Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Aantrekkelijk moet het er niet uitzien als racer, het moet goed marcheren/handig sleutelen zijn/ en hard gaan! ;)

    Plus als je de auto langs veel deze kant moet bekijken, zit er ergens iets niet goed in je rijstijl :D lololol
     
  2. RCMofo

    RCMofo

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Noord Holland
    GRootste verbetering aan de XB9e is de vernieuwde transmissie, dat was de bottleneck van de 808(e).
    Die is nu anders, gaat veeel langer mee en hoeft niet iedere paar uur opengemaakt en schoongemaakt en eventueel kogellagers te vervangen.
    Ook hoef je om het eventueel toch te vervangen niet meer het hele diffhuis te openen.
    En natuurlijk die verbetertde accubak.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2013
  3. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    True, lol :p. Ahjoh ieder zn ding op het moment blijf ik toch bij mn eco dus heb eigenlijk niks te zoeken bij de xb9e
     
  4. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Door minder of meer schroeven te draaien in het chassis, kan je de auto ook flexibeler of stijver maken, wat ik dus ook een enorm pluspunt vindt t.o.v. de xb808.
    En ja, ik zag inderdaad nitro rijders veel regelmatiger rijden toen ze van de XB808 naar de XB9 gingen, daar baseer ik dus ook mijn mening op.
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Jep dat is idd een mooie feature. Het ging mij alleen een beetje om de manier hoe je bryan de mond snoerde, met je heb geen recht van spreken etc. Komt gewoon een beetje grof over lol. Achja ik ben wel benieuwd hoe de xb9e het gaat doen :)
     
  6. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik bedoelde daar een beetje mee "Kijk uit wat je allemaal het MBF op slingert, want er zijn zeker mensen die jou reactie als serieus zien en dit meenemen in een toekomstige aankoop, ook als je reactie niet onderbouwt".
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
  8. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Wat een mooie site (met de features van de xb9e) van X-ray! Vooral zo mooi en duidelijk uitgelegd qua hoe de auto in elkaar steekt. Kan je een niet-kenner laten zien wat je bedoeld als je iets over je eigen auto aan het uitleggen bent.
     
  9. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Bepaalde dingen vind ik of zijn echt indrukwekkend bij xray maar andere dingen heb ik zoeits van :hammer:

    Kijk bijv bij de 808 deze hoe hoog de lipo tray zit om iets te noemen.. en dat is dan uit de fabriek van een racemerk?... wat een grap.. wie bedenkt zoeits :confused:
    Moet nog eens kijken naar de XB9 hoor.. maar hoop dat ze iets minder voor de cheap way out zijn gegaan dit keer, goede nitro auto of niet.

    [​IMG]
    Grts
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Valt wel mee in het echt. Ligt misschien iets hoger t.o.v. een mbx6 eco. Wat eerder slecht is ontworpen zijn de kleine blokjes die de accu's op zn plaats moet houden. Hierdoor ben je verplicht een hardcase te nemen aangezien je de softcase lipo om zeep helpt doordat de lipo indeukt bij de blokjes.
     
  11. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Het enige minpunt van de xray 808e vond ik de accubak. Die stoppertjes op de accubbak gaan enorm snel kapot. Hoe hoog de accu zit valt echt mee.
     
  12. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Het gaat mij er om dat je bij een topmerk als dit ook een top auto mag verwachten.
    Geen auto waarbij iedere koekebakker naar het plaatje kan kijken en zeggen: he dat is slecht ontworpen of dat kan duidelijk beter.

    Tis niet dat ze dat daar niet wisten. Ze maalden er duidelijk niet om om met iets te komen wat ze eigenlijk aan hun stand verplicht zouden zijn, die mening heb ik ook over de kyosho mp9e.

    Niet aleen de productiekosten van een nieuw chassis, zelfs de productiekosten van een nieuwe mudguard zullen wel te hoog hebben gelegen..... en dat was het compromis waard dan maar ophogen die batterytray. Dit soort merken hebben toch een grote groep mensen die de auto kopen omdat er Xray op staat en weinig kritisch kijken en ze moeten het toch vooral hebben van de nitro.
    Dit mag best aangekaart worden, wat mij betreft melken ze dan gewoon hun merknaam uit op een goedkope manier.

    Heb even een blik geworpen in xb9e topic en vrees er toch een beetje voor..
    Ook toevallig lees ik al meteen dit soort comments op de eerste paginas:

    "±1. My conversion drove better than my 808e did too. I ditched the 808e and still own the converted 808 to this day. When the 808e came out I was the first in line and had it built and on the track that same week. Was never able to get it to turn the same laps as my conversion.

    The battery tray was a joke imo. This tiny little lip at the front of the tray to hold the battery in place and a screw end with a nut sticking up right in front of the tiny lip. Ruined a battery on that one the first weekend."

    " I owned an 808E and a Monster converted 808 and the conversion car handled much better than the E car. The motor on the conversion was almost 20mm further forward than on the E car which in my opinion explained the better performance. So, no arm chair engineering here. Just solid experience. I'm a die hard Xray fan but I'll wait and see on this car."

    Ook wat dat betreft is het het zelfde verhaal bij de mp9e ter vergelijk.
    De 808 en mp9e heb ik redelijk wat van gezien en gelezn
    Mijn mening/gevoel hierbij.
    Ondersteund door boerenverstand en ervaringen die door best veel beschreven zijn.
    Grts
     
  13. RCMofo

    RCMofo

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Noord Holland
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Ziet er zeker goed uit! Hoop dat het volgende keer wat beter gaat:-|
     
  16. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    20 oktober a.s. is er op RACO2000 een open clubwedstrijd genaamd de pistoncup. Vandaag bij de 2e pistoncup geweest en het was er echt zeer leuk. Bigscalerijders en 1:8 rijders tezamen. Zelf heb ik me ingeschreven voor de 3e pistoncup in de hoop dat er wat meer inschrijvingen komen en dat er een beetje meer leven komt in het brushless rijden en wellicht weer een landelijke of Benelux competitie.
    Dus bij deze de vraag willen jullie er over nadenken om in te schrijven?

    Greetz Ivar
     
  17. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    even kijken of dat lukt maar anders wil ik best komen.
     
  18. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Ja toch wel hè! Leuk van je zo'n positieve reactie. En je ziet een keer de bigscales eens rijden. Toch wel een klasse apart hoor!
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    De MBX7 eco komt eraan...
     
  20. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg

Deel Deze Pagina