Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    maar goed, niemand heeft die ring gear geprobeerd?
     
  2. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ja enigste verandering is volgens mij dus de I-bar te versteviging. Enigste bulletproof alternatief zijn de LST2 diffs, die vrij gemakkelijk in te bouwen zijn :)
     
  3. Bolt thrower

    Bolt thrower

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    80

    enige;)
     
  4. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
  5. wiebje1962

    wiebje1962

    Lid geworden:
    25 okt 2009
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Huizen (NH)
    Gisteren mijn Dirthawg banden op mijn Badlock velgen gemonteerd.
    Appeltje eitje :D Eerste ff proberen wat makkelijkst is en rest in no time klaar.
     
  6. wiebje1962

    wiebje1962

    Lid geworden:
    25 okt 2009
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Huizen (NH)
    Is er al iemand die met 2 stuurservo's rijdt?
    En zo ja werkt dat goed en welke servo's gebruik je?
     
  7. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik zou gewoon voor 1 sterke gaan. De E-Revo gebruikt 2 stuur servo's stock. Maar die worden juist altijd vervangen door 1 sterke. Dit komt omdat 2 servo's altijd iets zullen vechten tegen elkaar, hoe goed je ze ook uit lijnt. Ze zullen nooit altijd allebei tegelijk kunnen centeren. Gewoon 1 sterke nemen dus :D
     
  8. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Ik heb twee standaard servo's gebruikt waarbij mijn ontvangst ging happeren. Nadat ik er weer één had verwijderd was het probleem opgelost. De tweede servo nog heel lang getest op zijn werking maar deze doet het gewoon. Kortom twee traxxas 2080 servo's geven problemen en vechten waarschijnlijk tegen elkaar zoals Wesley al aangeeft.
     
  9. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    dat probleem met de ontvangst komt door een spanningsdip. dat kan je ook krijgen met 1 sterke servo. dit is op te lossen met een externe bec. dan blijft je esc ook koeler. en het kost niet zo veel.
     
  10. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Idd gewoon één sterke servo met een bec of gewoon een wat duurdere Hitec, die hebben meestal geen bec nodig.
     
  11. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Welk type denk je dan aan?...


    Waarom wil je twee stuur servo's?, te weinig uitslag?, te weinig kracht ?, snellere response ? ect....
     
  12. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Dubbele servo's heb ik in mijn geval voor de grotere wielmaat. Ik denk dat dit ook voor Wiebe geld met de grotere dirt hawgs.
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Omdat? , je anders een grote draaicirkel hebt ?, of heb je dan geen "stuur" tijdens het rijden ...
    Sorry ik kan me nu nog niet bedenken waarom je dan twee stuurservo's wilt hebben...
    Maar wat is dan het probleem met de bovengenoemde banden en de stuur servo?
     
  14. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Nee, grote wielen zijn zwaarden/meer wrijving met ondergrond. In dat geval wil je meer stuurkracht. Stock servo's kunnen ook te langzaam zijn wanneer je serieus rijdt met je RC. Andere reden kan zijn dat stock servo's stuk gaan bij zware wielen en zwaar bashen. Redenen zat opzich.

    Maar zoals gezegd, 1 sterke servo is beter dan 2 servos.
     
  15. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Welk type denk je dan aan?...
     
  16. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Onder de voetbal nog even voor niets bezig geweest met de verlengde wielbasis armen nr.7132r. Helaas is dit geen succes geworden en zitten de standaard armen er weer op. Dit is ook al het geval geweest met de long rocket arms voor de vering. Het gaat gewoon niet samen met de stalen cvd's voor de revo daar je de assen uit de cups laat lopen. Jammer dat je hier altijd pas weer achter komt na aanschaf.
     
  17. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Hitec wordt beschouwd als 1 van de betere merken maar ook een van de duurste. Voordeel is dat ze niet zoveel stroom slurpen als bijvoorbeeld savox. Savox is ook prima, en wat goedkoper maar heeft dus wat meer stroom nodig, en kan baat hebben bij een glitch buster, oftewel een capacitor bank. Een goed model voor de 1/16 revo kan ik zo niet noemen, maar kun je gemakkelijk vinden op traxxas forums of iets vergelijkbaars.
     
  18. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    HS-85MG is een goeie Hitec. De Bluebird of Turnigy 390DMH is ook een goeie servo.
     
  19. wiebje1962

    wiebje1962

    Lid geworden:
    25 okt 2009
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Huizen (NH)
    Ik rijd al met de Hitec, maar die heeft soms ook moeite met sturen en vooral weer rechttrekken als je langzaam rijdt of door terrein, ook al met de standaard banden en op straat met de roadrage banden ook. Met de dirthawg heb ik nog niet eens gereden (wielophanging in bestelling).

    P.S. iemand schreef dat hij met Savox reed! Welk type gebruik je dan?
     
  20. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    hitec HS-85MG.
    is echt een were;d van verschil met de stock
     

Deel Deze Pagina