Hallo, Ik rij sinds een half jaar modified maar heb redelijk veel problemen met de tempratuur van mijn motoren.... ik heb al verschillende mensen op de club gevraagd wat ik kan veranderen maar zonder een al te goed resultaat Mijn vraag is nu: Wat is de beste modified 4.5T motor die er nu te koop is voor een 1:10 tourwagen? Groeten. Lucas Franzen
Wat voor motor gebruik je op dit moment? Kun je aangeven wat je zoal gedaan hebt om de temperatuur te verlagen? Wat zijn de adviesen op de mach geweest? Met deze informatie kan er gerichter advies gegeven worden zonder in herhaling te vallen. Groeten, Alexander
Alexander, Rij nu met de nieuwe Capricorn motor, LRP x12 of de Orion Vortex (oude motor van Jilles Groskamp waarmee trainingen voor WK zijn mee gereden) De adviesen die ik heb gekregen zijn: -Turbo lager zetten -Timing lager -Boost later laten inkomen (dus dat die niet ingaat voor de O-Megaa) -Minder Turbo per.seconde inlaten komen. Als je me zou kunnen helpen zou dat echt SUPERRR zijn !!!! Gr, Lucas
Lucas, Persoonlijk vind ik de Orion motor er fijn en deze blijft een heel stuk koeler dan de LRP X12. De X12 wordt ontzettend snel heet. Al geprobeerd om gewoon pittige ventilatoren op je motor te? Groet Robert
Ja, zit nu zo'n "yeah racing'' fan op die geloof erg hard draaid de nieuwe orion motoren zijn erg duur vind ik... maar als deze ECHT goed zijn vind ik het de moeite wel waard.... gr. Lucas
Met snelle motoren wil je in eerste instantie een motor hebben die onderin wat tammer is dus niet veel timing heeft, de rest kwa acceleratie of punch doe je namelijk met boost. Een te hete motor kan ook aan je rijstijl liggen, probeer uit de bocht niet meteen vol te knijpen maar meer gelijkmatig. Verder, dat wat er op de motor staat is niet altijd de echte hoeveelheid timing. Er zijn motoren die een vaste ingebouwde timing hebben die je verder kunt opschroeven met de draaibare sensor. Dus bijvoorbeeld 15graden vast + 30 of 40 graden verdraaibare timing (wat op de sticker staat van de endbel). Wat kun je hier mee? Niet veel maar het zijn wel dingen waar je rekening mee moet/kunt houden. Persoonlijk zou ik de capricorn motor proberen aangezien je die al hebt en alle timing eruit halen door de sensor maximaal naar de min te verdraaien. Op de regelaar zou ik alleen boost gebruiken. Turbo heb je niet nodig en maakt het alleen maar ingewikkelder. (is in weze hetzelfde als boost alleen de applicatie is iets anders). Als je een hobbywing regelaar hebt of een regelaar die door hobbywing is gemaakt (de oude speedpassion esc bijvoorbeeld) dan zou ik het volgende proberen: acc 650 tot 750 boost 30 of 40 (bij normale mach layout) boost start 10.000 punch 1 verplaatsing geen idee, ben geen tc rijder Ik weet niet welke regelaar je hebt maar ik heb tijdens een training een keer een 5.5t hobbywing motor geprobeerd met hobbywing regelaar en 30-40 boost en dit ging goed met lage temperatuur. Niet te gek beginnen en temperatuur meten na elke 2 minuten. ps: Ik zou verwachten dat een paar toppers op de mach je wel zouden kunnen helpen?
Heel erg bedankt Alex !!! Ik heb de nieuwe HobbyWing V3 met een BETA versie van HobbyWing er in... Ik ga de dingen proberen en hopelijk met een goed resultaat Gr. Lucas
De thunderpower motoren lopen ook aardig koel. En een goede fan er op achter de motor. die naar voren blaast.
Oke, zoals ik weet is de nieuwe Capricorn motor bijna het zelfde als de ThunderPower... maar daar ben ik niet 100% zeker over...
de carpricorn motor is het zelfde als de reedy sonic motoren (Sonic 540 Mach 2 4.5 Modified :: ReedyPower.com)