De definitie van een stock klasse ?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Roelof, 5 apr 2013.

  1. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Dat bedoelde ik dus te zeggen......gewoon een motor pakken en rijden. Het LRP-verhaal is inderdaad al jaren zo, alle motoren mag je mee doen waar je zin in hebt maar ga je boven de max RPM op de dyno dan mag je zorgen dat je motor weer in orde komt, anders niet rijden.

    We zijn hier zo gewend aan ruime reglementen dat we een strak regiem niet accepteren. Daarom roep ik ook al een tijdje dat de NOMAC moet ingrijpen en keihard de reglementen mag en moet gaan bepalen. Het Nederlandse volk kan nu eenmaal de weelde van soepele regels niet aan!!!
     
  2. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hebben jullie al eens de data sheets van Speedpassion van de verschillende serie's 13.5 motoren bekeken?

    er zit wel degelijk verschil in de datasheets.
    De zilveren speedpassion V3 zou 3100Kv zijn
    de donkere generatie met rode stator van 2011/2012 moet 2800Kv zijn
    en de allernieuwste donker huis met blauwe gloed en zwarte stator moet ook 2800Kv zijn (type: 2005).

    zit ik met 3400kv op de laatste motor toch 600 toeren per volt over heen..

    In Duitsland bannen ze gewoon een motormerk als ze ineens een motor uitbrengen die niet binnen de specs valt waarmee hij gekeurd is.
    Graupner sport een paar jaar geleden, graupner mocht zelfs geen motoren meer leveren.

    PS. Al iemand die in het bezit is van type 2038?
     
  3. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    nee, bij de LRP/HPI Challenge zijn alleen LRP motoren geoorloofd. (maar zou kunnen dat je dat bedoeld:D)

    Maar dan heb ik het wederom ook over een gesponsorde raceserie waar je heel makkelijk motoren kunt wisselen. Bij de DMC kunnen verschillende merken motoren gebruikt worden in één klasse. LRP, Thunder Power, Orca etc. En de zoektocht naar "snelle" motoren is daar ook aan de gang.

    Graupner net als Corally hebben motoren gemaakt met 1500 gause rotors . Die zijn met de hand moeilijk rond te draaien door de enorme magneten. In blinky mode zijn het DE motor om te hebben en ze laten alle andere motoren achter hun. Ze zijn dan ook niet efra / roar legaal. (corally heeft intussen een nieuwe motor uit die wel efra legaal is)

    Met boosted zijn de oude corally/graupner motoren helemaal niet sneller en gelijk aan bijvoorbeeld een hobbywing xerun. Dit is waargenomen tijdens de 10.5t pro10 races.

    De hobbywing xerun motoren zijn in blinky mode niet interessant, het zijn één van de langzamere motoren (lage vaste mechanische vertiming).
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  4. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe

    Binnen de DMC werd de graupner sport 6564 gebanned na een aantal wedstrijden omdat
    de motor die voor homologatie aangeboden werd een ander vermogen gaf dan de motor die
    de rijders in hun bezit hadden.
    Daarnaast mocht graupner geen motoren meer leveren voorde DMC
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Met dus 1 voordeel, vanwege die vaste endbell vertiming.
    Maar dit voordeel zal verdwijnen, want de nieuwe range HW motoren heeft ook vertimings mogelijkheden als ik het goed gezien heb.
     
  6. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    klopt de nieuwe zijn met vertimingsmogelijkheden (om de concurentie aan te gaan met de andere merken) maar ik hoop dat de laagste vertiming van de nieuwe motoren gelijk is aan de oude vaste vertimingsmotoren. (meteen maar even een vraag gesteld op rctech ;))

    Ik vind de plaatsing van de sensor op de nieuwe motoren een stuk minder. Deze zit bij de nieuwe motoren bovenaan waarbij het bij de oude motoren aan de zijkant zat. Dat is veel handiger met de sensordraden.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  7. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ok, wellicht heb ik een andere graupner motor voor ogen of hebben we over dezelfde motor. Ik weet wel dat de corally redline en een graupner motor (hij lijkt wel verdacht veel op de graupner sport 6564 maar wellicht is het toch een andere?) gelijkwaardig waren en in een bepaalde klassen zonder veel motor regels exclusief gebruikt werden omdat deze killer waren in blinky. De Corally redline motor is ook geweerd op de DMC.
     
  8. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi Alex, das idd de zelfde motor.
     
  9. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ok gelukkig, is dat ook weer opgelost :D
     
  10. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Nou dan weten we onze plek ook weer en hoop dat we ervan geleerd hebben...

    Dit is ook een beetje de reden dan ik PRO10 ben gaan rijden, in deze klasse speeld dit helemaal niet gewoon motoren er in en rijden.. PRO10 is uiteindelijk ook een Stockklasse stop er wat hard gaat er klaar..
     
  11. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    ??? Wordt hier nu geprobeerd om rijders die kennelijk “gefundeerde kritiek” hebben geleverd, een schuldgevoel aan te praten, dat zij zich moeten schamen voor hun acties tegen organisaties die zichzelf op een veel te hoog voetstuk hebben geplaatst, door continue te verklaren dat dit niet in hun organisatie voorkomt, en dit nog steeds verklaren ondanks het tegendeel kennelijk bewezen is???... Dat de frustratie hoog is, wanneer de organisatie waar jij voor staat, keihard door het ijs is gezakt, is menselijk, maar “zij” moeten hiervan leren, en niet wij, alleen dan is de weg open naar verbetering!!!

    Op clubs ed wordt regelmatig gevraagd om strengere controles, vaak is het antwoord: “we zijn niet het WK, NK of de ETS”, veel rijders kijken op tegen deze organisatie/evenementen, “men geniet daarom ook een bepaalde status”, helaas lijkt het zo te zijn dat deze evenementen beginnen te wankelen op hun voetstuk, heel jammer want wat is dan nog de meerwaarde tozv een dood ordinaire (open)clubwedstrijd!!!

    Ik neem aan dat beide organisaties bepaalde ambities nastreven, gezellig met veel mensen samen zijn op een zondagje, kan met een BBQ ook…het is nu even slikken voor ze, maar al ze nu niks doen met de “gefundeerde kritiek” dan zou het wel eens zo kunnen wezen dat het deelnemersveld als sneeuw voor de zon verdwijnt…maar goed, ze kunnen daarvan altijd nog de “klagers” de schuld van geven, zij deden tenslotte aan “stemmingmakerij”…!!!

    De enige stemmingmakerij die ik hier gelezen heb, is dat de ETS verafgood werd, en de NOMAC vergruisd, terwijl achteraf blijkt te zijn, dat ze beide in hetzelfde bootje zaten, wbt dit vraagstuk…!!! Voor de ETS ligt de oplossing een stuk simpeler, dan bij de NOMAC, de ETS heeft deze richting kennelijk al ingezet, mits meneer Uwe geen boter op z’n hoofd heeft, en liever de weg van de minste weerstand zoekt door Nederland voortaan te mijden (wat helemaal geen oplossing is voor het probleem). De Nomac zal waarschijnlijk hun peilen op het volgende seizoen moeten richten, verder ontkennen of excuses aanleveren dat dit soort problemen in het buitenland niet spelen, daar komen zij geen stap verder mee om hun “status” terug te winnen…!!!
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo lang stock bestaat bestaat ook het cheaten en dat is niet iets Nederlands.
     
  13. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Het verhaal over zeuren is een soort van Perpetuum Mobile.
    Alleen Nederlanders zeuren maar dat Nederlanders zo zeuren. Zo typisch Nederlands.....

    @ drift-junkie, gaat het wel goed met je? Is het geen tijd voor wat professionele hulp?

    Cheaten komt in alle takken van sport voor. Als je duizenden euro's uitgeeft aan je wedstrijd hobby, en altijd het beste materiaal koopt, wil je ook winnen. Zeker als je verzekerd wilt zijn/blijven van "ondersteuning" van een fabrikant of importeur. Alleen noemen zij het geen cheaten, maar boeken de uurtjes weg onder "R&D"
     
  14. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Haha geweldig hoe er gelijk conclusies worden getrokken en dat de 'status' van organisaties bla bla bla niet goed is. @Drift junkie, volgensmij wordt er alleen gezegd hoe het is, en niemand heeft het over stemmingsmakerij, bbq's, status, verafgoden en vergruizen ;) !
     
  15. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    wel leuk dat er allemaal mensen reageren op ETS regels terwijl ze een wedstrijdje mee doen of nog ergens mensen die hier reageren en ik heb ze niet eens gezien op een wedstrijd van de ETS.

    maar goed zal wel in de aard van het beestje zitten.
    nogmaals respect voor Rob dat je zo rustig blijft hier.
    jij bent de enige in dit hele topic die echt in de top mee kan komen samen met robert dan.
     
  16. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Dat komt omdat de ETS de basis legt voor een hoop andere (club) competities.

    En ja, Rob. Hoge bomen vangen veel wind.
     
  17. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Er kwam hier een tijdje terug een Hobbywing firmware langs met een max toerental,
    is daar al mee getest?

    Roy?
    Daan?
     

Deel Deze Pagina