eZrun, ervaringen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door sitmark, 11 jul 2008.

  1. Robbert89vl

    Robbert89vl

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    21
    Beste allemaal,

    Ik heb een probleem met mijn ezrun motor 9t 4300kv.
    Als esc heb ik een 60A ez run.
    Mijn probleem is als volgt. Als ik mijn wielen van de grond hou en het gas vol indruk draaien de wielen gewoon zoals het hoort, met een rondgang dus zodat er ballon effect optreed bij de banden. Zodra ik mijn truggy op de grond zet en vol gas wil wegrijden zit er amper power in en rijdt die dus ook weg met een gangetje van 10kmph.
    Ik heb mijn esc al opnieuw gekalibreerd maar er zit nog geen verbetering in.
    Zelf denk ik af de spoelen van mijn motor te heet zijn geworden waardoor de isolatie van de spoelen gesmolten is en nu kortsluiting maakt.
    Heeft iemand een idee hoe ik dat kan testen.
    De weerstand tussen de spoelen meten misschien?
    Alleen is het probleem dat ik niet weet wat de ohmse weerstand is als de motor niet defect is.
    Ik hoop dat iemand mij hiermee man helpen.

    Mvg Robbert
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Wat voor auto heeft u?
    Staat de slipkoppeling niet toevallig heel erg los, of de pads van de slipper zijn op?
    Hier staat het e.e.a. over de fases doormeten en welke Ohm waarde dat mag hebben:

    brushless-motor-fases-doormeten


    Hopelijk heeft u er wat aan!

    Ruud
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Robbert89vl

    Robbert89vl

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    21
    Bedankt voor je antwoord.
    Ik heb een associated t4.1, maar het ligt niet aan mij slip koppeling.
    Ik denk echt dat het aan de motor zelf ligt. Als ik het fa's indruk is die binnen een paar seconde te heet om aan te raken.
    Het enige dat ik raar vind is dat die het wel gewoon doet.
    Ik heb ook geen andere motor om dat te testen.
    Toch maar even de multimeter erbij pakken.
     
  4. Robbert89vl

    Robbert89vl

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    21
    Als ik tussen de spoelen meet blijf ik keurig onder de 1 Ohm
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Je hebt ook de goede vertanding?
    En de soldeerverbindingen zijn ook allemaal goed?
    Waar woon je?
    Misschien is er iemand bij je in de buurt hier op het forum met een motor oid die de even kan testen?
     
  6. Robbert89vl

    Robbert89vl

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    21
    Vertanding is 18om 87, dit was de standaardvertanding.
    Er heeft wel een zwaardere vertanding opgezeten.
    Zelf denk ik dat de magneten veels te heet zijn geworden. Daardoor verliezen ze magnetisme. Er zal nog geboeg magnetisme in zitten om de wielen te laten draaien zolang er geen weerstand is.
    Maar dus niet als ik hem op de grond zet.
    Kan deze beredenering kloppen?

    Ik woon in de buurt van Noordwijk.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat kan zeker kloppen ja.
    Alleen is dit alleen te testen door een andere motor te monteren, en die te testen...
    Helaas woon ik niet in de buurt van Noordwijk, dus kan ik je geen motor lenen.
     
  8. lieves

    lieves

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Staden, Belgiƫ
    Wat is heel warm? Ik reed met mn lrp motor rond de 95 a 100 graden. Op warme dagen liep hij soms zelfs tot 120 graden en die motor nam niet af in vermogen. Ik heb een heel seizoen met dezelfde motor gereden en met podiumresultaten en zelfs snelste ronde tijden. Kan me moeilijk inbeelden dat het magnetisme zo sterk afneemt door warmte dat uw wagen er niet meer van vooruit geraakt. En als dat toch zo is lijkt mij de kwaliteit niet echt goe ervan.
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Goede kwaliteit magneten vinden 120 graden ook geen enkel probleem. Goedkope worden dan wel minder...
     
  10. Robbert89vl

    Robbert89vl

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    21
    Ik zou niet kunnen zeggen hoe warm. Ik heb niks om dat te meten.
    Ik wilde binnenkort sowieso een reely 3300kv motor kopen.
    Zijn ook redelijk goedkoop en bloedsnel.
    Dan moet ik die deze week maar laten overvliegen en kan ik het dan gelijk testen.
     
  11. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    de 9t versie is een 380 maat in een 540 sleave (das de zelfde maat als je in een MERV vind) en hoewel t4.1 niet heel zwaar is zou dit er ook mee te maken kunnen hebben (dat en binnen in de motor is natuurlijk nog een eind heter dan buiten aan die relatief dikke verpakking...)
     
  12. luc-berkers

    luc-berkers

    Lid geworden:
    15 sep 2010
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Eindhoven
    ik heb sinds een paar dagen een ezrun 9t met wp60a esc, alleen zit er de kabel van de program card er niet bij. weet iemand waar ik deze los kan krijgen of iemand die er een over heeft? ik heb deze namelijk hard nodig. prijs komen we wel uit.
     
  13. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    koop 2 random servo verlengkabeltjes soldeer deze aan elkaar, BOOM Done:)
     
  14. luc-berkers

    luc-berkers

    Lid geworden:
    15 sep 2010
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Eindhoven
    ja dat dacht ik eerst dus ook, maar dit is de wp 60a. de wp80a kan met gewone servo stekkers. deze stekker lijkt een beetje op een balanceer stekker maar dan veel kleiner.
     
  15. luc-berkers

    luc-berkers

    Lid geworden:
    15 sep 2010
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Eindhoven
    weet niemand waar ik deze kan krijgen of wie er een heeft?
     
  16. riennn2

    riennn2

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Woudenberg
  17. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Hobbywing / Hobbyking zijn 2 verschillende dingen...

    Verder is hij geschikt voor jouw type auto, voordeel is dat hij sensored is, nadeel is dat het volgens mij geen heel snelle motor is... Een Slash VXL zal een stuk sneller zijn.
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Persoonlijk zou ik voor een 60A setje gaan, en inderdaad zoals Bart ook al aanstelt, een motor met een iets hoger Kv ( 4000 oid ), er vanuitgaande dat je de stock batterij of een 2S LiPo gebruikt.
    Als u op 3S rijd dan is een 3000Kv, of iets minder zelfs, prima.

    EDIT : Ik lees nu ook de specs van de ESC, maar een BEC met 2A is erg weinig!
    Dan zou al bijna een losse BEC mee moeten bestellen..
    Ik zou kijken naar een BEC met minimaal 3A, maar het liefst meer..
     
  19. riennn2

    riennn2

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Woudenberg
  20. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Turnigy Trackstar zijn brandlabbeled motoren/ESCs van Reedy, dit is zeker geen beroerd merk. Wordt bijvoorbeeld gemonteerd op RTR Team Associated producten.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina