Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. SkiD

    SkiD

    Lid geworden:
    8 okt 2011
    Berichten:
    117
    Locatie:
    belgium, mol, met water voor de deur :)
    Hoi,
    Ik denk dat ik gewoon iets fout heb gedaan toen ik het borg moertje van de slipkoppeling vervangen heb, hij " raatelde" toen hij terug in elkaar stond.
    Maar toch een test rit gedaan en na 10 m alle tanden weg, het zal dan wel aan mijn eigen bouw kunsten liggen denk ik ;)

    @ Snoebel, waar vind ik die 2de motormount?

    Maar een vraag vind ik geen antwoord op:
    Slipkoppling VS differentieel.... Voor en nadelen, welke beter voor offroad.....

    Cheerz
    SkiD
     
  2. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Of een slipperential ;)

    Een midden differentieel zorgt ervoor dat de power beter verdeeld wordt tussen voor en achter. Wanneer je dus vol gas zou wegrijden zonder midden diff zou je normaal op je achter wielen weg rijden, en je voorbanden geen grip meer hebben omdat deze loskomen. Dit is zonde van je vermogen. Een middendiff zorgt er in dat geval voor dat er minder power naar je achterwielen gaat, en meer power naar je voorwielen zodat je het vermogen van de motor maximaal op de grond kan zetten. Dit is vooral handig wanneer je racet met je RC.
    Voor offroad bashing voegt het niet zo veel toe, daar is het juist leuk om met wheelies en dergelijke weg te rijden. Met een midden diff zou je dan gewoon wegrijden met erg grote voorbanden omdat deze gaan balloonen. Een ander klein voordeel van een midden diff is dat het helpt klappen op je aandrijving op te vangen. Hierdoor krijgen je front en back diff het minder zwaar. Maar omdat je bij model die gemaakt zijn om te bashen vaak geen middendiff hebt, hebben ze hiervoor de slipper gemaakt, dan wordt je aandrijflijn dus alsnog beschermd, wat zeer belangrijk is bij bashen.

    Beste van beide werelden zou je de slipperential kunnen noemen, je hebt dan en de protectie van de slipper, en de handling van het middendiff. Is wel echt iets voor racers.
     
  3. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    De koppeling wordt toegepast om niet teveel power direct op de aandrijflijn terecht te laten komen (vooral vanuit stilstand) en een middendiff is om de krachten tussen de voor en de achterkant te verdelen.

    Je haalt het meeste voordeel uit een middendiff bij het accelereren uit een bocht.
     
  4. SkiD

    SkiD

    Lid geworden:
    8 okt 2011
    Berichten:
    117
    Locatie:
    belgium, mol, met water voor de deur :)
    Dat zijn duidelijke antworden waar ik iets mee kan!
    Thanx!

    Cheerz
    SkiD
     
  5. noachristoffel

    noachristoffel

    Lid geworden:
    22 apr 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,
    Ik heb deze week een slash 4x4 vxl gekocht. Nu heb ik een vraag.
    Wat zijn de zwakste onderdelen van de slash en welke onderdelen moet ik echt tunun.
     
  6. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Proficiat met de aankoop !

    Zwakste onderdeel is net besproken in dit topic (motormount met centraal lager).

    Ik zou zeggen lees het topic eens rustig door, kom je zat adviezen tegen.

    Maar de belangrijkste zaken zijn denk ik :

    - Alu motormount met groter lager
    - Optie naar middendiff wordt door de meesten gezien als erg fijne upgrade.
    - Alu middendiff.
    - Stabs voor en achter
    - Stalen versie's van tandwieljes die middenas aandrijven.
    - Betere schoks, de oudere 'dikke' doen het prima, GTR schoks nog mooier.
    - Betere banden als het een standaard Slash is.
    - Rij je op 2S dan is 54/14 de fijnste gearing all round, on road mag je veel hoger. 54/15 off road kan ook nog wel, dan wel koeler plaatsen !
    - Lagers in de stuurinrichting (maakt na een tijdje de wereld verschil)
    - Diffs vullen met eigen keuze dikte olie, met name achter zit er standaard niks in.
    - Andere axle carriers achter, zodat je wat minder toe-in kunt maken, standaard is 2 graden, vind hem zelf fijner rijden met 1 graad. (Traxxas alu links en rechts wisselen en je hebt 1 graad)

    Maar ik zou zeggen, ga er eerst gewoon mee rijden en kijk wat je beter zou willen hebben. Ligt ook erg aan of je circuit, on road of off road wilt bashen. Auto is al erg goed gewoon uit de doos. Controleer wel even of je olie hebt in de schoks !
     
  7. noachristoffel

    noachristoffel

    Lid geworden:
    22 apr 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    Even te vergeten te zeggen dat ik pas 13 ben en dat me vader niet de beste is met modelauto's
     
  8. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Dat maakt toch niks uit ? Antwoord is hetzelfde :)

    Mijn beide kids zijn jonger dan jou... en rijden beide met zowat alle eerder genoemde opties.
    Komt ookwel een beetje omdat papa actief mee doet en we een Slash platinum gekocht hebben.. daar zitten veel opties al op.

    Maar ik zou zeggen, gewoon gaan genieten van het rijden, en als het kapot gaat even rustig lezen in het topic en/of vragen stellen hier. Slash is een makkelijke auto om aan te sleutelen. En erg sterk, gaat niet heel snel wat kapot.
     
  9. SkiD

    SkiD

    Lid geworden:
    8 okt 2011
    Berichten:
    117
    Locatie:
    belgium, mol, met water voor de deur :)
    Hoi,
    Ik ben van plan om met mijn 2de slash speed runs gaan te doen, wat zijn de dingen waar ik op moet letten, en welke soort banden zijn dan best?
    Ik was aan het denken aan de banden van de traxxas Rally.

    Groeten S.
     
  10. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Onder andere dat de Slash body vanaf een bepaalde snelheid als een parachute werkt en dus zeer ongeschikt is voor speed runs.
     
  11. SkiD

    SkiD

    Lid geworden:
    8 okt 2011
    Berichten:
    117
    Locatie:
    belgium, mol, met water voor de deur :)
    Een andere body was wel gepland, heb er eentje van J Concepts gezien. een GT body
     
  12. vanguard

    vanguard

    Lid geworden:
    22 mrt 2013
    Berichten:
    20
    hallo allemaal.

    ik zal binnenkort een slash 4x4 roller overnemen.
    ik heb nog een ez-run setje 35a met 9t brushless liggen.
    met 1800 nimha accu.
    is dit geschikt voor de slash

    greets
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Nee , dat is te licht , motor evt te gebruiken met min. 60A esc of hoger , nimh moet wel rond de 4000mah liggen , of lipo's 2s 20-30C vanaf 4000mah

    Maar wil je goed doen , ga je voor een " zwaardere" esc en motor , omdat nu eenmaal 4x4 meer verbruikt qwa Amperage dan een 2 wd en dan ook nog off-road ...
     
  14. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Denk dat zelfs met een 60a esc dit te licht is.
    Heb de 60a esc met dezelfde motor geprobeerd in mijn stampede 4x4, pinion 2 tanden kleinder en standaard spur, nog was de motor binnen een minuut of 2 loeiheet.
    Stampede heeft dan wel grotere banden, maar verdere opzet tov. slash 4x4 is hetzelfde
     
  15. slash platinum

    slash platinum

    Lid geworden:
    27 feb 2013
    Berichten:
    12
    Lagers stuur inrichting

    Hallo,

    Mooie informatie.
    Ook ik ben na jaren weer begonnen met modelbouw door mijn zoontjes die allebei een traxxas hadden gekregen.
    Het midden lager van mijn slash platinum was ook al binnen twee weken aan gort. Heb inmiddels ook kingheads motor mount besteld.
    Heb nog een vraagje betreffende lagers stuurinrichting, wat bedoel je daar precies mee?
    Wat mij opvalt aan mijn slash is dat alle lagers niet vastzitten met borgmiddel. Wat is jullie ervaring hiermee?

    Groeten, Edwin
     
  16. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    In de standaard slash zitten daar 4 plastic 'glijlagers', deze zijn eenvoudig te vervangen door kogellagers.
    Deze gaat vrij snel stroef lopen door stof en vuil, mooi afgeschermd lagertje lost dat prima op. (Zit ook standaard op platinum en Ultimate editie van de Slash)

    Lagers vastzetten met borgmiddel ? Heel af en toe wil ik wel eens een druppeltje blauwe Loctite op de as leggen om lager wat vaster te krijgen, maar meestal is dat niet nodig.
    In de slash zou ik geen plek weten waar je dat zou willen doen.
    Wel borgmiddel gebruiken bij de schroeven die je in alu draait, zie dat je een platinum hebt, die trillen nml wel altijd los zonder borgmiddel.
     
  17. Hong nor mutilator

    Hong nor mutilator

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    25
    Locatie:
    brielle
    Traxxas slash upgrade

    Hallo

    Ik wil mijn traxxas slash 4x4 upgrade met een snellere brushless motor
    Ik zat zelf te denk aan een tp power 3600kv 4 pole motor met een 120a wp esc van leopard

    Heeft iemand hier ervaring mee en weet eventueel een leuke set voor me slash
    Mijn budget is 200 euro

    Gr
     
  18. jef_govaert

    jef_govaert

    Lid geworden:
    5 okt 2011
    Berichten:
    82
    Hallo,
    ik ga mn slash 4x4 ultimate wat tunen maar heb hier enkele vraagjes bij. Ik rij nu op 3s lipo en ga er daarom een metalen spur gear in steken. Maar welke is dan het beste, een 50- of een 52-tooth zodat ik mn motor het minst belast zodat die zo weinig mogelijk hitte produceert want soms wordt hij wel zeer warm. Ik ga ook metalen aandrijfassen monteren maar ik weet niet juist de welke het beste zouden zijn. Hier onder staan 2 links naar een site met van die aandrijfassen. De welke zijn volgens jullie de beste en het gemakkelijkste te monteren.
    Integy Spur gear 52-tooth Staal uitgevoerd - TRX6843 - Traxxas Slash 4x4 Onderdelen nodig? Bij ons uit voorraad! - Toemen Modelbouw
    Integy Spur gear 50-tooth Staal uitgevoerd - TRX6842 - Traxxas Slash 4x4 Onderdelen nodig? Bij ons uit voorraad! - Toemen Modelbouw

    Alvast bedankt
     
  19. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Een metalen spur is geen tunen, dat is alleen maar meer kabaal en meer slijtage. Gewoon de standaard plastic spurs gebruiken. Stuk goedkoper.
    Als je lichter wilt vertanden, moet je de spur vergroten of je pinion verkleinen.

    Kijkend naar kwaliteit, prijs en montage gemak voor wat aandrijfassen betreft zou ik voor Tekno gaan.
     
  20. jef_govaert

    jef_govaert

    Lid geworden:
    5 okt 2011
    Berichten:
    82

Deel Deze Pagina