Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Integy lekker links laten liggen, ga je alleeb maar problemen mee krijgen.
     
  2. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Die GPMs zijn erg zwaar en zeker de eerdere versies zijn waardeloos. Ik heb de beste ervaringen met Tekno.
     
  3. jef_govaert

    jef_govaert

    Lid geworden:
    5 okt 2011
    Berichten:
    82
    Hey,
    ik rijd nog met de stock schokdempers op mijn slash maar ik vind dat die veel te zacht staan. Ik bash meestal en telkens als ik spring knalt die bodem van mijn slash loeihard tegen de grond. Ik weet dat ik andere olie kan gebruiken of andere veren kan steken of minder piston holes kan gebruiken maar welke van die drie opties is nu het beste zodat het rijgedrag van mijn slash het beste is omdat ik ook soms race met mijn slash met wat vrienden (niets serieus, gewoon voor de fun), en zodat ik de minste bodyroll krijg.
    Alvast bedankt
     
  4. 187RC-NMGN

    187RC-NMGN

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb dikkere olie (50/60 wt) en andere veren (Losi)
    A-5135 2" Spring 4.1 Rate (Black)
    A-5160 2.5" Spring 4.1 Rate (Blue)
     
  5. vanguard

    vanguard

    Lid geworden:
    22 mrt 2013
    Berichten:
    20
    ik krijg in aug (hoop eerder) een slash 4x4 voor mn verjaardag van mn vrouw(yes im lucky)

    waarschijnlijk de platinum non lcg.

    ik weet dat het een goed idee is om een t-bone servo beschermer te kopen.

    maar nu vraag ik me af wat is er beter om de auto te beschermen
    een outerwear of een jc over tray?
    qua prijs zit er weinig verschil tussen.

    en als ik 2s lipo ga rijden is het dan aanteraden om de spur en pinion te
    wisselen.

    wat zou er nog meer op moetten/kunnen om hem zo duurzaam mogelijk te maken.

    preformance is voorlopig nog niet nodig.
    gaat puur om hem te beschermen tegen de mishandeling die hem te wachten staat.

    thaxx
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  6. Dudderie

    Dudderie Guest

    Kingsheadz motormount met oversized bearings :yes:
     
  7. jef_govaert

    jef_govaert

    Lid geworden:
    5 okt 2011
    Berichten:
    82
    Hey,
    ik heb zonet een flesje schokdemper olie gevonden van ultimate racing 700 CPS, ongeveer 54 WT. Ik wou toch net dikkere olie in de schokdempers van mijn slash 4x4 steken en vroeg me dus af of deze olie goed is om in alle vier de schokdempers te doen. Ik race op een track met een harde ondergrond van zand, soms kan er zich een losse laag vormen bovenop de ondergrond en kon het wat stoffig en dus losser worden. Er zijn ook jumps van zo een 2.50 meter hoog.
    Alvast bedankt
     
  8. PeterMischief

    PeterMischief

    Lid geworden:
    3 sep 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Elst(Utrecht)
    Kun je Beadlocks(Proline Split Six) gebruiken icm de Slash 4x4 VXL? Of zullen de banden losslaan?
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Als je ze goed en met geduld in elkaar zet kan dat prima.
    Ik heb ook beadlocks gebruikt op mijn 1:8 Truggy, zonder problemen..

    EDIT : Op wat voor accu rijd je trouwens?
    Op 3S word het al weer iets anders, dan moet je alle schroeven even goed aandraaien ( dat moet sowieso natuurlijk, maar op 3S nog even dubbelchecken )
     
  10. MASSEFRANK1999

    MASSEFRANK1999

    Lid geworden:
    24 mei 2011
    Berichten:
    327
    Locatie:
    roswinkel drenthe
    zo ik heb de lcg ook maar nu is me spur kapot dus moet nog eem nieuwe bestellen
     
  11. Murzeltje

    Murzeltje

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    9
    Zo... Er is een nieuwe slash 4x4 rijder bij sinds deze week :)

    De eerste meters zitten er op, binnenkort eens een paar foto's/filmpjes plaatsen :)


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. l46

    l46

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Spakenburg
    Motorkoeler LCG

    Heb mijn Slash omgebouwd naar het LCG chassis (van Traxxas). Alleen past mijn heatsink met fan nu niet meer. De beschikbare ruimte om e.e.a. weer passend te maken lijkt er op het oog ook niet te zijn. Zijn er al mensen met een motorkoeler icm het LCG chassis?

    Groetjes, Hans
     
  13. 187RC-NMGN

    187RC-NMGN

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Nijmegen
    Zulke moeten gewoon passen;

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Persoonlijk houd ik niet van koelers, als optie om te koelen omdat het nodig is.
    Koelers koelen maar een deel van de motor, omdat ze niet helemaal rondom de motor zitten, en binnen in de motor, de rotor etc, word het nog erg warm
    Mijn mening is, goed gearen zodat hij niet heet word, en dan kan je eventueel nog gaan koelen met een koeler, maar dat is slechts mijn mening..

    Als extra koeling kan het wel, maar niet als oplossing om de hitte weg te halen, vind ik.
    Als je motor te heet word moet je anders gearen, en dan kan je daarna altijd nog een fan kopen, maar dat is slechts mijn mening.
     
  15. l46

    l46

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Spakenburg
    Ik heb/had deze:

    TURNIGY Heat Sink with Fan for 36 series motors.

    De heatsink moest ik nog wat op maat "dremelen" (wat ribben er af aan de onderkant en inhammetjes ivm de schroefjes in de motor). Omdat met het lcg chassis de driveshaft vlak naast de motor loopt, houd je weinig ruimte over. Voorheen had ik de "kabeltjes" van de motor schuin rechtsonder (bij de driveshaft) en de fan zat schuin linksboven. Omdat de driveshaft nu hoger zit t.o.v. de motor kan dat niet meer. Ik zal het nog eens rustig bekijken, maar als het al gaat passen denk ik wel dat ik een flink poosje moet dremelen om de oude heatsink passend te krijgen. Hij koelde altijd wel super, super goed.

    Groetjes, Hans
     
  16. l46

    l46

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Spakenburg
    dubbele post...
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2013
  17. Murzeltje

    Murzeltje

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    9
    Er zit eindelijk stof op!
    [​IMG]
     
  18. Dudderie

    Dudderie Guest

    Ojee, snel op marktplaats zetten voor ie NOG minder waard wordt! ;)
     
  19. Murzeltje

    Murzeltje

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    9
    Haha, nou op marktplaats staat ie nog niet hoor. Sterker nog, er is een tweede bijgekomen ;) de Vriendin is ook overstag en heeft een slash2wd gekocht :)


    Sent from my Nokia Lumia 920
     
  20. tuccie

    tuccie

    Lid geworden:
    22 jul 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Almere
    een goedenavond,

    Ik heb een vraag en wie kan ons helpen.
    Mijn zoon heeft een traxxas slash 4x4 (3 jaar oud?)
    Tijdens het rijden en stunten blokkeerden de assen.
    we hebben nu al een aantal onderdelen vervangen waaronder nr. 6893, een conusvorm-ig plastic onderdeel vervangen voor alu.
    Echter bij het in elkaar zetten van alles bleken de assen te blokkeren.
    Nu voel ik wel wat speling op de as van het aandrijf motortje, kan dit hiermee te maken hebben? En heeft er iemand ook zoiets voor de hand gehad.

    BTW dit is het eerste electrische autootje ever voor mijn neus, maar wil het graag oplossen voor en samen met mijn zoon.

    Ik hoor graag van jullie.

    Mvg,
     

Deel Deze Pagina