wielen zijn wat minder. Ik heb inmiddels een gestipte hex en een gescheurd wiel.
    Maar goed, dat zou met het koude weer te maken kunnen hebben. Ik ga eens kijken of ik leuke 3.2" wielen kan vinden waar ik de banden op over kan zetten.

    Ik denk dat de wielen en banden het op een standaard 4x4 Pede goed zullen doen. De velgen kunnen in ieder geval het geweld van mijn MMP/2650 niet echt aan.
     
  11. Tomzxr

    Tomzxr

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    4
    Locatie:
    omg. Nijmegen
    Hallo allemaal,
    Ik zal mijzelf eerst even voorstellen, ik ben redelijk nieuw in deze hobby, onlangs heb ik de fantastische stampede 4x4 vxl gekocht.
    Na een leuke middag in het bos, en een flinke schoonmaakbeurt daarna, krijg ik mijn pinion gear niet meer goed vast op het asje, wat uit de motor komt. ik draai hem zo strak mogelijk vast, en na 3 meter zit hij weer los aan de as en schuift hij dus voor en achteruit.
    Weten jullie hier een goede oplossing voor, ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem...
    ik heb hele forum al bekeken, maar volgens mij ben ik het nog nergens tegen gekomen.
    Groetjes, Tom
     
  12. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Locktite op het inbus schroefje doen en vastdraaien. Mocht je hem ooit los willen maken, even een haar fohn erop om hem warm te maken en dan komt de locktite wel wat losser
     
  13. Tomzxr

    Tomzxr

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    4
    Locatie:
    omg. Nijmegen
    Dankjewel voor de snelle reactie, ik had thuis nog een flesje lock-bond staan, is van bison, maar blijkbaar niet zo'n goeie... Helemaal vetvrij gemaakt en daarna 2 dagen laten uitharden... Bij het eerste ritje gewoon na 3 meter weer los... Ik ga snel de locktide in huis halen!
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik gebruik ook Bison lock bond, gaat prima.
    Op mijn pinions gebruik ik nooit locktite, simpelweg omdat het niet nodig is.
    Zet u het schroefje wel op het platte kantje op de as?
    Wat ook wel eens wil helpen, is het puntje van het kleine schroefje heel ietsje opschuren, waardoor het contact oppervlak groter word.
    En dan met een goede schroevendraaier goed vast draaien.
     
  15. Tomzxr

    Tomzxr

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    4
    Locatie:
    omg. Nijmegen
    Het platte kantje van de as... Goede tip :)
    Al doende leer ik het, zullen we maar zeggen!
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Kijk, dan is het ook niet zo gek :)
    Nouja, mooi dat het waarschijnlijk is opgelost :)
     
  17. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    zOver gek gesproken, ik heb nou toch iets! Ik wou net nog even gaan rijden in het park. Doet het stuur het niet. Hoop gezoem, dus wat denk je dan, tandwieltjes gestript van de servo. Terug naar huis en hup ding opengemaakt. Wat blijkt, idd een tandwieltje, maar dan wel de metalen die op de motor van je servo zit aangesloten. Hij is mini maar er zit inderdaad een heel klein scheurtje in. Al zitten kijken naar een oplossing maar kan er geen bedenken, een nieuwe servo is ook zo wat. Als er nou niemand een oplossing weet (ben bang van niet :(), mag ik dan vragen of iemand nog een kapotte servo liggen die ik zou mogen hebben. Dan haal ik de motor er uit en zet ik die in de mijne.

    Dat ik er nou iets geks mee heb gedaan kan ik ook niet zeggen, behalve dat ik door sneeuw heb gereden voor circa 60 minuten, schoon gemaakt en op de kachel gezet voor het laatste beetje verstopte sneeuw en water. nog een keer wat dingen van olie voorzien en heeft een week of 2 stil gestaan vanwege het zout en geen goede banden. Het zou zo kunnen zijn dat hij een tik heeft gehad ergensvan. Hij staat gewoon in m`n kamer in een hoekje op de vloer.


    Van het schuim van m`n banden is trouwens goed gekomen. Niet dat ik het nou echt kon vinden op een website (niet dat ik uren heb lopen zoeken) maar ik ben langs een plaatselijk matrasfabriekje gegaan en heb hun gevraagt of ze het herkende en ze hadden nog een aardige hoeveelheid liggen aan afvalmateriaal, stukje mee gekregen, op maat geknipt en in de band gedaan. Nog niet kunnen testen vanwege het bovenstaande. *zucht* ik dacht net dat hij weer zou werken. Maar het is bijna het zelfde spul dus ik verwacht dat het wel aardig gaat lukken.
     
  18. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    je hebt wel van die vervanging tandwieltjes te koop voor de servo, waar en in welke maat zou ik echt niet weten maar ik kan me herinneren dat ik die wel in verschillende webshops heb gezien.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  20. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    nee klopt, de tandwielen die jij bedoelt zijn de tandwieltjes die gewoon los op wat staafjes draaien, maar het aller eerste tandwieltje, echt heel heel klein, is van staal, deze drijft alle andere aan. Hij zit bevestigt op de motoras. Hoe zou ik ook niet weten. Waarschijnlijk gewoon geperst, maar er zit nu een scheur in waardoor hij los zit.
     

Deel Deze Pagina