Hierbij mijn eerste bericht. Pas gekocht Lotus T580 met waterschade, board en esc's vervangen door een KK 2.0 boardje en een quad esc van skywalker (4 in 1). Eerste maiden moet nog gebeuren, maar alles is ingesteld voor de eerste vlucht en alles werkt na behoren. Hier wat foto's van de quad. Groetjes John
Ik kon het toch niet laten om even wat achter in de tuin (onder terrasoverkapping) wat instellingen te wijzigen. Selflevel werkt al heel aardig, het finetunen komt toch wat later aan bod als het weer wat beter word en ik meer ruimte heb om te kunnen hoveren. brrr. wat is het koud.
Tip: leg dat antenne kabeltje in een buisje , je antenna (laatste 3 cm) trilt er anders zo af. Mvg Johan
Plotterwelt bedankt, ga ik wijzigen. Nog een andere vraag voor de kenners. Ik heb 2 zenders en ontvangers. 1 zender is vrij simpel met 6 kanalen, daar zit een draaiknop op met (vr (c)). Deze moet volledig naar links gedraaid worden om het kk boardje zonder selflevel aan stabiel te houden. Ik bedoel hiermee als ik de quad in mijn hand hou en geef voorzichtig gas dan voelt de quad level aan. Als je de knuppels beweegt is het gevoel ook goed. Staat die draaiknop in het midden dan wil de quad naar rechts en reageert ook vreemd op de rudder (ik heb het gevoel dat de quad zich rechts omhoog duwt. Nou heb ik nog een 9 kanaals zender met ontvanger, ingesteld op acro alle mixers uit en geen trims, dan heb ik hetzelfde als hierboven beschreven. Dus als ik rudder geeft lift hij rechts omhoog. Ook als ik het boardje arm en geef langzaam gas dan komt de rechterkant veel meer omhoog als links (motor 1 en 3 draaien sneller. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Voor de volledigheid. De fc is ingesteld op quad X mode. Sensors zijn gekalibreerd. De esc's zijn gekalibreerd op het kk 2.0 boardje. Motoren zonder FC getest op ontvanger rechtstreeks aangesloten met koppelboard zodat alle 4 de esc's tegelijk aangestuurd worden(motoren draaien allemaal op gelijke snelheid)
@Markuhh, dat opstijgen werkt met de simpele zender (draaiknop naar links) zoals hierboven beschreven. Op de andere manier wil ik het niet proberen omdat ik dan het gevoel heb dat de quad zich gelijk linksom de grond in boort.
Wat gebeurt er in het "receiver test" menu op je kk2 als je aan de draaiknop zit? Welke zenders gaat het over btw?
Niets, da's het rare ervan. De ene zender is noname (springrc type TG661) 6 kanaals. De zender waar ik eigelijk mee wil gaan werken is een Jamara wft09 met een Corona zendmodule en ontvanger 8 kanaals PPM, ingesteld als model Acro standaard zonder mixers actief. Dan krijg ik het zelfde effect, dus motor 1 en 3 spinnen veel sneller als 2 en 4 zodat de quad gelijk linksom wil vallen.
En dit gebeurt met de poten op de grond of als ie helemaal los van de grond is? BTw, in het receiver test menu, is daar links ook echt links? en voor en achter ook echt voor en achter?
De quad staat op de grond, ik houd deze vast aan de onderzijde, terwijl ik gas geef tot 50% merk je dat de quad gelijk rechts omhoog komt en als je probeert dit de corrigeren door hem terug te draaien, wordt het effect alleen nog maar meer.
De KK2 mag niet reageren op een draaiknop van je zender. Dan kan je nooit vliegen. Vliegen is gelijk met crashen. Mvg Johan
Vandaag weer eens aan het testen geweest en de quad vliegt best wel stabiel met het kk 2.0 boardje. Reageert goed op de sticks en vliegt voorspelbaar. Ik blijf voorlopig maar even vliegen op de simpele zender, totdat ik wat meer ervaring krijg met de quad. Voor de volledigheid de quad vliegt met 600kv motoren en 12x6 props. De lagers van de motoren heb ik gelijk vervangen door nieuwe en ze lopen ook lekker soepel. Toch goedkoop vliegen zo, quad kompleet met zender en ontvanger extra nieuwe motor en 2 lipo's 3s 2200mah waarvan 1 nog praktisch nieuw en de andere was klinisch dood, maar weer tot leven gewekt d.m.v. even tot 10v laden op niMH, daarna op balance Lipo en weer een perfect werkende lipo!. Dit alles voor nog geen 90,-