Heb je een middendifferentieel of een slipkoppeling op je revo zitten? in het geval van een middendiff zullen je voorwielen meer slijten bij een slipkoppeling je achterwielen.
Er zit een slipper clutch op de e-revo. Dus als ik het goed begrijp is mijn huidige theorie dus de juiste? Alvast bedankt!
Denk ut wel, heeft wel meer " weerstand", maar mits ook goed gevuld met de juiste viscositeit in combinatie voor en achter diff, zeker betere handeling Denk dat de tips zeker in het draadje staan
ja wel wat meer weerstand maar ik denk dat het veel lekkerder rijden is. ik denk dan ook dat zo'n revo een stuk beter rijd zowel op een bashplek als op een circuit. en geld speelt natuurlijk ook een rol
Hoi, ik ben al een tijdje bezig om mijn revo mooi te maken, en wat meer hufter proof... hij is zo goed als af, echter kom ik nu uit bij de schokdemper olie en de veren... via de zoekfunctie heb ik wat verschillende set-ups gevonden, echter heb ik het 1 en ander veranderd aan mijn revo wat ook weer invloed heeft op het rij gedrag. Het volgende heb ik veranderd aan de set-up van de auto wat weer effect kan hebben op de keuze van de veren en schokbreker olie: Voor offroad ½ offset velgen met proline badlands (5.84 x 2.72 velgen) Voor onroad 0 offset velgen met proline roadrage banden. (standaard maat) Rmp draag armen voor Rmp true track draagarmen en hub achter Alu pushrods progressive 3 (2 heb ik niet, kunnen op een verder gaatje) Swaybarrset (voor dun, achter dik) Midden diff Stijver chassis door front en rear chassis brace (DIY) (scheelt heel veel) Mijn vraag is: welke tuimelaars raden jullie aan? Welke veren en welke olie? Ik ga er mee bashen, maar wil hem graag ook goed op de weg kunnen gebruiken.
Zelf gebruikte ik (toen ik nog een e revo had) silvere veren voor en blauwe achter (voor mocht misschien iets stijfer, is niet perse nodig) en een oliedikte van 65wt voor en 60wt achter. Had wel de variable damping piston kit in de shocks gezet, dit was ook een goede en goedkope upgrade.
ok, wat doet dat precies eigenlijk? het lijkt er op dat de schokdemper harder dempt naar beneden als naar boven? klopt dat?
Als ie indempt dan gebruikt ie maar 2 gaatjes van de 4. Als de demper dan weer uitveert dan gebruikt ie 4 gaatjes ipv 2, waardoor het terug veren van de demper sneller gaat.
Denk ik niet, rijhoogte stel je voornamelijk in met de preload clips/schroeven, die om je shockbody zitten
Als de dempers bewegen moet al het olie door de gaatjes die in de piston zitten worden geperst. Zodra je auto bijvoorbeeld land worden er 2 gaatjes gebruikt van de piston wat voor een normale demping zorgt aan de hand van wat voor olie je gebruikt. Zodra je los van de grond komt zullen de dempers veel sneller uit veren omdat er dan niet 2 gaatjes worden gebruikt maar 4 (je kan het vergelijken met dikkere olie in de dempers als ze worden samen gedrukt en dunnere olie als ze uit elkaar worden getrokken ofwel los komen van een jump oid.)
ik zit met nog een raar probleempje... mijn ontvanger bakje is te vol... nu wil ik eigenlijk dit ontvangerbakje eigenlijk verlengen. door er 2 door te zagen en weer aan elkaar te plakken... iemand een idee of dit spul te plakken is? of te smelten? of weet iemand een andere mooie oplossing?
Moet gewoon te plakken zijn. Ik zou aan binnenkant wat stukjes maken die je op de bijvoorbeeld de bovenkant lijmt, zodat het een wat stevig geheel word. Dus gewoon de twee boxen op maat zagen, en dan een plaatje aan de binnenkant lijmen die je op alle twee de onderdelen goed vast lijmt. Voor lijm even naar de bouwmarkt of Modebouwwinkel gaan en kijken op de etiketten. Maar de waterdichtheid zal wel minder/weg zijn, tenzij je met kit in de weer gaat.
ik heb nog wel wat traxxas kunststof liggen, ik ga eens experimenteren. ik wil het wel mooi hebben. anders op zoek naar een geschikt doosje. die waterdichtheid is niet een probleem, de regelaar is dat ook niet, dus zal het nooit een duikboot worden.. ik heb wel een hoes voor er over heen. die houd het spatwater wel weg, en het doosje houd de rest vast tegen.