NK Seizoen 2013 !!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Rob Janssen, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
  2. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Thanks:cool:

    Mvg Roy
     
  3. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ik zal eind van de week even wat uitslagen, een verslagje en foto's online zetten. Momenteel even andere prioriteiten !
     
  4. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Alle uitslagen: NK EC10 BB

    P.S. zag dat M7H me voor was...
     
  5. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
  6. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Heren nk rijders. Ik ben een body aan het knippen voor mijn toerwagen. Nu zie ik inhet regelement dat bodies niet hoger mogen worden geknipt dan de laagste kniplijn. Beetje vage zin maar ik begrijp er uit dat je de kniplijn van de body fabrikant moet volgen.

    Echter op foto's van de nk's en ook bij clubraces opmde mach zie ik dat bodies veel lager gemonteerd worden en vooral aan de voorzijde er veel meer wordt weggeknipt van splitters dan dat de kniplijn zou aangeven. Het lijkt alsof dan alleen nog naar de min hoogte van de auto gekeken wordt.

    Wat is nu correct? Het maakt bij 1/10 brandstof nl. nogal wat uit hoe je de body monteert.

    Nb. Dit is geen aanval op regelementen, gewoon een vraag :D
     
  7. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe

    er komt vast nog wat aanvulling van de andere rijders.
    Maar "hoger" zal refereren aan de hoogte van de body. De laagste kniplijn zal de bovenste lijn dus zijn. De lijn waarmee de body het laagst wordt.
    De onderste lijn is de lijn waar BRCA bij staat (engelse regels)
    Daarnaast wordt in de praktijk eigenlijk alleen gekeken naar de totale hoogte van de auto inclusief kap, dus of je de kap hoger of lager uitknipt maakt eigenlijk niks uit voor de keuring. Er zijn inderdaad genoeg rijders die maar 1-2 mm van de frontlip laten staan.

    Maar ik ben benieuwd hoe dit volgens anderen is..
     
  8. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Dat was ook een beetje de indruk die ik had. Wellicht voor komend jaar het regelement vereenvoudigen, en de 'knipregel' weghalen. De min hoogteregel voorkomt al te veel gekkigheid, en dan is er weer een regel minder die niet of heel lastig te checken is.

    Dank.
     
  9. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    De knipregel is voornamelijk bedoeld om te voorkomen dat de complete achterkant wordt opengeknipt. De knipregel weghalen resulteert gegarandeerd in TC bodies zonder achterkant.
     
  10. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Gezocht nog minimaal 1 rijder voor de modified klasse zodat deze doorgang kan vinden.
     
  11. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Fdr voor de stock wordt 4.5
     
  12. Mathijs1979

    Mathijs1979

    Lid geworden:
    12 apr 2011
    Berichten:
    179
    Waar kan er dit weekend geparkeerd worden? Weer in de Brederolaan zoals afgelopen jaren?
     
  13. Jack Akkerman

    Jack Akkerman

    Lid geworden:
    11 nov 2005
    Berichten:
    87
    Locatie:
    @Home
    hi ,

    Misschien eens kijken op RCHotwheels


    cya : Jack
     
  14. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
  15. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    De voorstellen voor 2014 kunnen ondertussen ingediend worden via de Nomac site.

    *Tip voor de TW Modified rijders: deze klasse is ondertussen al een poosje niet meer als officiele NK klasse verreden, en daarmee is het reglement dus ook 'verouderd'. Als er animo is om deze klasse komend jaar te gaan rijden (wat ik wel hoop) is het misschien verstandig ook daar eens doorheen te snuffelen...
     
  16. berky155

    berky155

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    293
    Locatie:
    flevoland
    ik denk voor wat betreft het tw modified verhaal het regelement wat bij de ETS word gebruikt dat is voor de meeste wel bekend neem ik aan.
     
  17. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Indienen zou ik zeggen ;). Zolang dat niet gebeurt veranderd er niks.
     
  18. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Volgens mij houdt de Nomac ook bij andere klassen meer de EFRA aan, dus dan zouden jullie beter naar de regels van de EFRA kunnen kijken en een beetje aan de wensen aanpassen :cool:

    Tis maar een idee (van iemand die geen modified rijd) ;)

    Succes
     
  19. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Gaat er nog een voorstel komen voor een nieuw motorregelement? Aangezien speed passion cirtix en 13.5 v3 motoren langzaam steeds lastiger te krijgen worden.

    Om nog te zwijgen over verkrijgbaarheid van de noodzakelijke onderdelen uit oude series?

    Niet om te zeuren maar ik overweeg serieus komend jaar mee te doen, en dan kan ik op zoek naar de noodzakelijke spullen....
     
  20. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Iedereen is vrij voorstellen in te dienen ;) ! Dus als je wensen of voorkeur hebt zie ik je ideeën graag tegemoet komen !!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina