Ik heb zeggen -en schrijven 1 keer een carbon shocktower gebroken en dat was alleen maar logisch. Ik was bij dat ie brak waardoor andere onderdelen heel bleven.
Ik denk dat het ook veel verschilt hoe de auto bvb op de shocktower beland. recht van bovenop kan die heel veel aan, maar op de rand zal ie sneller breken. Als je in een team rijdt is het zoiezo goedkoper allemaal en onderdelen makkelijk te verkrijgen. qua budget heb ik maar geld om er 1 te hebben. maar een donorwagen bij hebben is wel super makkelijk. Ik snap ook wel dat rijders niet alles ruilen/verkopen onderling. je zal maar net een draagarm verkocht hebben en in de halve finale breekt hij bij je eigen auto.. maar delen net als lagers, gloeipluggen, en noem maar op zal geen probleem zijn. Wel super slim en handig dat er ondredelen te verkrijgen zijn tijdens een racedag
naar mate je meer gaat racen gaat er verhoudingsgewijs minder kapot. In het begin heb je eigenlijk al het kunststof dubbel nodig, omdat eigenlijk alles wel stuk gaat. Naar mate je meer races rijdt, wordt je handiger en zijn het meestal slijtage delen die je moet vervangen (lagers, koppelingsschoentjes, busjes, etc..)... Kunststof delen zijn goedkoop te vervangen; slijtage delen iets duurder maar die vervang je minder...
ja inderdaad, althans daar begon het over, hoe stevig die dingen gebouwd zijn en hoe jammer het is dat onderdelen niet gemakkelijk te verkrijgen zijn.
ik heb een xb8 en een xt8 en daar zijn allebei makkelijk onderdelen voor te verkrijgen....meestal heb ik geen haast en bestel ik het gewoon bij amain-hobbys, maar als ik het wat sneller wil hebben bestel ik het bij the border
Bwa, hangt er vanaf... Als ik op limiet rij en ik maak een fout en heb een paaltje ofzo mee, dan heb ik schade aan mijn Mugen. Ga ik in de fout op een stuk dat ik gecontroleerd probeer te nemen is er meestal niks aan de hand. Moest ik met een cheapass motor die maar half zoveel power heeft als mijn OS Speed, zou ik wellicht ook minder schade rijden. De Xray 1/10 touring cars zijn een van de stevigste die er zijn op de markt, maar ik heb deze winter de mijne ook goed stuk gereden... Met een 4.5T volgas over het rechtstuk gegaan en daar in een los stuk tape blijven haperen en tegen de houten afboording geknald. Chassis was gewoon in 2 stukken. Doe dat met een andere auto en er schiet helemaal niks meer van over. Komt hetzelfde tegen met een 17.5T motor en je hebt amper schade...
Met koud weer breekt alles sneller. Carbon en kunststof zoiezo. Thanks voor de tips voor onderdelen bestellen. Ik ben niet geduldig en als ik iets kapot rij sta ik 10 minuten later in een winkel voor onderdelen. Maar met een nitro ga je niet even vlug op een schoolpleintje rijden tijdens schooltijden. Ik wil er ook echt alleen maar mee offroad, en wedstrijden rijden. Eindelijk heb ik een fatsoenlijke auto om blij en zuinig mee te zijn.
Onderdelen Xray onderdelen rc top racing is op de buggycup wedstrijden meestal aanwezig heeft veel op voorraad voor xb9/xt8 en anders kan hij het redelijk snel leveren
Wat is een goed merk turbo gloeiplug? En weet iemand waarom de Vtech banden niet meer gebruikt mogen worden na dit jaar met buggycup wedstrijden?
Omdat er niet meer aan de LRP Vtec banden te geraken is. Als niet iedereen ze kan kopen hebben ze nietmeer het recht om in het bandenreglement opgenomen te worden. Gelijke kansen voor iedereen :razz:.