HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Gies, 4 nov 2011.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    6s met paddles en zand met deze buiten temps?, is snel opwarming van esc en motor , de paddles trekken nog al wat stroom als deze gemonteerd worden op 6s, let wel je zit op de max van de esc en motor , plus " zwaardere belasting "
    Beter eerst kijken op 4s en paddles .....
     
  2. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Hoi,
    Ik rij momenteel met mijn C1 op 4S en met een orginele pinion gear van 15T en 48T spur gear.
    is er iemand die met 16T of 17T en dan met de orginele 48T overbrenging rijdt??
    ik wil eigenlijk weten of dit wel een goede combinatie is? en of deze dan ook harder loopt? Let my know :)

    Trouwens vandaag mijn orginele stuurservo kapot weer retour gekregen van Toemen.
    Volgens HPI is dit geen garantie.
    Toemen heeft mij wel netjes teruggebeld dat een nieuwe tandwielset 40 eurries kost.
    dit gaat dus voor mij over!! van mijn buurman die in vliegtuigen doet even een nieuwe servo gehad om te proberen, een Towerpro MC 995 15kg en deze bevalt me tot nu toe prima, op marktplaats nieuw te koop voor maar 9 eurries. kijk even of deze het lang volhoud!!!
    tenslotte was de HPI Servo van 80 eurries binnen twee weken ook kapot dus!!
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2013
  3. Mystikal

    Mystikal

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Etten-Leur
    Verrassend antwoord van Toemen... Hopelijk doet deze servo het inderdaad beter en kun je nu lekker door blijven rijden!
     
  4. martoediefroets

    martoediefroets

    Lid geworden:
    21 jun 2011
    Berichten:
    81
    Dat is een heel goed idee!:idea:
    Paddles zorgen inderdaad voor meer "belasting"!
    Nu is het wel zo dat ik een MMP regelaar op 8S heb zien rijden, was dan wel een Rustler(veel lichter), maar t bleef heel! Als die Qbase regelaar echt een rebranded MMP is kan ie een hoop abuse aan hoor!
    Ik heb trouwens geen idee of ik het hier mag plaatsen, heb er ook geen aandelen, maaaar Conrad heeft een set 1/8 paddles compleet op wielen voor een zeer aantrekkelijke prijs.
    Iemand al bekend met deze Reely wielen?
    Helaas is de postbode nog niet langs geweest om m'n accu's af te geven dus de 6S ervaring laat nog even op zich wachten.:confused:
     
  5. martoediefroets

    martoediefroets

    Lid geworden:
    21 jun 2011
    Berichten:
    81
    Vandaag wat parts binnen gekregen en zag dat ik een setje Mud Guards teveel besteld heb.
    Part nr. DER 110 HB
    [​IMG]
    Als je interesse hebt PB!
    Deze zijn voor de D8/Vorza maar passen perfect.
    Handig om wat minder schoonmaak werk te hoeven doen.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2013
  6. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Zulke mudguards heb ik ook op mijn Vorza zitten en voor zoiets simpels te zijn zou ik ze er voor geen geld meer van af halen. Niet alleen helpt het bij het schoonmaken, maar het beschermt je achterwiel aandrijving en schockdempers van allerlei narigheden.
     
  7. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    waar plaats je deze Mud Guards dan? op de achter ophanging! heb je een foto waar ze gemonteerd op staan?
     
  8. martoediefroets

    martoediefroets

    Lid geworden:
    21 jun 2011
    Berichten:
    81
    Zo gaan ze erop!
    [​IMG]
    Dit is een kant de andere moet nog!
     
  9. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    aaahhh op die fiets, ik zie wel dat je andere stekkers hebt! was dit standaard? bij mij zat er gewoon Deans op!
    Zo zie je maar dat elke wagen anders is :)
     
  10. martoediefroets

    martoediefroets

    Lid geworden:
    21 jun 2011
    Berichten:
    81
    Die Deans stekkers heb ik eraf gehaald!
    Ik heb iets tegen Deans stekkers en gebruik ze niet.
    Ik heb het idee dat deze gele(xt60) beter werken en minder warmte ontwikkelen.
    Ik heb trouwens gisteren een matte oranje folie besteld om mn C1 eens te gaan " wrappen" , oranje is mn fav kleur dus ben benieuwd!
    :cool:
     
  11. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Ik ben benieuwd als ie oranje is :) wil wel foto's zien als hij klaar is!
    Verder wel tevreden over de wagen?? geen gekke dingen meegemaakt en blijft alles nog heel?
    Even nog wat vragen als het kan!
    Met welke lipo's rij jij.
    Rij jij ook nog met de standaard tandwiel overbrenging?
    ik wil eigenlijk met 16 of 17 gaan rijden met de orginele spear gear dus weet niet of hier iemand ervaring mee heeft?
    Wat moet je trouwens voor die mud guards hebben incl. verzenden?
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Qwa amperage ontloopt het weinig , de deans kunnen piek 5A meer hebben.
     
  13. martoediefroets

    martoediefroets

    Lid geworden:
    21 jun 2011
    Berichten:
    81
    Haha... ben zelf ook wel benieuwd naar t oranje en natuurlijk maak ik een paar pica's om te posten.
    Ik ben erg tevreden met de apache C1. Ik ben niet van het rustig inrijden en tot nu toe blijft alles gewoon heel. Ik vind m ook lekker rijden en een hoge fun fator hebben.
    Tijdens een vlam sessie heb ik ook regelmatig toeschouwers die t C1 spektakel van afstand bekijken.
    Als je dan net de juiste ondergrond hebt maakt t ding flink hoge roosters en jumps :thumbsup: .

    Ik rij met NanoTech 5000mah 45-90C packs waar ik ook tevreden over ben. Zelfs na de packs volgas leeg te hebben gereden blijven de temperaturen keurig netjes en is er geen "gepuf"
    Ik ben de laatste jaren gestopt met het kopen van de dure merken lipo's en moet zeggen dat het me niet tegenvalt.

    Zelf heb ik de standaard pinion niet vervangen en ben het voorlopig ook nog even niet van plan. Voor de speedruns en snelheid heb ik een ander speeltje dus deze zal voorlopig wel zo blijven.
    De topsnelheid is wat mij betreft OK en hij trekt ook lekker snel weg. Maar zoals altijd...smaken verschillen en er is niets zo veranderlijk als de mens!
    Het enige wat ik voorlopig ga doen is 6S proberen (zodra ze eindelijk eens binnen komen!) en er een setje paddles op zetten.
    Ik heb stiekem al wel even naar een MambaMaxMonster V2 zitten kwijlen!

    De dubbele set MudGuards kostte me €15 dus voor €7,50 gaat de set incl. verzenden.
    :cool:
     
  14. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Hoi martoediefroets,
    ik heb je een privé bericht gestuurd ivm de MudGuards.
    laat even weten of je deze gehad hebt!!

    Gr. Ray
     
  15. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Beste Apache C1 rijders!!

    Zoals ik vertelde in mijn eerste post is dat mijn HPI stuurservo het begeven had na twee weken.
    Deze van Toemen terug gekregen met het verhaal dat een tandwiel was afgebroken.
    kosten nieuwe tandwielset €40 eurries.
    In afwachting van de reparatie had ik via MP in een Towerpro MG995 gekocht voor €9 om tijdelijk toch te kunnen blijven rijden.
    Helaas heb ik de kop van deze servo kapot gedraaid door deze echt te vast draaien met brute kracht :-(
    Servo uit elkaar gehaald en wat denk je!!
    Precies dezelfde hoofdtandwiel(metal gear) als de tandwiel HPI Servo.
    Dus deze alsnog in de HPI servo geplaatst en rijden maar!!!
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2013
  16. martoediefroets

    martoediefroets

    Lid geworden:
    21 jun 2011
    Berichten:
    81
    Ik heb m ontvangen en je hebt reply!
     
  17. martoediefroets

    martoediefroets

    Lid geworden:
    21 jun 2011
    Berichten:
    81
    Ja.....we kennen het allemaal wel! Je probeert iets en t pakt niet goed uit.
    Na 2 avonden bloed zweet en tranen zit de wrapfolie erop, en kan ik gerust zeggen...werkt niet en ziet er niet uit!
    De kleur bevalt me zeker wel maar die folie is helemaal ruk om je body mee te wrappen.
    [​IMG]

    Die folie zal prima werken op grote oppervlakken maar op de C1 body is het geen doen.
    Ik heb een hekel aan en ben er ook niet goed mee maar overspuiten lijkt de enige optie. Iemand nog een idee hoe ik na over spuiten die mooie matte finish krijg?
     
  18. raymondvanbeneden

    raymondvanbeneden

    Lid geworden:
    23 apr 2013
    Berichten:
    70
    Inderdaad een beetje ruk!! jammer dat het niet is gelukt!! en zeker de tijd die erin zit.
    Spuiten wordt echt een moeilijk verhaal! uit ervaring weet ik, al is het plastic nog zo goed gespoten een goede koprol en je lak is aan gort!!
    Daarom spuiten ze de doorzichtige lexan kappen van binnenuit om beschadigingen te beperken en niet voorkomen.

    Nu je de folie eraf trekt, trek je natuurlijk je orginele stickers ook naar z'n gort :-(
    of had je die al eraf getrokken!

    Maar misschien heeft een echte wrap bedrijf hier geen moeite mee! die doen ook een grill in de folie zetten zonder moeite dus.
    en de kosten van spuiten tegenover een echte wraper in de avond uren in het zwart of oranje ;-)

    Een collega kwam met de tip voor je om naar plastidip te google!! aanrader volgens hem en het is flexibel.

    Laat maar even weten wat het geworden is.
    Trouwens ik denk er ook over om mijn bestuurders ook z'n kleurtje te geven! valt lekker op!
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2013
  19. my00

    my00

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    337
    Locatie:
    Baarlo, Limburg
    Jammer dat het wrappen niet gelukt is. Je zou eens plasti dip kunnen gebruiken. Werkt erg gemakkelijk, op youtube zijn er genoeg voorbeelden.
     
  20. martoediefroets

    martoediefroets

    Lid geworden:
    21 jun 2011
    Berichten:
    81
    Ja echt jammer dat het wrap avontuur niet ging zoals ik me had voorgesteld. Maar ja.. RC= trail and error(vaak)... Om de teleurstelling van het wrappen even te verwerken!!:D ben ik tussen de buitjes door nog even wat gaan vlammen.
    Beetje vochtig wegdek en t apparaat drift ook lekker....:thumbsup:
    Wat betreft de kleur ben ik er wel blij mee(Nick en Simon zijn ook blij met hun nieuwe overall kleuren), oogjes zijn ook al 40jr en laten wel eens wat te wensen over.
    De plastidip gaat mn volgende project worden, even inlezen en kijken welke kleuren er beschikbaar zijn en hoe het zal houden op de body.:cool:
    Ik ben ergens een witte C1 tegen gekomen en dat zag er ook behoorlijk vet uit
    Wordt vervolgd!.....:D
     

Deel Deze Pagina