Hmm dan meer weer over naar 4s Heb er nog niet veel verstand van. Ik heb deze onlangs 2e hands van iemand gekocht met de big joes
Dat is opzich niet nodig. 6S en badlands kan prima, ik doe niet anders. Badlands zullen nog eens veel beter rijden als all-round band. Enigste nadeel is dat ze on-road hard slijten en wat klein zijn in vergelijking met de big joe's. Filmpje net bekeken, ziet eruit als een diff probleem. Beste kan je deze even controleren. Als je de diff rebuild handleiding van traxxas volgt heb je het diff er zo uit .
Badlands en Big Joe's is ook wel een verschil natuurlijk... Badlands zijn kleiner in diameter en een stukje smaller waardoor je aandrijflijn wat minder op z'n kloten krijgt. Die Big Joe's zijn leuk voor onder een Summit met standaard brushed motor. Niet voor een snelle auto.. Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5
Even een andere vraag. Ik bezig om wat accus bij hobby king te bestellen 2s. Welke zou ik het beste kunnen nemen? Als ik e-revo typ krijg ik veel resultaten. Van zippy tot nanotech. Kan iemand een link plaatsen met de juiste aanbeveling?
In principe heb je dan 2 opties die zo zonder aanpassingen passen: Turnigy nano-tech 5800mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2843 Slash/Rustler/Bandit/Stampede compatible)(NL) Turnigy nano-tech 7600mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2869 Summit/E-Revo/E-Maxx) (EU warehouse) Enigste verschil is de capaciteit, het formaat en de prijs uiteraard, maar beide passen in de E-Revo. Ik heb ervaring met de 5800mAh en die doet het nog steeds prima na 8 maanden.
Nope, die 7600 passen niet in het bakje van de Vorza ! Zijn verder wel hele fijne packs (de 7600) voor in de E-Revo, heerlijk lange rijtijden, super veel punch met die packs ! En ik kan het niet vaak genoeg zeggen bij de Nanotech packs, niet vol of leeg wegleggen !!
Kan ik uit ervaring inmiddels ook vertellen. Mijn 5800mAh nanotechs staan opzich best bol omdat ze best vaak geheel vol opgeslagen hebben gelegen. Opletten hierop dus! Dit is overigens een andere optie: http://www.gensace.de/lipo-battery/...-7600mah-7-4v-25c-2s2p-lipo-battery-pack.html Wel een stuk duurder weer
Welsley, is 25c niet te weinig voor een 2s accu? Ik heb bijv. nog een setje Maxxtraxx 3s 25c en deze heeft al echt veel minder punch (6s dan) dan mijn 5S 40C. Ik heb het dan over mijn Vorza.
Gens ace hebben een aardig goede reputatie wat dat betreft, ze schijnen wat eerlijker te zijn met hun C-rating waar nano-techs dat bijvoorbeeld weer niet zijn. Al ben ik meer dan tevreden over mijn 40C nano-techs zowel 2S als 3S. Ik heb ook een setje 3S 25C gens ace en die presteren eigenlijk ook super. Het was een tijdje geleden dat ik met de 40C nano-techs had gereden (ESC en nano-techs zijn defect geraakt na in de sloot gereden te hebben) maar voor mijn gevoel doen de 25C gens ace niet onder voor de 40C nano-techs. Ik ben van plan om ooit nog eens een nieuw setje nano-techs 40C te kopen, en dan te gaan vergelijken met de gens ace cellen. Edit: wat leo inderdaad ook zegt, door de grote capaciteit is de C-rating is minder belangrijk dan bijvoorbeeld bij een 5000mAh pack.
ff uit mijn hoofd.. maar dacht breedte 50 lengte 150mm max.. hoogte afhankelijk van kap.. ~55mm. Dus ja die passen wel. Toch ben ik geen fan van softcase in de Vorza, maar da's een ander verhaal. In de E-revo zitten ze netjes in de bays.
In de vorza liggen de lipo's een stuk bloter en minder beschermd tegen impacts van steentjes en dergelijke. Bij de E-Revo komt er enkel wat stof de battery bays binnen, maar geen takjes en steentjes welke de lipo kunnen beschadigen.
Precies, in de Revo zitten de packs redelijk beschermd, in de Vorza open en bloot en worden ze mechanisch belast met een stevige strap om ze vast te zetten. Maar die discussie is al zo vaak gevoerd op dit forum, moet iedereen zelf weten. Toch is een waarschuwing wel op zijn plaats vind ik. Zelf zit ik ookal een tijdje te dubben of ik ga rijden met 5S softcase packs, aangezien ik geen betaalbare 5S hardcase packs kan vinden voor de Vorza.
Zonet mijn geld teruggekregen van Dan Kershaw design. De center assen waar ik al 1,5 maand op wacht wordt voorlopig niet meer gemaakt. Wat heb ik dan nog exact nodig om de LST difs te koppelen aan de CVD center as van Traxxas? De outputs zijn in orde ondertussen en ik wil graag beginnen met de ombouw daar er weer een stock dif de geest heeft gegeven. Wel de eerste keer dat het de voorste is... Kom op Wesley, in productie met die dingen! Greetz! Greetz!
Je zou hier wat inspiratie uit kunnen halen: Got my ERBE and I'm going to change a lot of things Opboren en opnieuw tappen dus... Wellicht heb je daar de tools voor?
Voorste Losi dif zit er bijna op. Ik heb de Traxxas CVD center as koppeling verwijderd en deze van de Losi kunnen gebruiken. Ik heb het losi plastic krimpkousachtig iets over de koppeling getrokken om het stalen pinnetje op z'n plaats te houden. Extra drupje Loctite erop. Hierover past dan nog de blauwe stofhoes van de traxxas dog bone, Extra zekerheid met weerom een drupje Loctite. Dit lijkt wel te lukken, de Traxxas center as zit er al bijna een jaar in en op geen enkele plaats schade/slijtage kunnen vaststellen. Morgen nog een stukje chassis weghalen en dan in elkaar schroeven. Greetz!
Zoals jullie misschien gelezen hebben is mijn achterdiff gesloopt. Waarschijnlijk omdat ik vrij ruw rij op 6s met mijn Proline Big Joe's. Ik was dus aan het kijken voor wat nieuwe banden die wat minder druk zullen geven en meer grip hebben. Deze heb ik onder de Vorza en bevalt mij perfect. Zullen deze Badlands banden beter zijn voor mijn achterdrif en grip? En zijn dit dan de goede?? Proline Badlands 3.8 set banden 17mm - Traxxas E-Revo 1/8 Onderdelen nodig? Bij ons uit voorraad! - Toemen Modelbouw