E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik vond de losi diffs ook al erg goed met de standaard shims, dat was 1 shim aan de linker of rechter zijde. Moet nog wel even de spelling op de pinion goed checken, wellicht daar nog een shim.
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Die hoef je toch niet te shimmen?
    Als je de ring gear shimt, shim je gelijk ook de pinion.
    Of bedoel je tussen de pinion gear en de lagers?
    Wat is trouwens het voordeel van dogbones in het midden ipv CVD's?
    Of is dat alleen omdat de maten niet goed waren voor de revo?


    Ruud.

    PS : Check je PB eens ;)
     
  3. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Pinion moet je ook shimmen, daar mag ook geen speling in komen. Is net zo killing als zijdelingse speling in het diff zelf :).
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, nu ik er over na denk zit daar bij mij ook een shim geloof ik :rolleyes:
     
  5. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    nou de revo rijd weer.
    stalen center assen, en lst2 diffs
    man wat loopt dat lekker soepel en
    wat klinkt dat degelijk.
    Gelijk me nieuwe badlands eronder.
    Maar ik miste een heel stuk snelheid,
    Toen de trenchers. dat was al meer de e revo
    die ik terug wil.
    Maar door de lst 2 diffs is mijn overbrenging
    een stuk korter.
    Weet iemand de orginele verhouding en de lst2 verhouding
    zodat ik mijn spur pinion kan aanpassen
     
  6. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Om op dezelfde verhouding terug te komen als met stock diffs heb je ongeveer 3 tanden meer op je pinion nodig. 21/54 is een mooie verhouding. Badlands en trenchers maken natuurlijk ook wel een flink verschil in snelheid, maar veel hoger dan 21/54 gaat misschien problemen met de temperatuur opleveren, met de badlands zal het wellicht wel kunnen.
     
  7. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Heb nu 20 / 54, dus naar 23/54.

    Ps ik rijd met 4S
     
  8. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Je zou nu ook gewoon naar 6S kunnen gaan natuurlijk ;)
     
  9. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    4s is goed genoeg,
    Om mee te doen met jullie
    in de andere
    Machine gaat 12 s ,
     
  10. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Welke andere machine?

    6s op de erevo is wel erg leuk, zeker als je driveline het aan kan :D.
     
  11. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Trex 600 pro.Driveline is als volgt.
    20/54 , staal pinion, kunstof spur.
    Stalen center traxxas assen.
    Lst2 diffs, summit axles.
     
  12. martinussanders

    martinussanders

    Lid geworden:
    8 okt 2012
    Berichten:
    22
  13. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Ik heb ondertussen de losi diffs binnen en ben aan het knutselen geslagen.
    Hoewel ik toch behoorlijk wat materiaal vd diffcase heb gehaald, heb ik ook de bulkhead moeten aanpassen en ik moet zeggen dat het op sommige plaatsen wel heel erg dun geworden is nu...

    Nog even wachten op de kershaw centre as en dan kan ik er ééntje onder handen nemen.

    Natuurlijk is er net nu sprake om de hybride diffs terug uit te brengen...:rolleyes:

    Greetz!


    @Wesley, hoe staat het met je verdere ontwikkelingen?
     
  14. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Het oorspronkelijke design kan helaas niet gemaakt worden bij mijn metaalboer, is een draaifrees combinatie voor nodig, waar ik al bang voor was. Dus ik heb wat aanpassingen gedaan en nu worden de cases over ~2 weken gemaakt, na de vakantie periode. Dan kan ik weer verder spelen ermee :).
    Heb je een foto van hoe je de mod hebt gedaan?
     
  15. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Overmorgen heb ik een vrije avond...kindjes naar de oma.
    Dan zal ik een fotootje posten, maar ik ben nog niet aan t monteren en veel is er niet te zien, ik heb de foto's uit de voorgaande links gevolgd en bij nader inzicht is er ook daar behoorlijk wat materiaal verwijderd...

    Ik heb ook de outputs vervangen omdat ik summit assen gebruik. Die Losi's zitten wel netjes in elkaar zeg..Ik vind ze nu hun geld al meer dan waard.

    Ik begin al te sparen voor de hybride bulkheads... of een ander alternatief;)

    Net gekeken voor de centre as en deze zou moeten toekomen, 14 dagen geleden besteld...

    Nog vreemd probleempje op Revo2, ik heb de steering pivot stuk gekregen, dappere landing...
    Ik heb deze vervangen door de alu variant:
    http://www.benl.ebay.be/itm/380288108729?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
    past netjes maar om 1 of andere reden komen mijn wielen niet meer altijd in dezelfde 0-positie. Als ik naar links stuur blijven ze iets links hangen en als ik rechts stuur lijkt het alsof ze liever iets rechts willen blijven staan in rust. Nochthans past alles netjes, Savox Servo hevel netjes 90°, links ok, push rods ok,...
    Op gras of modder weinig last van maar op de baan slingert hij natuurlijk omdat je constant moet corrigeren.

    Greetz!

    Good luck met je nieuwe ontwerp!
     
  16. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Kan zijn dat je servo hoorn net niet helemaal goed op je servo zit? Het staat mij bij dat de servo hoorn 1-2 graden uit het center moet zitten wanneer je servo's in de rust stand met de steering trim op 0. Maar uit je verhaal maak ik op dat je een enkele servo hebt? Lijkt me sterk dat dit dan het probleem is. Vreemd
     
  17. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    @Bart Bever:

    staat de servo wel terug in het midden? zo ja dan kan het je servo saver zijn. als die is versleten zoekt hij zelf het nul punt niet meer op... en gaat alles soepel zonder de servo?
     
  18. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Ik verdacht ook de nieuwe pivot arm. (ebay)
    Deze werd geleverd met servo saver (veer). Ik heb deze vervangen met de originele veer maar zonder resultaat.
    Lagertjes overgezet en allen nog werkend.
    Morgen nog even wisselen met de sterkere zwarte X-uitvoering. Had ik nog liggen toen ik met Trenchers en single servo reed. Morgen update.

    De ebay alu pivot bar werkt wel met een teflon ring die volgen mij toch net iets meer speling heeft dan de originele zwarte uitoering.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Bart
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Staat niet gewoon 1 pivot ball te strak afgesteld in de fusee? die moertjes misschien heel iets lossed draaien.
     
  20. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Kleine update,

    Nog geen montage van de LST2 diffs, De centre axle van Kershaw is na 4 weken nog niet toegekomen. Nu blijkt dat Dan problemen heeft met de levering vd front dog bone en hij verwacht deze pas binnen een 2tal weken.

    Over de pivot arm,
    De alu liep een klein beetje aan tegen het chassis bij volledige stuuruitslag links/rechts. Heb enkele mm's van het chassis gedremelt. Ok nu.

    Servo stond echt goed en de hevel ook.

    Wel opgemerkt dat de plastic uiteinden vd push rods en spoorstangen allemaal uitgesleten waren en dat er daardoor eigenlijk altijd overmatig speling was. Daarom raakte de auto ook niet goed uitgelijnd.

    Ook de hexen krijgen teveel speling rond de aandrijfassen. Ik kan ze met de hand vrij veel manipuleren...

    Stilaan enkele onderhoudswerken plannen denk ik.

    Tips over een goede hex? Ik plan om bij de summit assen te blijven, en deze laatsten krijgen nu ook stilaan speling in de plastic shaft, daar waar het metalen pinnetje de boel bij elkaar houdt.

    Bedankt allen voor tips en advies!
     

Deel Deze Pagina