Ieder merk heeft verschillende lagers, boca en Acer zijn gespecialiseerd in modelbouw lagers. Maar ook hier krijg je ze met ceramische ballen, rubber, metaal of geen afdichting, diverse abec nummers etc. Wat tijd nemen om te bekijken welke het beste zijn voor je doel heeft zeker zin, heb zelf zeer goede ervaring met boca, maar die zijn tegenwoordig niet mals met verzendingskosten. Mixen van de diverse soorten is ook goed mogelijk, bv met rubber afdichting en relatief goedkoop bij de wielen en de plaatsen die veel klappen krijgen en dus relatief vaak defect gaan. De betere ceramische op plaatsen waar die zin hebben, denk aan motor en gesloten aandrijfpunten. Boca maakt ook speciale sets voor de mamba.
alle waar naar zijn geld. die 8 lagers mogen best 20 euro kosten, Als ze dan ook nooit meer kapot gaan. Bij skf heb je dat setje voor n paar euro al
8 lagers van boca heb je niet voor 20 euro en gaan ook niet levens lang mee. skf zijn goede lagers (je hebt verschillende kwaliteiten van skf) en als je daar maar een paar euro aan kwijt ben lijkt me dat een goede koop. in het verkoop gedeelte is wel iemand die boca lagers aan bied, die lagers heb ik gekocht en die zijn prima.
ik heb nog een vraagje voor mijzelf. de revo 3.3 heeft andere schokbrekers (ze zien er tenminste anders uit) zijn die wel het zelfde? of werken die beter / slechter? en ik lees bijna nergens dat mensen op de grote revo alu axelcarriers hebben, heeft dit voordelen?
Heb dit setje besteld, http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370757520250&ssPageName=ADME:L:COSI:NL:1123 de assen zijn ook nog niet binnen dus n paar dagen extra wachten maakt niet uit, Hoop dat dit redelijke lagertjes zijn. @ Bobbeldorp Alu moet je niet willen, als dat n tik krijgt is het krom
Ik heb even gezocht, maar de Revo 3,3 word standaard geleverd met GTR shocks, dus de betere shocks van Traxxas zelf, de E-revo geloof ik niet. Ik denk dat daar het verschil zit. GTR schijnen volgens sommigen de beste shocks te zijn voor de Revo, dus misschien zit er wel verschil tussen, echter betaal je daar wel voor. GTR shocks zijn namelijk vrij duur, namelijk zo'n 60 รก 70 euro. Ik weet niet meer wie het over de blauwe hoezen had, maar die kwam ik ook los tegen: Boots driveshaft rubber - TRX5459 - Traxxas E-Revo 1/8 Onderdelen nodig? Bij ons uit voorraad! - Toemen Modelbouw
de GTR shocks kosten geen drol op ebay.com van zulke chopshops. Heb voor m'n Traxxas rally (1/8) toen voor 35 dollar de shocks gekocht. Op de E-Revo bruschless Edition zaten de GTR shocks origineel al wel op iig. of dit bij de brushed versie ook zo is weet ik niet.
ik heb er pas een nitro revo bij gekocht, dit omdat deze auto alle upgrades had die ik nog zocht. dus de nitro revo gaat er ook weer uit maar dan met minder upgrades er op. dat bespaart mij weer een berg geld. daar zaten ook 23mm hex adapters op. nu blijkt alleen dat wielen daar nog al moeilijk voor te vinden zijn. Weet iemand waar ik die kan vinden? ik heb al bij het gevraagd kopje van het forum de vraag gesteld of iemand van het forum nog iets heeft liggen, maar hier dus de vraag voor een winkel.
23MM hex velgen zijn bijvoorbeeld deze: Pro-Line Weld Cammando Beadlock 40 Series Chrome Wheels PL2680-02 Voor 40 series banden zijn ze verder nog wel te vinden denk ik. Maar voor 3.8 Inch banden wordt het lastig, ik heb ze in iedergaval nog nooit gezien.
Summit assen zijn.ook binnen. Ik laat ze lkr in elkaar met de voorgemonteerde hoes. Ze zijn ingedrukt 3mm korter als de stock as ingedrukt. Ik dacht dat ik wat had gelezen ovee dat je ze moet inkorten
Even spammen maar ik wil jullie deze niet onthouden... Net in de Te koop sectie nog een nieuwe MM esc + castle link gezet. 160 euro incl. verzending. Greetz!
Even een niet zo'n e-revo gerelateerde vraag, maar gezien ik een e-revo heb toch even in dit topic. Een setje banden op mijn e-revo heeft twee banden die significant meer versleten zijn dan de andere twee. Alleen heb ik nooit zo bijgehouden welke waar hebben gezeten. Mijn theorie was om de slechtste banden voren te monteren en de goede banden achteren. Dit om de slechte banden het minst te laten slijten. Is mijn theorie juist of moeten de banden juist andersom? ter verduidelijking, rijrichting maken bij het setje niet uit, gezien profiel niet "een kant op wijst".
Goede achter en slechtere voor. Bij het acceleren komt, vooral bij de revo, de voorkant omhoog en komt dus de power op de achterwielen terecht.