Team Associated TC6 Factory Team Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door diver, 30 okt 2010.

  1. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    [​IMG]

    TC6 Factory Team


    The RC10TC6 Factory Team kit is the newest edition to the family and legacy of competitive, high performance 4WD touring cars by Team Associated. Designed to take full advantage of all the latest technological advances made in 1:10 scale electronics, the TC6 has been optimized to use all of the benefits offered by brushless motor systems and LiPo batteries. The engineers behind the doors of Area 51 have been hard at work developing the TC6 to blend the best qualities of high performance and adjustability without sacrificing durability or ease of maintenance.




    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    The TC6 takes the same suspension components from the TC5R before it and adds many new features, making it even better. For improved weight distribution, the TC6 motor mount has been moved 13mm closer to the chassis center line and the spur gear has been lowered 5mm compared to the TC5. These changes result in a more centralized mass and lower center of gravity for the TC6 chassis. The servo mounting holes are slotted to not only accommodate different servos but also to optimize the position of the servo mass



    [​IMG]

    The TC6 includes the Factory Team VCS3 shock package that features hard-anodized threaded shock bodies with bottom-loaded seals. The VCS3 shocks are super smooth and have an increased stroke for more up-travel at the wheels, all adding up to more consistent overall traction.

    An updated steering system with additional Ackermann options and an improved steering input rate gives the TC6 more consistent handling. Blue titanium turnbuckles come with new ballcup eyelets for easier access to the ball studs.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]




    These are only a few of the many refinements that can be found in the RC10TC6 Factory Team kit - making it yet another Champion by Desig!

    [​IMG]

    Features
    • Chassis optimized for LiPo batteries and brushless motors
    • Motor moved 13mm in toward the chassis center, and spur gear lowered 5mm from TC5
    • Servo mounting slots to ensure proper fit of multiple servos
    • Symmetrical bulkheads utilized throughout the TC6 chassis
    • Updated steering system featuring more Ackermann options for improved steering input rate, resulting in more consistent handling
    • VCS3 shock with hard-anodized threaded shock bodies that feature bottom-loaded seals and additional stroke for more up-travel at the wheels
    • Long upper camber link option for increased corner speed
    • Easy-access suspension arm mounting screws thread into bulkheads
    • Titanium turnbuckles with new ballcup eyelets for easy access to ball stud
    • Hard-anodized diff outdrives for low wear and long life
    • 20 precision ball bearings
    • Cross-compatibility with TC5 suspension components
    • Hardened steel CVAs with cross-pin retaining clips
    • Front and rear anti-roll bars included
    • Belt drive with adjustable differential heights and belt tension
     
  2. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Is wel een hele mooie auto hè!!

    Pre-Order Due in November 15th



    TC6 Factory Team 4WD Kit

    Our Price: $379.95
     
  3. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Is idd wel een mooie auto:D.

    Zijn er nog nieuwe bijzonderheden te melden over dit nwe model?

    Heb je hem al in de topic nieuwtje geplaats?

    Halewijn
     
  4. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
  5. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Top auto, top servo, matig powerhouse ... ik zou die ''top'' line doortrekken naar je electronica.

    Komt op mij over als een 2.0 GTi in een F1 wagen ;)
     
  6. MRCTMD

    MRCTMD

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Nieuwpoort-Bad (Belgie)
    Idd ziet er knap uit.
     
  7. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Net een bestellinkje gedaan in us en met een beetje geluk heb ik hem over een weekje:p
     
  8. Rogier

    Rogier Guest

    Ben benieuwd!!! Idd wel mooie wagen!! In HK kost hij zelfs maar $350. Ik hoop voor dat het weekje klopt. Met een beetje pech (lees douane) duurt het nog een maandje....
     
  9. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Die van mij is ook besteld. Zal wel wat anders worden dan de TC5R. Electronica ben ik nog niet zeker van, ik denk SpeedPassion, blijf er tevreden over.

    Veel oefenen aankomend jaar, op zoek naar de snelheid :cool:
     
  10. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland

    we zijn al bijna 2 weken verder? ist nie gelukt?
     
  11. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Jawel hij staat in mijn (zieke voor jou) lijstje
     
  12. Rogier

    Rogier Guest

    Heb je hem al? Ben benieuwd naar je ervaringen....
     
  13. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Lijkt een prima keuze te zijn.. de Xerun regelaars zijn erg in trek en voldoen prima.
    10.5 Turns is snel zat.. Momenteel wordt er of stock 13.5 gereden of modified ongeveer 4.5 turns..

    13.5 zou dus makkelijker zijn om meer kanten op te kunnen

    ACE servo is een prima ding.. onverwoestbaar!
     
  14. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
  15. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    afgelopen weekend op het NK te ERCE de TC6 rond zien gaan auto gaat echt super.
    En ziet er erg mooi uit.

    misschien volgend seizoen ok een TC6

    Gr Patrick
     
  16. lieves

    lieves

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Staden, België
    moet je zeker doen, je zal het je zeker niet beklagen.
    ik rij het BK met een tc6 en tis een zeer betrouwbare wagen, geen last van onderstuur of overstuur waar de tc5 wel last van had en als je een goede basis setup hebt moet je er weinig aan veranderen om hard te gaan op verschillende circuits waar ik soms zie en hoor van andere merken dat ze vanalles moeten veranderen voor hun wagen een beetje te doen gaan.
     
  17. E Hamers

    E Hamers

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Susteren (limburg)
    Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe TC6.1?
    Mvg. Erwin
     
  18. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Met de WC versie? Die is nog niet te krijgen - wel te bestellen.

    Ik heb wel ervaring met de "normale" TC6.1: prima auto. De opvolger is de WC versie, die gewoon een stuk(je) smaller is. Prima auto volgens mij.
     
  19. Kensei

    Kensei

    Lid geworden:
    1 jul 2013
    Berichten:
    13
    Fdr tc6.1

    Zijn er mensen die op dit moment de TC6 of TC6.1 rijden?

    - welke 48 pitch spurs voor deze auto? (het merk)
    - welke 48 pitch pinions voor deze auto? (het merk)


    Welke 48 pitch spurs en 48 pitch pinions voor de volgende FDR's:
    (het aantal tanden)

    FDR 3,50
    FDR 4,00
    FDR 4,50
    en

    FDR 4,14
    FDR 4,26
    FDR 4,39

     
  20. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Ik rijd niet met de associated. Maar Xray, Serpent en Panaracer spurs passen hoe dan ook. Pinions van alle merken zullen passen.

    In de manual van de tc6.1 staat op pagina 29 een gearchart voor stock en modified in 64 en 48pitch.

    Met een 72 spur en 36 pinion kom je netjes op 4.0
    Met 70 en 40 kom je op 3.5 strak, echter zit je met 72 en 41 op 3.51 (een knappe vent als je dat gaat merken)


    Voor de overige gearings die niet in de tabel staan: pak een rekenmachine en reken terug. Of maak een eigen tabel in Excel of met Welcome to GearChart.com
    Interne overbrenging is hetzelfde als de TC5 (2.00) dus je kan hier heel mooi en eigen gearchart mee uitdraaien.
     

Deel Deze Pagina