serpent cobra of mugen mbx??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoezzle, 14 mrt 2013.

  1. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    Hallo allemaal,

    Door mijn maatje ben ik zo'n 2 jaar geleden gepakt door het rc off-road virus en ik geraak er maar niet vanaf :).

    Nu ben ik dus al zo'n 2 jaar aan het rijden met rtr buggy's van hpi (trophy en pulse) en wat traxxas rommel,omdat ik volgend jaar of mischien zelfs vroeger wil overstappen naar het echte buggywerk vraag ik me eigenlijk af wat de interesantste keuze is,mugen of serpent.

    Dat de kwaliteit van beide niet veel zal verschillen lijkt me logish,het gaat me dan ook vooral om de beschikbaarheid en betaalbaarheid van spare-parts en option-parts en simpelweg welke van de 2 het meest vergeefelijk rijdt.

    Ik weet dat hier heel wat wedstrijdrijders tussen zitten en hopelijk ook enkele mensen die al met beide buggy's gereden hebben.

    groet,
    Patrick.
     
  2. angelo

    angelo

    Lid geworden:
    13 jan 2012
    Berichten:
    72
    Locatie:
    berlare oost-vlaanderen
    ik zou voor de mugen gaan.
    er staan een paar hele mooie rollers op het forum te koop.
    maar ikzelf blijf bij de kyosho mp9.
    ik denk dat de pistoncup bij bomb heeeeel intresant wordt deze zomer.

    grts angelo
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik denk dat je met beiden niet mis kunt gaan hoor Patrick!

    Je moet gewoon kijken waar je makkelijk aan parts kunt geraken. Ikzelf rij al enkele jaren met Mugen, en ben er zeer tevreden van. Daarmee dat ik ook niet verander. Ik kan heel goed aan onderdelen geraken en de auto's zijn heel stevig gebouwd.

    Wat ik van mijn ritje met een Serpent heb overgehouden is dat hij agressiever in rijden is als de Mugen. Nu moet ik wel nog met de nieuwe MBX7 rijden, maar dit was mijn eerste indruk.
     
  4. angelo

    angelo

    Lid geworden:
    13 jan 2012
    Berichten:
    72
    Locatie:
    berlare oost-vlaanderen
    heb jasper bezig gezien met de mbx7, t'was net een pittbul
     
  5. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja maar das zonder afbreuk te doen aan Jasper volledig zijn rijstijl :)
    Als hij wat rustiger zou worden, zou hem nog rapper worden Angelo ;)
     
  6. angelo

    angelo

    Lid geworden:
    13 jan 2012
    Berichten:
    72
    Locatie:
    berlare oost-vlaanderen
    jasper was de pittbul hé kurt. :D
     
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Dan begrijpen we mekaar hahahahaha
     
  8. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen

    Ja mischien wel......

    Ik ben vorige week even gaan rijden op bomb met de electro truggy en het is eigenlijk niet te doen, na 5 ronden woog m'n auto al 2 kg meer :?

    Als het allemaal wat opdroogt zal het stof vreten zijn in wouw,kunstgras is geen optie volgens het bestuur....

    on-topic dan maar......

    Ik ben wel van plan om de roller nieuw aan te kopen,aangezien dat ik de moter en servo's enzo allemaal al heb hoef ik daar niet meer op te besparen.

    Zelf heb ik al een keer met de serpent cobra 2.0 gereden en wat mij vooral opviel is dat het remmen weinig doseerbaar is,meer een alles of niks opperatie,verder is hij vrij nerveus al zal dit ook deels te maken hebben met de felle o.s. die er op staat.

    mischien is een mugen beter doseerbaar op de remmen of hebben de meeste wedstrijderijders abs op hun zender:confused:
     
  9. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Alles of niets remmen ligt aan de snelle servo ervoor en de voor/achter afstelling ervan.
    En natuurlijk ook wat aan het vingertje.
    Rem vond ik vergelijkbaar met de Mugen.

    Agressiever in rijden was meer op rijeigenschap bedoelt dan op de motor.
    Een Mugen is van nature wat rustiger.

    Probeer eens op een club met beide te testen.
     
  10. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Als de rem alles of niets is, dan is die gewoon slecht afgesteld. Waarschijnlijk zat er ook geen fuel tube op de aansturing van de remmen, dan wordt het ook niet meer dosseerbaar.

    Sinds Mugen gebruik maakt van O ringen op de remmen, zijn die ook iets aggresiever als vroeger met de gewone brandstof slang. Maar dat is op te lossen met wat negatieve expo op de rem of terug brandstofslang steken.

    En de mbx7 is wel een stukje agressiever als de mbx6. Kan geen verlijking geven met de Serpent want daar heb ik nog niet mee gereden.
     
  11. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Ik rij serpent en heb ook een mugen.
    Wat ik vooral hoor is dat de mugen rustiger is dan een serpent.

    Wbt de remmen die kun je afstellen op je zender en ook op de auto.

    Qua onderdelen maakt het niet uit. Rc speedhouse levert ze allebei.
     
  12. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    Oké alvast bedankt iedereen voor de reacties.

    dat van dat remmen had ik wel kunnen denken natuurlijk,het zal vooral afstellen zijn en waarschijnlijk heel hard aanpassen,vergeet niet ik rijd nu met een hpi trophy en een hpi pulse,weliswaar met een ninja en een o.s. blok maar op het eind van de dag blijft het maar een rtr buggy,standaart uit de doos hebben die dingen bijna geen remmen,remschijfjes zijn ong. 1/10 tegenover die van een serpent of mugen,

    Als de mugen de meest handelbare is zal dit voor mij de beste keus zijn.
     

Deel Deze Pagina