MACH Outdoor open!!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door stephanbeelen, 4 mrt 2012.

  1. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    Gaat er om dat je een week na de reactie van roy opeens in dit topic met die flauwekul aan komt zetten.. terwijl de laatste reactie is dat het lekker weer word om de zaterdag avond competitie te rijden....

    Ik snap dat je graag iedereen wilt laten weten hoeveel je ook hier vanaf weet, maar doe dat lekker in een apart topic. het gaat hier om de mach outdoor en niet om wat roelof weet over stock klasse of motoren. je rijd niet eens mee op de mach en de elektro klasses en praat voor tien.. Afgelopen wedstrijd zijn alle auto's uitvoerig gecontroleerd en geen een auto had excessen of verkeerde rommel er in zitten. nergens voor nodig om zo ergens op in te gaan dus.

    Admin?
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2013
  2. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Juist, lekker meters maken op de buitenbaan.
    Heb echter wel interesse in zo'n Roelofblokkie, mis nogal wat eindsnelheid op het rechte eind :cool:
     
  3. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    - rotor uitshimmen; ik ben door mijn shimmetjes heen, wie helpt mij aan een nieuwe voorraad?
    - Lagers vervangen CHECK

    Maar dan:
    - sensorplaatjes torderen tov de onderprint (bij de nieuwe zit er een plastic ring die dat minder mogelijk maakt) CHECK
    - dus pakt men oude sensorplaatjes.
    - GM rotors
    - wikkelingen weg halen van de stator. CHECK
    - het schijnt mogelijk te zijn om de stator eruit te persen en 1 van bv. een 10.5T in te persen.CHECK
    - Rotors zappen
    - endbell iets door frezen CHECK
    - hoekjes van de sensor connector weg snijden zodat die iets verder in de ronding van de backplate vakt CHECK
    - en er zou zelfs een programmerbare electronica voor de ESC te bestaan of heel misschien is alleen de processor wisselen al voldoende.


    Hehe, na een paar maanden eindelijk weer wat bruikbare tips

    Overigens, ik wacht nog een paar weken met buiten rijden. Mijn accu komt niet genoeg op temperatuur. Mijn voeding voor de voorverwarming is te licht.
     
  4. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    Erg jammer dat het 'motor tunen' zo over het paard getild wordt, zeker door iemand die iets anders in zijn handen heeft dan een zender...

    Daarnaast is het nergens voor nodig om tijdens een NK illegale dingen in je motor te gebruiken om de 'A' finale te halen. Waarschijnlijk verlies je dan niet alleen meters op het rechte stuk... Fatsoenlijke resultaten rijden op een NK met een standaard motor is prima mogelijk, zeker wanneer je het complete pakket (lader, lipo, regelaar etc.) in orde hebt (daar waar de oorzaak vaak alleen bij de motor wordt gezocht).

    Ik heb een erg leuk weekend gehad op de MACH! (met een standaard motor..)
     
  5. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Andre, je vergeet haast nog dat je ook de lagerzitting een beetje kan weg draaien op de rotor, zodat de magneet dichter bij de sensor komt. Moet je natuurlijk wel de oude rotor in de nieuwe motor hebben, anders gaat die voor geen meter.

    Heb je trouwens ook al het juiste smeer, je kan namelijk ultra chemisch smeer kopen wat enorm stink, als je daar een reuk verdringer in gooit, dan merk niemand daar iets van..:D

    En zorg wel dat je de kantine bocht vloeiend neemt, ander bouw je niet genoeg snelheid op (het is niet zo dat de stock 5 meter na de kantine bocht op topsnelheid zit hoor)

    Beetje sarcasme moet kunnen...anders is zo`n eerlijke klasse ook geen lol aan.
     
  6. PascalvanHouten

    PascalvanHouten

    Lid geworden:
    22 jul 2008
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Utrecht
    Aanstaande zaterdag de eerste ZAC buiten en ik kan niet anders zeggen dat ik er enorm veel zin in heb! Een goede beweging om alle toppers te zien bij de Paasrace, John, Vasco en Stephen op het podium. Ik kijk naar dat podium en denk, logische namen. Daar zit echt geen no no tussen met een motor die niet in de haak is. Er is door de MACH aangegeven om strakker naar valsspelers te kijken, leave it bro's! Ga gewoon trainen ipv weer over deze eeuwige discussie te blijven voeren (das een betere tijdsinvestering als je de rondetijden naar beneden wilt krijgen).

    Los van technische discussies over motoren (ik ben niet zo technisch), ik stoor me echt enorm aan dit ge-emmer op het forum; worden jullie daar nou niet moe van (ik denk dat er weinig verschil is tussen: Vrouwenforum: vragen en antwoorden voor en door vrouwen en dit topic :)). Misschien moeten we ook wel accepteren dat de grenzen opgezocht worden, dat is nu eenmaal racen. Tegen het valsspelen staan inspanningen van clubs en de NOMAC en die gaan dat tegen, that's life. Ga niet als rijder eeuwig publiek blijven posten, aan de kaak stellen of je negatieve ervaringen delen. Geef het aan bij de club of NOMAC. Heb je daar onvoldoende vertrouwen in? Spreek het uit bij een vergadering, doe niet mee of kies een andere club.

    Met heel wat racers heb ik soms gesprekken (yup, meestal dronken) van hoe het komt dat de inschrijvingen voor races (in Nederland) marginaal blijven. Er worden zo veel RC auto's verkocht, maar de wedstrijdsport staat niet in verhouding tot deze verkoopcijfers. Ik kan me heel goed voorstellen dat enthousiaste beginnelingen afhaken als ze dit soort discussies zien, het polariseert de hobby enorm en geeft geen goed beeld van het plezier dat racers op zo'n dag hebben.

    Ik wil hier echt de moraalridder niet uithangen, maar kijk ffe in de spiegel als je het vergrootglas legt op uitzonderingen als valsspelen. Wat wil je er nu echt mee bereiken om dat hier te posten? Pak het probleem aan als je dat ECHT wilt bij mensen die daar ook iets mee kunnen (clubs, NOMAC). Wanneer je dat niet doet en indirect een negatieve sfeer om het racen in wedstrijdverband legt heeft niemand daar wat aan. De lijn tussen sarcasme en negativiteit is dun, maar als ik dit verhaal laat lezen door mijn vriendin die nog nooit een autootje heeft zien rijden heeft ze het beeld van ruziƫnde kinderen in een zandbak. Dat is niet sarcastisch, niet negatief, maar een beetje sneu (en dat zijn haar woorden, ik zal haar nummer geven voor wie wil).

    Volgens mij is het punt wel duidelijk toch, vraag jezelf gewoon af wat je ermee bereikt door hier weer eens ffe lekker negatief te doen :). Als je aandacht wil, kom gewoon eens met een goed idee!

    Ik denk dat een club als de MACH (en elke club in Nederland) meer zit te wachten op 50 extra leden, een leuk evenement waar geraced wordt door snelle jongens die er een show van maken of een cool krantenartikel dan een mannelijke versie van de Viva of de Cosmo (die twee bladen lagen toevallig bij de tandarts :)).
     
  7. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Pff en precies om dit geleuter ben ik PRO10 gaan rijden.... geen gezeik.... lang leve het forum.. zo ik ga weer lekker rijden volgende week.... de eerste ZAC komt iets te snel voor mij..

    Succes iedereen!

    Pascal.... mooi gesproken
     
  8. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Waarom alleen naar het podium kijken?
    Je kan pas strakker naar valsspelers kijken als je in het reglement opneemt waar een motor aan moet voldoen. Zoals al eerder gemeld is dit mijn inziens niet duidelijk.

    Oplossingen:
    -handout motoren zoals op ETS
    -modified klasse
    -motoren volgens een homologatie lijst zoals bv de FBA dit hanteert.

    En voor wie dit jeanetten gezever zat is, is er altijd nog de off-road klasse waar motoren en accu's een ondergeschikte rol spelen ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Juist!!!! De definitie van stock is op papier en in het veld ver te zoeken. Niemand wil dit definiƫren en strenge controles vind men ook gezeur, zo erg dat men ook weg wilt blijven. Te grote snelheids- en vermogensverschillen doen toch anders denken maar niemand wil er over praten dan alleen maar afsnauwen. Ik vind het al vreemd dat er mensen zijn die technische controlemiddelen in de reglementen vastgelegd willen hebben voordat ze gebruikt mogen worden.

    In plaats van dit onderwerp een gezeur te vinden en iedereen af te snauwen is het beter om gewoon nuttige informatie aan te leveren en mee te werken naar een goede definitie op papier zodat ook in het land alle technische keuringen weten waar ze aan toe zijn.
     
  10. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    @Roelof: Je moet lekker discuseren wat je wilt, maar ben je nou echt zo dom of naief dat je niet snapt dat je DAT NIET IN DIT TOPIC MOET DOEN!! Maak een apart topic aan en ga daar in verder, of ga in een topic van een andere club of lekker discuseren en rijders wegjagen..Je bent zelf moderator dus wees eens verstandig en verplaats dat van die motoren naar een ander topic.. Maar dit topic hoort te gaan over de mach outdoor en over leuke dingen.

    We hebben een hartstikke leuke zaterdag avond competitie met zomaar 30-40 man aan de start. Er zijn niet of nauwelijks problemen en iedereen heeft het naar zijn of haar zin. Voor beginners als gevorderden is het leuk rijden en leerzaam. De pro10 heeft ook met de wedstrijd een groter deelnemersveld.


    Komend weekend eerste wedstrijd van de zaterdag avond competitie! Met de paasrace was het ook beren gezellig en waren er nul problemen met controles.


    om je in te schrijven : Inschrijven - Mach ZAC Ronde 1 2013

    Actuele weerbericht is ook goed!! (gezien de ijstijd van de afgelopen weken)
    Weersverwachting voor Heemstede
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  11. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Uit het reglemant kan ik niet duidelijk halen of de ZAC wedstrijden nou open of besloten zijn.
    Als ik de kalender zo bekijk lijkt het dat ik tenminste 2 dagen "in de buurt" ben.
    Ga ik wel lekker pro 10 of F1 rijden want mijn toerwagens zijn volstrekt illegaal :)
     
  12. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Volgens de FB pagina van de MACH is de ZAC open.
     
  13. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    inderdaad , de zaterdag avond competitie is voor iedereen vrij om mee te doen.
     
  14. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    ZAC = open :D
     
  15. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    [mod]En heren (wie de schoen past trekke hem aan)... Hou het topic over de MACH OUTDOOR aub... Alle reacties die nu nog over iets anders gaan dan dat haal ik weg!!![/mod]
     
  16. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Even samenvatten,

    de elf zonden van Roelof...

    oh nee mag niet meer......................

    Morgen weer lekker racen met de ZAC,
    heb de sakura-s-zero flink afgeslankt,
    boven en onderdek flinke happen uit gefreesd voor meer flex.
     
  17. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Flex is achterhaald. 2013 is het jaar van de gemodificeerde demper bruggen!
     
  18. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ik sla de eerste zac even over. Ik lees net dat je om mee te mogen doen wel je contributie moet hebben voldaan. Dan zal de tweede wel gratis zijn denk?
     
  19. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    beter lezen andre, er zijn nog mensen die de contributie van de indoor nog niet betaald hebben, die worden verzocht om dat alsnog te doen ;-)
     
  20. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Gewoon lekker komen rijden Andre.
    Ben morgenmiddag op de baan en heb nog steeds een eindsnelheidsprobleem (max 53km/h).
    Ondertussen het blokkie opengehaald om lagertjes en Sjors & Sjimmies te checken, draait allemaal soepel. Heb nu wel betere accu's (2S1P 65C).

    Gaan we recreatief racen, kan je goedmaken op het rechte eind wat je verliest in de bochten :cool:
     

Deel Deze Pagina