Mijn winterproject FIAT G50 WW2 Warbird

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Ton van Munsteren, 30 nov 2006.

  1. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Gefeliciteerd! Doorzetten is ook een kunst.

    Freek
     
  2. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.819
    Locatie:
    Heesch
    Gefeliciteerd!!! :D
     
  3. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik ben er anders niet zo blij mee:rolleyes:

    Sta ik straks weer met knikkende knietjes en klamme handjes te vliegen als Ton met zijn gebruikelijke serie van 100+ foto's wil beginnen :help:

    " het kan lager en langzamer " hoor ik al weer in mijn oor ....
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Bart,
    Gaat goed komen nu nog wat fijn tunen dan wachten op wat droog weer voor een emmer verf der over te kunnen gooien en klaar is de Fiat.

    Ralf,
    Dank je en ja gaat goed komen staat van de week wel weer op zijn wieltjes. Ja mooi he die plaatjes zal nog mooier zijn als de kleurtjes erop zitten.

    Ramses,
    Dank je moet eerlijk bekennen dat ik er wel een beetje zin in heb om aan de afwerking te gaan beginnen, maar moet toch eerst nog wel aardig wat gebeuren.

    Freek,
    Dank je en ja doorzetten is een kunst voor mij nog moeilijker dan bouwen, altijd wel aan minimaal 4 projecten te gelijk bezig iets wat ik echt moet afleren:rolleyes:.

    Kim,
    Dank je en eeehhh nu jij nog met de Waco.

    Bobbie,
    Geen paniek komt goed als tie klaar is vliegt tie als de Mustang is alleen wel iets zwaarder:cool: en mag je eerst 2 rondjes oefenen om daarna je kunsten te mogen :thumbsup: vertonen voor de camera:D.
    Je weet toch ik stel geen eisen :teacher:als je het maar doet zoals ik het zeg :yes:maar denk er om geen stresssssss:hammer:.

    Ton
     
  5. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Ton, als je hem nou eens in Oss laat fotograferen?
     
  6. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoho ...

    niet ik mijn wijk roeren hè :sniper:

    :D
     
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Gaaaaafff die foto's .en gefeliciteerd .blijft altijd mooi die wo2 kisten ongeacht afkomst .Dat vliegbeeld heeft gewoon iets .
     
  8. Edwin van der Maat

    Edwin van der Maat verslagschrijvers

    Lid geworden:
    18 dec 2006
    Berichten:
    421
    Locatie:
    Swieqi; Malta
    Hoi Ton,

    Gefeliciteerd met de geslaagde test vlucht.

    Groetjes, Edwin
     
  9. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Super Ton, gefeliciteerd met de maiden!
     
  10. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Robke,

    Gaat helemaal goed komen en als alles goed gaat zal de Fiat zeker een keer in te Oss gaan vliegen en dan zijn mooie plaatjes altijd welkom.


    Bobbie,

    Komt goed je hebt zaterdag de tweede vlucht gezien gaat al beter maar moet nog wel het een en ander stoeien met de Fiat, om deze nog weer wat beter vliegend te krijgen, was ook weer niet echt het meest fantastische weer om lekker te vliegen maar zeker tevreden met deze vlucht.


    Serge,

    Helemaal mee eens niet is mooier dan een Warbird laag over.


    Edwin,

    Dank je nu jij nog met de Fokker D21.


    Mijnheer Rob,

    Dank je.


    Ton
     
  11. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Ton, je hebt op het moment een gave om de mooie dagen te missen en bij storm en turbulentie iets te komen invliegen :rolleyes:

    Dapper hoor, dat dan weer wel :thumbsup:
     
  12. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Vlucht 2 was ook met veel wind en dit keer met een 20x6 prop klonk wel
    leuk maar had niet het lef een loop te maken. Eindigde weer in een
    neusstand door het hoge gras, denk dat de vol flap ook niet gunstig is met
    een model dat snel op de neus staat.

    Vandaag weer redelijk wat wind maar toch vliegen nu met 19x8 prop en
    dat ging lekker, wat loops gedraaid power voelde nu goed dus wat
    kunstvlucht gedaan en lekker laag over knallen. Met de landing van deze
    3e vlucht een doorstart moeten maken ging bijna fout met vol flap door,
    was minder gunstig en door de turbulente wind ging het bijna fout met
    twee keer een stol. Gelukkig goed afgelopen jammer dat met de landing
    alnog weer op het laatste moment een neusstandje kwam.

    De 4e en 5e vlucht ging nog weer beter en nu met half flap landen, kon nu
    de staart lekker laag houden nog geen driepunts maar prima en dit keer
    geen neusstand, ook de snelheid met landen is nu beter te controleren.

    Oja had bij vlucht 2 de instelhoek met 2.5mm balsa vergroot en nu bij 3-5
    met 4.5mm, we komen in de buurt hoogteroer is bijna neutraal.

    Als het goed is komen er later nog wat plaatjes.

    Ton
     
  13. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
  14. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Oei moest hier weer even flink graven naar waar de FIAT ook alweer gebleven was.
    En ja hoor daar staat tie dan met de laatste post op 2 Juni 2013, oei is dus alweer even geleden.
    In de tussentijd is er wel wat gedaan maar de Fiat is nog lang niet klaar.

    Soms heb je van die momenten dat je weer start en dat hou ik dan een maand vol.
    Laat dan wel de Fiat op de bouwplank staan om me zelf te pushen verder te gaan, maar eerlijk gezegd lukt dat niet altijd.
    Zijn er misschien dan toch een soort van spook modelvliegtuigen die je maar blijven achtervolgen.
    Je wil ze wel afbouwen en vliegen maar toch eigenlijk ook weer niet , of geen zin dus maar weer bouwen aan andere projecten.

    Maar nu moet het dan gebeuren heb eerder een groot probleem aan de Fiat opgelost waardoor de Fiat aan de kant ging.
    Daarover later meer eerst maar even starten met een leuk plaatje.

    [​IMG]

    En morgen wat nieuwe plaatjes.

    Ton
     
    Bart83, kvlasblom en MicropropSport vinden dit leuk.
  15. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Oe gaaf!
    Da's fff terug
     
  16. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Volgens mij heb ik Ton een beetje aangestoken.!
    Succes met het vervolg.
     
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mwahhggh... smaar 5 jaar!
    Goeie virussen van Han!
    Ik heb ook van die cliff hangaars... ze blijven maar hangen... en opeens doe je weer een stapje. Moet blijkbaar rijpen in tijd.
    Wel een beauty zoals het er bij staat.
    Groet Bas
     
    femmo vindt dit leuk.
  18. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.819
    Locatie:
    Heesch
    Yes! Ik ga het weer volgen!
     
  19. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja zeker weten dat jou doorzetten ook een deel van mijn motivatie is, daarvoor mijn dank en blijven posten die foto's van je project.

    Grappig is ook dat het voor nu, het weer eens vliegen met me kleine RBC beaufighter was, die me weer deed starten aan de Fiat.
    Of eigenlijk meer de gedachten heeee wil een 1500 spanw tweemotorige warbird bouwen, maar oei dan moet eerst de Fiat klaar.

    Okay genoeg geklets eerst maar eens wat plaatjes neerzetten om weer even up to date te gaan worden.
    Was toen wel verder gegaan en de instelhoek eens even flink aangepakt.

    Here we go;
    [​IMG]
    Laagje erop het schuren kan beginnen.
    [​IMG]
    Niet de leukste klus maar gaat goed.
    [​IMG]
    Moet nog een stukje
    [​IMG]
    Vast met dubbelzijdig plakband werkt best goed.
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    Prima niet ontevreden over de aansluiting
    [​IMG]
    Daar ook nog een laagje om ook daar een mooie aansluiting met de vleugel te hebben.

    Dat dat is het weer even later nog wat meer plaatjes.

    Ton
     
    MicropropSport en kvlasblom vinden dit leuk.
  20. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Slim gedaan zo Ton :thumbsup:. Aan wat voor een twee motorig kistje zat je te denken? Die Bristol Beaufort wilde je toch 2,2 - 2,5 m? :)
     

Deel Deze Pagina