MACH elektro paasrace

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Niels de Zwijger, 13 mrt 2013.

  1. Niels de Zwijger

    Niels de Zwijger

    Lid geworden:
    25 apr 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Driehuis
    Aanvulling reglementen

    Hoi allen,

    Om wat onduidelijkheid weg te nemen (hopelijk):
    TC-stock
    Gearratio 4.0
    Motor mag de maximale 10 graden vertimend worden in de TC-stock

    Wij hebben geen Ride-banden op voorraad op de baan.

    Motortester hoeft niet in de reglementen te staan. Je dient je gewoon aan de regels te houden. Hebben we twijfels, gaat ie op de tester. Heb je gerotzooit, mag je naar huis. Zo simpel is het.
    Gearratio idem.

    Gr. Niels
     
  2. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    Tenzij je motor legaal is :worship: Ze kunnen hem testen wat ze willen maar als hij gewoon uit orginele speedpassion onderdelen bestaat kan je er niks aan doen.. Maar dan zal het verschil ook niet heel groot zijn, maar kan er zeker wel zijn. Er is nou eenmaal verschil in alle generaties van motoren..
     
  3. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Duidelijk..... NOT!
    Is schrijf mij uit, ik heb 4 originele speedpassion motoren die allemaal een ander toerental draaien (verschil in generaties). Omdat in de reglementen niet wordt opgenomen waar de motor aan moet voldoen (testspecificaties) kan ik onmogelijk de juiste kiezen.
     
  4. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    zo ver ik weet hebben wij het ook al gehad over die tester om die te gebruiken bij de BeNeLux Race +.
     
  5. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    Alleen denk ik dat wij dan niemand afkeuren maar wij willen eventuele verschillen in kaart brengen.
    Zodat de rijders het er met elkaar ook over kunnen hebben hoe dit dichter bij elkaar kan komen zodat het steeds meer dichter bij elkaar komt.
    En de verschillen minder groot zijn.
     
  6. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    @Chris....Gewoon komen man.
    Volgens mij heb je afgelopen jaar ook geen problemen gehad met je motoren ivm te veel "afwijkingen"
    Niet al te druk maken:cool:
    Komt goed toch?
    Zo als aangegeven zijn er altijd tollerancies die snelheids verschil geven.

    Mvg Roy
     
  7. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    jemigdepemig, wat een gedoe. Gewoon de SP13.5 met 10 graden vertiming, kies de snelste die je hebt en rijden maar. Alle SP motoren die verkrijgbaar zijn zit verschil tussen, als er wordt getest dan zal dat echt alleen maar zijn om de excessen eruit te halen (diegene met 70 km/u op het rechte stuk ;-) ) en het lijkt me sterk dat er nu nog iemand zo stom en sneu is dat ie loopt te cheaten met zijn motor. Op de MACH wordt echt wel herkend of er afwijkende onderdelen in een motor zitten, mocht dat zo zijn dan gaan die vast gewoon de sloot in, samen met de eigenaar ;-)

    als ik jullie was zou ik me drukker maken om het weer en een regensetup.....
     
  8. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    ben ik helemaal met je eens.. ik heb als je het zo bekijkt dat probleem dan ook.. maar kies zoals m\Matthijs zegt gewoon de snelste en profiteer er van toch? :) zolang er orginele onderdelen inzitten is er niks aan de hand lijkt me..
     
  9. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    maar anders leggen we toch lekker de chicane erin? is de baan wat uitdagender en maakt dat gedoe met motoren ook niet meer de wereld aan verschil.
     
  10. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Nee geen chicane dit keer.....
     
  11. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Wat we ook kunnen doen is het nepgras etc weg laten en alleen een balk neerleggen van de ijzeren cirkel die de chicane vormt naar het andere einde buiten het circuit. Kunnen de stock tc de chicane nemen omdat het anders te saai is voor hun (ikzelf zou zeggen neem een snellere motor maar goed...) en als het onze beurt is gaat de balk weg en kunnen wij lekker rechtdoor knallen.

    Lijkt me een perfect idee en kunnen we ook voor de clubraces doen. ;)
     
  12. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Het zou mooi zijn als er een regelaar kwam die alle motoren gelijk maakt.

    In theorie zou dat kunnen,
    maximum koppel (weg dure accus)
    maximum toerental (weg gekietelde motortjes)

    en dan samen met een vaste gear ratio
    echt competitief racen.
     
  13. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    leuke discussie ;-)

    de volgende stap is dan iedereen dezelfde lagers, snaren, aandrijfassen en body? Even kort door de bocht gedacht ;-) allemaal parameters die er voor zorgen dat de ene rijder harder gaat dan de ander. Trek je 1 onderdeel gelijk, komt er geheid gezeur over de volgende onderdelen.

    Ik denk, en verwacht, dat we bij de MACH het dit jaar qua technische en sociale controle aardig voor elkaar hebben. Enige manier om daar achter te komen is door het mee te maken en niet bij voorbaat op een forum al beren op de weg te zien (of chicanes).
     
  14. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    je begon er zelf over ;) (chicanes)

    ps:
    Als het lekker weer is komt de rest wel goed.
     
  15. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik denk dat je dit al jaren woekerende probleem erg onderschat.
    Wij hebben een aantal jaren naast de pot gepist om er achteraf achter te komen dat er gerommeld wordt.
    ik weet zeker dat er een tiental leden zijn afgehaakt omdat ze gewoon niet in de buurt konden komen.
    Dat probleem heeft zich voor het belangrijkste deel afgespeeld omtrent de motoren.
    Jammer dat je dit weer gezeur noemt,
    er moet gewoon duidelijkheid zijn voor iedereen.

    Als je weet dat het de motoren/regelaars niet kunnen zijn,
    krijg je juist minder gezeur!
     
  16. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    de discussie zelf hier noem ik geen gezeur, in tegendeel. Ik denk alleen dat je altijd een discussie zult houden. Als je de motoren en regelaren gelijk maakt en zeker weet dat hier geen variaties in zitten zul je nog steeds rijders hebben die sneller gaan op het rechte stuk. Als je iedere wedstrijd je lagers spoelt, assen reviseert, snaren optimaliseert etc dan zul je daar relatief gezien harder mee gaan als iemand die eens per maand de boel schoonmaakt.

    Ik ben het absoluut eens met de stelling (en het gegeven) dat er verschil zit tussen de huidige speedpassion motoren. De eerste generatie zal niet zoveel toeren maken als de laatste. Aan de andere kant, ook hiertussen zit geen logica. Mijn allereerste motor maakt nog steeds meer toeren als de ETS motor die ik vorig jaar heb gekocht. Op mijn motortester maakt de nieuwe laatste versie weer 500 toertjes meer. De ETS motor heb ik recent schoongemaakt, lagers gespoeld en goed uitgeshimd en toen maakte die 700 toeren meer als voorheen.

    Ik heb ook geluiden gehoord dat er in het verleden behoorlijk gerommeld werd, ik kan me echter niet aan de indruk ontrekken dat dat in 2012 niet meer veelvuldig gebeurde. Ik weet zeker dat mijn motoren legaal zijn en ook zeker dat er vrij weinig rijders waren die mij op het rechte stuk inhaalden, tenzij ik de kantinebocht weer eens verklooide ;-)
     
  17. sidecarphil

    sidecarphil

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    269
    Locatie:
    Haren Gn
    Stock clas WOOOOHAHAHAHA

    :rolleyes:
     
  18. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
  19. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Ehh vroeger was het toch altijd 5 min kwalificeren?

     
  20. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Bij de paasrace zijn de kwalificaties altijd 7 minuten geweest. Bij de Mach Zac zijn de kwalificaties 5 minuten.
     

Deel Deze Pagina