koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    [​IMG]

    Bijna klaar....
     
  2. Niels de Zwijger

    Niels de Zwijger

    Lid geworden:
    25 apr 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Driehuis
    Ziet er goed uit. Je kunt em zonder gurney rijden. Heb je wat minder drag en evengoed meer dan voldoende druk op de achterwielen.
     
  3. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Klopt.
    Deze body had ik nog liggen. Dus was even voor de foto.:p
    Ik ga beginnen met de corally nissan p35. ( niet die versie van mix )
     
  4. Niels de Zwijger

    Niels de Zwijger

    Lid geworden:
    25 apr 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Driehuis
    Das ook mijn ervaring: te veel rol door de saddle packs. Ben ook terug gegaan naar stickpack.
     
  5. BenV

    BenV

    Lid geworden:
    21 sep 2009
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Heemstede
    Ja die saddle packs hebben mij ook het podium laten missen!
    Ik ben ook over gegaan op de "bakstenen" ;-)
     
  6. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Met de 1/12 cellen heb je daar dus geen last van omdat ze lager en langer zijn. Gewoon te gebruiken dus... :D
     
  7. Robert S.

    Robert S.

    Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Noordwijk
    @Spaceman - Ziet er goed uit, buurman uit Voorhout!:D

    Is er intussen een animo opleving in de Nederlandse pro-10 (pancar) klasse gaande.... of is het gewoon een misvatting mijnerzijds?

    Als het voor mijn gevoel zo door gaat, dan kunnen we wellicht wel een gentlemen club stichten (geen moeilijke dingen persee) en net als onze duitse vrienden een circuitje bezoeken in het buitenland (BeNeLux; Duitsland) wellicht....
     
  8. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    @ Robert S;
    Thanks buurman! Ja ach het is ff kijken hoe het gaat. Zou leuk zijn als je ook mee komt rijden!

    Ik heb geen idee hoe het zit met de opleving. Ik weet wel dat met de laatste benelux+ er 12 deelnemers waren in de stock.
    Hoe zie jij een gentlemen club voor je?

    Mvg,
    Tim
     
  9. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    @Joost. Wat is dat nu voor body die je gebruikte op mrm? Ziet er uit als een 235 porsche?
     
  10. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Julius,

    Dat was een HMS Group C body. Deze is inderdaad afgeleid van de Porsche samen met de Sauber. Maar dan wel gemaakt voor electro Pro10.

    Waar had je die geziene dan?
     
  11. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Stond een foto album op de mrm facebook pagina. Had inmiddels de body al gevonden.

    Heb nu een 200mm porsche en dat werkt qua handling super maar ik moet voor het mooie met te klein geslepen voorbanden rijden en daardoor erg weinig runs met mediums...

    Had even de hoop dat er inkeer was en de corally porsche 235 gebruikt was.... Die ziet er heel erg vergelijkbaar uit nl.
     
  12. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Zag het op Facebook idd ja. Nee, deze hebben de Duitsers ontworpen en gemaakt. Hier zitten ook geen lijnen in voor brandstof motoren en fliters enzo maar hij lijkt er natuurlijk wel erg op. Wilde de kap proberen.
     
  13. Robert S.

    Robert S.

    Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Noordwijk
    Welnu, ik denk dat we deze vraagstelling in ons midden (pro-10 liefhebbers) best redelijk kunnen uitwerken tot iets aardigs. Hierin kunnen we zowieso een ledenlijst opzetten en eens ideeen uitwisselen wanneer we elkaars thuisbanen komen bezoeken. De kern van alles wat mij betreft is meer samenkomst van pro10 rijders met en zonder competitie element.
     
  14. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Lijkt me een goed idee maar het is voor een club belangrijk dat ze weten dat er een grote groep komt want voor een paar man wordt er niet veel geregeld. We hebben het NK waar we op 6 verschillende circuits rijden binnen Nederland en zou eigenlijk 1:1 passen binnen hetgeen wat je voorsteld. Dan hoeven we verder niets te regelen en kan er meteen worden meegedaan. Dit jaar is het Utrecht, Apeldoorn, Heemstede, Lelystad, Rucphen en Deventer. Met een eigen logo'tje etc kunnen we daar ons eigen ding van maken.

    De rc lemans serie is er ook en die trekken nu 20-30man per race. Er wordt bij de rc-lemans 7 races gereden op: Velp(NL), Rucphen(NL), Heemstede(NL), Oberhausen(D), Bad Breisig(D), Hamm(D) en Genk(B).

    De naam en faam van de RC-Lemans groep is er al dus als er rijders zijn die iets verder dan Nederland willen rijden dan zou de RC-Lemans een leuke keuze zijn. Als er genoeg animo is kan er een 10.5t klasse gereden worden anders wordt het modified.(niets mis mee).

    Met de clubwedstrijden erbij is het best veel.:D

    ps:
    Volgend jaar wil ik me richten op de clubwedstrijden (en het NK) aangezien ik dit jaar maar 1-2 clubwedstrijden heb gereden.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
  15. Mathijs1979

    Mathijs1979

    Lid geworden:
    12 apr 2011
    Berichten:
    179
    FYI, toen ik het originele voorstel voor het NK reglement schreef, was het de intentie om bodies zoals de Lola, MIX Porsche en HMS Porsche uit te sluiten.
    Intentie was om de snelheden en daarmee gepaard gaande kosten te drukken. (Bandenslijtage, overbelaste accu's en motoren).
    Na de discussie over de HMS Porsche, heb ik besloten voor komend jaar een reglementswijziging in te gaan dienen: een lijst met toegestane bodies. De HMS Porsche zal daar niet tussen staan.
     
  16. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik had januari 2012 een lijst opgesteld voor de mach en heb deze naar Niels en Joost gestuurd. Deze lijst heb ik net weer gevonden en de HMS stond daar niet op. De lijst is zo weer te gebruiken.

    De HMS is een kopie van de MIX/Serpent Porsche met een beetje veranderingen voor de pro10 modified. In die zin is het een pro10 kap maar of het ook is zoals de stock klasse is bedacht is de vraag. Persoonlijk denk ik van niet maar iedereen heeft daar een eigen mening over.

    Als we de lijn van "als het voor de pro10 is gemaakt dan mag het" doortrekken dan moeten we de volgende creatie van de Duitsers ook toestaan. Die is al in ontwikkeling en hun kennende zal het een lola worden met hoge zijkanten en lilliputter koepeltje. Ik denk dat we die weg niet moeten ingaan.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
  17. Ickboon

    Ickboon

    Lid geworden:
    18 jul 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Oosterhout (gld)
    Ik ben het met mathijs helemaal eens over de body's gewoon volgend jaar een body lijst in het regelement!
     
  18. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    @ Robert S.
    Ja Ik denk dat het ook van belang is dat er meer mensen komen rijden. Vooral bij een clubrace zoals bij de mach is het fijn om meer te hebben, daardoor komen er ook meer rijders.
    Kom anders eens gezellg langs bij de mach als er meerdere zijn om ook te rijden met de pro10?
    Het is zoals Alexander zei misschien ook leuk om inderdaad zoiets als de rc lemans te hebben alleen dan de nederlandse versie en dan mee doen met de NK races. Dan rijden we op 6 verschillende circuits. Dat is erg leuk.

    Mvg,
    Tim
     
  19. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik ben het er ook mee eens hoor wat betreft de bodies. De HMS is best een leuk koppie maar wel gemaakt voor pro10 modified. In de stock klasse heeft hij eigenlijk niks te zoeken. Met het huidige regelement mag hij echter wel gebruikt worden en daarom heb ik hem geprobeerd. Had uk afgelopen weekend een Peugeot HD gehad dan had ik daarmee gereden.

    Ik sta ook achter het idee voor een kappenlijst en de HMS hoeft daar ook wat mij betreft niet op.
    Wel moeten we goed kijken welke er wel op kunnen aangezien de ideeën voor een repro bak er nog steeds zijn...

    Alexander, kan je mij die kappenlijst nog eens sturen?
     
  20. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Wellicht is het een idee als alex de lijst hier publiceert. Dan weet iedereen waar we het over hebben.
    Ik ben persoonlijk tegen een vaste lijst omdat het dan ook geen zin heeft om evt na te denken om iets nieuws te maken.

    Het is welngrappig om te lezen dat het heilige regelement 'geen brandstofkap' nu ineens veranderd in 'geen bodies die niet in de stock thuishoren' wordt veranderd. Klinkt al een beetje als 'geen bodies die we niet mooi vinden'.....

    Het argument van overbelaste lipo's en motoren is inmiddels ook wel een beetje achterhaald lijkt me, dus ik zie de het nut van ’stock' bodies niet zo.
     

Deel Deze Pagina