Chinese brol?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Krismolleke, 22 jul 2013.

  1. Krismolleke

    Krismolleke

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Freux, Libramont-Chevigny
    Ik krijg er stilletjesaan genoeg van!:mad:
    Ik vlieg nu ongeveer 9 maanden met een HK450gt van Hobbyking en regelmatig gaat er al eens iets fout. In het begin vooral door het "manneke":?, maar regelmatig gaat er ook gewoon iets stuk zonder reden! Daarnet breekt gewoon mijn staart af! Gewoon tijdens een rustige vlucht (8 figuurtjes); nog geneens 3D vliegen (kan ik ook ni). Heb hem nog vrij goed op de grond gekregen met dank aan de autorotation trainingen in de vliegsimulator, dus andere schade heb ik niet.
    Nu denk ik toch wel dat het tijd is om m'n geld te stoppen in het betere, betrouwbare spul! Ik had altijd gedacht dat men wantrouwig was tegenover deze spullen van HK, gewoon omdat het goedkopere kopies zijn, maar nu twijfel ik toch serieus!
    Wat zijn jullie ervaringen/meningen?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Je zegt het zelf eigenlijk al.. Goedkoop en daar is de kwaliteit naar. Upgraden met align onderdelen is een goede optie als je met de hk wilt blijven vliegen.

    Daarnaast heeft de een meer geluk met een HK item dan een ander...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  3. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Wat Jonkie al zegt ;), maar als ik zo kijk naar die staart vin...Als hij in vlucht zo maar afbrak dan neem ik aan dat de staart niet meer draaide, de schade die de tail blade laat zien lijkt er toch echt op dat de rotors al draaiend iets heel hard geraakt moeten hebben. Of heeft die staart in een eerdere crash al een flinke tik gehad ?
     
  4. Fresh Prince

    Fresh Prince

    Lid geworden:
    5 aug 2011
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Bussum, Hilversum
    HK is een goed bedrijf als je weet wat je er moet halen.. helis zijn daar geen onderdeel van.
     
  5. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Vanavond ook zoiets met de 500 cmt belt
    Bladhouder van de staart kwam los. Boutje gebroken.
    Te laat en weinig tijd om hem te redden. Dus die is kort.

    Zit hierdoor ook over hetzelfde na te denken. Toch zien ze er niet slecht uit maar juist betrouwbaarheid en materiaal keuze met name bij asjes en boutjes laten ze het keer op keer afweten.

    Blijft zonde.
     
  6. FLolkema

    FLolkema

    Lid geworden:
    22 jul 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Harlingen
    je moet gewoon de heli vergeten. en beschouwen als leergeld
    koop een goeie betrouwbare heli. is namelijk ook veel veiliger!

    er zijn genoeg andere merken waar je wel plezier aan kunt beleven
     
  7. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    je begon goed jammer van het generaliseren aan het eind, want ze hebben wel redelijke helis, al moet je wel weten welke je moet nemen en ze hebben wel meer merken dan HK.

    En voor wat betreft hk 500 size helis bij hun, tja die staan er om bekend dat boutjes spontaan breken dus als je het 1 en ander vervangen had, had het waarschijnlijk kunnen voorkomen, zekker de bladegrips van de staart daar breken de boutjes nog wel is.
     
  8. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    De kunststof staart is idd niet veel waard, er is een cheapo metalen staart voor de HK. Beter is gewoon upgraden naar wat meer merk-waardig spul, stukje bij beetje. Ik vlieg al twee jaar met een HK 20% - Align 80%, Steeds wat onderdelen gekocht van het merkspul, en spotgoedkoop crashgevoelige onderdelen, zoals main, tail, featheringshafts in bulk uit China laten overvliegen. ;)
     
  9. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    De GT heeft een metalen staart, op de foto zie ik toch echt iets van plastic. :eek: Bovendien hebben aan de tailblades muizen lopen knagen.
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Staar je nou ook niet dood op dat alu...

    Je hebt nl kunststof wat in 100 crashes nog niet kapot gaat, maar je hebt ook alu wat met 1 keer op tafel zetten al krom is
    Ik heb bij iemand ook de alu versie al een keer zien scheuren. En dat was ook een beginner, dus geen gekke dingen

    Hk heeft best leuke dingen, maar je moet gewoon weten wat eraan moet gebeuren (en dat ook doen..) voor het de lucht in gaat
     
  11. Krismolleke

    Krismolleke

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Freux, Libramont-Chevigny
    De onderdelen van het staartmechanisme zijn wel van metaal. Die waren oorspronkelijk van plastic, maar die had ik al vervangen.
    Die "muizen" dat is omdat de staartrotor in de vlucht de staartvin heeft opgegeten toen heel het spul afbrak.
     
  12. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Idd.
    Vorig jaar gehele staartdeel vervangen wegens speling.
    Die boutjes zetten ze zo vast dat ze er niet meer uit komen.
    Weet dat die idd nog wel eens voor kwam maar vooral bij de GT.
    Pech.
    Align verkoopt dat spul ook amper los. Kan je een complete staart kopen die al de helft kost van een hk heli. Schiet je dus ook weinig mee op.

    Ga denk ik maar opzoek naar een leuke 2e handse.

    Heb ook nog een nnieuwe hk500tt liggen maar ja die heeft ook vast die problemen en moet ik ook wat onderdelen wisselen voor align parts. Staartasje, bladen oa.

    Baal er zo van dat ik door de schrik niet op het idee kwam hem op autorotatie te schakelen.
    Had zo simpel geweest. Drukknopje in en klaar, alleen weken niet gevlogen en gebruik het nooit.
    Zo'n goeie heli vlieger ben ik niet. Rondjes, looping en rolletje, veel meer is het niets.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2013
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Ben je wel eens eerder met de heli gecrashed?
     
  14. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Die plastic staartdelen zijn juist erg goed vind ik, ik zelf heb de tensionpully er wel uit, en de belt net zo los dat ie niet glipt als je de staart vasthoud en de hoofdrotor draaid.

    Dat alu staartdeel gebruik ik niet!, rommel,
    alles op de staart plastic.

    Ik vlieg al jaren HK450 ( momenteel als lestoestel voor mn broertje ).
    Had je mischien een 4400kv motor met 13t pinion erop ?

    En wat is er nog meer eens stukgegaan zonder reden ?
     
  15. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Je kan het ook wel eens kunnen demonteren en poetsen
     
  16. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Je kan HK heli's vliegen maar ze zijn zo onderhoudsintensief en je moet meteen een hele hoop onderdelen vervangen... kan je naar mijn opinie beter een meteen een leuke heli gaan kopen.

    Je wil niet dat het ding stuurloos wordt en in de mensen knalt of op een auto.

    Een goede heli hoeft niet noodzakelijk duur te zijn. Bij Align krijg je bijvoorbeeld heel veel heli voor weinig geld, vooral bij de grotere modellen. Als je 450 shopt zou ik zeker eens kijken naar een JR Forza of beter nog, de Compass Warp.
     
  17. Krismolleke

    Krismolleke

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Freux, Libramont-Chevigny
    Als ik eerlijk de rekening maak, valt het al bij al nog mee. Ik heb eens een rotorblad gehad dat zomaar ineens afbrak tijdens de vlucht. Was wel een heel goedkope van hout. Nu gebruik ik enkel nog carbon blades. Wel vaak problemen gehad met tailservos die doorbrandden, waarschijnlijk ook weer te goedkope digitale servo om de gyro op "digitale servo" te zetten. Nu heb ik dat probleem niet meer. Ik heb in het begin de pitch glijder op de staart vervangen door een metalen want dat ging echt heel stroef en wankel.
    Uiteindelijk denk ik dat je evenveel uitgeeft (en minder stress en frustratie) aan een goeie Align Super Combo kit dan wanneer je start met een clone en dan proefondervindelijk stukken moet gaan vervangen. Een voordeel: je kent je heli snel vanbinnen en vanbuiten!
    Ik ga hem nog eens herstellen om verder te kunnen en centjes beginnen sparen voor een mooie trex 600 kit (of goeie tweedehands).
     
  18. Krismolleke

    Krismolleke

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Freux, Libramont-Chevigny
    @Sandor; ja hij was wel vuil nu. Ik spuit regelmatig siliconenspray in de staartbuis en omdat ik altijd op gras vlieg, wordt dat snel vuil hè.
    @jacobsT; bedankt voor de tip! Van JR had ik nog niet gehoord. Ziet er wel mooi strak uit! Die Warp had ik al in het oog, superstrak ding! Zijn die beter dan Align modellen?
     
  19. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Sommige onderdeeltjes van Align zijn weer beter, sommige van HK zijn weer beter.
    En die servos van HK moet je zoiezo niet hebben, die gaan altijd kapot om niets.
     
  20. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda

Deel Deze Pagina