Hoi, als ik mijn zender uitzet begint mijn auto te rijden net zoals hij maximaal ingeduwd wordt qua snelheid zou de ontvanger, de zender of de esc stuk zijn groeten. er is een storingsfrequentie zet ik de wagen nu op met de schakelaar en dan pas de zender, dan zal hij niet beginnen rijden , maar zet ik de zender dan op off , dan wel
Beetje cryptisch verhaal saco. De volgorde zou altijd moeten zijn, eerst je zender aan, dan de ontvanger. Bij uitschakelen, eerst de ontvanger uit, dan de zender. Maw, de zender moet altijd aanstaan als de ontvanger aanstaat. Als je dat doet en het functioneert nog niet goed is er iets anders aan de hand.
goede zenders hebben een fail safe.. als de zender uitvalt of de ontvanger geen signaal meer ontvangt valt de auto gewoon uit, ipv raar te doen. Tegewoordig hebben niet alleen de duurste zenders een fail safe maar ook de goedkopere.. Maar het is zoals Neddy zegt, je zenders gebruiken zoals het hoort
Fail safe werkt alleen indien goed ingesteld. En dat is vanaf de fabriek niet altijd op 0% gas, ik heb ook meegemaakt dat de failsafe op een bepaald percentage gas stond. En wat de anderen al gezegd hebben, juiste volgorde is, eerst zender aan, dan pas auto, en bij uitzetten, eerst auto uit, dan pas de zender. Een, indien aanwezig, goed ingestelde fail safe kan helpen om problemen te voorkomen als je het een keer andersom doet, of bijvoorbeeld je zender ineens uit zou vallen, maar hou de juiste volgorde aan, en je bent daar niet van afhankelijk. Algemene tip als je een vraag hebt, geef zoveel mogelijk informatie, wat voor auto, welke zender, etc. Dan hadden we je bijvoorbeeld meteen kunnen vertellen of je zender die failsafe functie heeft, zodat je die goed kan instellen, als extra zekerheid.
En als we het hier over een 27MHz AM zender oid hebben, zit er geen failsafe op. Dan is het op te lossen door er een losse failsafe tussen te zetten, een andere zender/ontvanger plaatsen of de zender niet uitzetten voordat je de auto uit hebt gezet.
Een losse failsafe op een electro auto? Het mag duidelijk zijn dat de procedure voor het aan en uitzetten de verkeerde is, altijd eerst de zender aanzetten en als laatste de zender weer uitzetten. Indien een 2.4ghz zal er wel een failsafe op zitten, dat is een kwestie van de manual doornemen hoe die te herprogrammeren. Maar er is niets kapot.
Mij is het ook altijd zo geleerd zoals iedereen hier boven zegt: Eerst de zender aan en dan de ontvanger, en ontvanger als eerste uit en dan pas de zender. Dit is heel normaal dus is er niks vreemds aan. Zelfs met mijn moderne 2,4gig zender houd ik altijd deze volgorde aan, dan weet je zeker dat het nooit misgaat.. failsafe of niet.
jeetje... als ik Kyosho KT 200 in Google tik en op de allereerste link klik staat er gelijk: "Powerful Readyset features advanced 2.4GHz KT-200 R/C system with fail-safe function!" Je hebt een computer, je hebt een internetverbinding...ik zou echt Google eens uitproberen als ik jou was
ik vraag geen opmerking zoals dat PH_AJH ik vroeg wat het probleem was, als het woord FAILSAFE viel en ze vroegen mijn type ontvanger, zender heb ik zelf mijn zoektocht kunnen doen, Mijn wagen rijdt terug prima, blijkbaar moet ik aan het failsafe knopje geweest zijn .