E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Vorig week heb ik voor het eerst op een baan in Utrecht gereden (Raco2000). Weleenswaar met de Vorza en dit beviel super.

    Met de Revo kon ik nog niet rijden omdat ik nu nog Big Joe's er onder heb (heb het zo gekocht).
    Weet iemand van jullie wat goede banden zijn voor een baan als Raco2000?

    Ik heb zelf deze gezien en dit leek mij wel interessant.
    Reely 1:8 complete wielen met Schijf-velgen Zwart en Striker-profiel (MV36938SBA1) voor truggy's in de Conrad online shop

    Daarnaast moet ik zeggen dat 6s wel echt extreem hard gaat voor een truggy. De 6s zal ik dan alleen nog voor mijn Vorza gebruiken.
    Ik ben dus ook op zoek naar goede 2x 2s accu's. Heeft iemand van jullie ervaring met deze accu?

    GENS ACE 5000mAh 40C 7.4V Hardcase Lipo Battery Pack Roar Approved (Direct Version)

    Gen ace heeft ook een 2s 4000 25c waarbij staat dat deze al geschikt is voor de E-Revo. Maakt het veel uit als ik in de revo de 25c of 40c gebruik?

    Alvast bedankt!
     
  2. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
  3. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Mamba set is 120A continue bij vol gas, geeft spikes tot wel 200A..
    Lipo is het aantal mAh x C waarde = A, dus bv een 4000mAh en 25c geeft een Amperage van 100A.. Doet de auto het daarmee... ja, vind het pack dat leuk, nee, zal snel warm worden omdat je hem te zwaar belast.
    Daarbij krijgt de motor/esc niet volledig wat ie vraagt en haal je dus niet het maximale uit de set.

    5000mAh 40c is prima waarde voor de Revo.
     
  4. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
  5. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    Dag mannen,

    Heb net een voor-as vervangen, dacht dat ik klaar was... blijkt hij niet meer te sturen.

    Heb een en ander gecheckt en blijkt dus dat de servo's goed werken.
    Alleen zodra de wielen weerstand bieden draait de servo-veer( ik weet ook niet hoe je dat allemaal noemt) in..
    Ik kan t verder ook niet zo goed uitleggen, maar het is dus net of die veer opeens te slap is geworden.

    De expode view zal t wel verduidelijken denk ik.
    t Gaat dus om nö 5344 (X); het hele pakketje

    http://traxxas.com/explodedviews/5607-Front-Exploded-View-Summit-TQi-24GHz-radio

    Ik neem aan dat dat een soort beveiligingsveer is?
    Kan toch niet zo zijn dat die van het een op t andere moment versleten is?
    Heb verder alles gecheckt en de boutjes die t geheel op zn plaats zouden moeten houden lijken prima..

    t Gaat om n summit, maar dat is hierin t zelfde, en hier is wat meer leven dus plaats t hier maar..

    Prettig weekend en ik hoop dat jullie me kunnen helpen...:-|
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Hebt u wel het goede schroefje in de servo saver gedraaid?
    Deze lijkt namelijk langer, dus als u een andere heeft gebruikt kan het zijn dat hij de veer niet genoeg aantrekt, en krijg je dit probleem..
     
  7. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal

    Gens ace accu's zijn over het algemeen erg goed, en hebben vrij realistische C waardes ipv opgeblazen waardes. 4000mAh met 25C is wel op het randje, sowieso is 4000mAh vrij weinig voor op het circuit, die rijdt je zo leeg daar. De meest gebruikte zijn denk ik toch wel de 5800mAh 2S 40-80C lipo's van hobbyking. Ik zou naar zoiets gaan kijken, iets tussen de 5000-6000mAh en ~40C. Opzich zegt die laatste waarde niks, want dat is geheel afhankelijk van de fabrikant, maar bij een goedkopere fabrikant neem je liever een wat hogere waarde dan een lipo van een "betere" fabrikant.
    Je zou ook voor een 7000-8000mAh 2S pack kunnen gaan, maar dat wordt wat zwaar voor op het circuit denk ik. Bedenk je overigens wel dat een hardcase in principe niet nodig is in de E-Revo, voor hetzelfde geld/gewicht kun je dus wellicht een softcase halen met meer capaciteit.

    Circuitbanden heb ik geen ervaring mee, die harakiri's lijken me wel goed, zie je vaker mensen op de E-Revo op het circuit gebruiken :).

    @Hierboven,

    Inderdaad, heb je iets aan deze schroef gedaan? Het is de lange schroef die in het achterste gedeelte van je voorste skidplate gaat. deze trekt het geheel op elkaar aan.
     
  8. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Als het 17mm 6-kant meenemers zijn dan kan je op zeker onderstaande banden gebruiken van AKA. Dit zijn de banden voor de Truggycup voor op kunstgras.

    1:8 TRUGGY EVO CITYBLOCK SOFT PRE-MNTD YELLOW (0 OFFSET)

    Ik gebruik zelf momenteel Soft voor en medium achter, maar beide soft moet ook lukken.

    Super soft type's zijn niet meer leverbaar, maar de soft verzie wel hoor! Eventjes op het net struinen.
     
  9. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    t Probleem was al voordat ik de skidplate erafhaalde, dus sowieso niet ontstaan door een verkeerde schroef..

    Die andere 2 schroefjes zijn om de veer-voorspanning te regelen , neem ik aan? Ook daar heb ik mee geëxperimenteerd, maar zitten nu gewoon strak en ...zelfde probleem.

    t Gekke is dat toen ik de stangetjes van de wielen (pushrods?) los gemaakt had en t geheel in elkaar had zitten, ik de servohoorns met de hand nauwelijks tegen kon houden. maar wss zorgde ik dan ook ongemerkt ervoor dat die niet omhoog kon draaien..

    :confused:
     
  10. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    maak er anders eens een foto van :)
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als u de servo horns los schroeft, beweegt de stuurinrichting dan wel goed en soepel, en ook helemaal naar links en rechts?
     
  12. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    Ik zal na t weekend ns foto's maken, eig zou t n filmpje moeten zijn, maar ik ben n aap in t plaatsen van dat soort dingen.. Heb ook nog nooit iets op youtube gekregen..:?

    Je moet t je zo voorstellen.
    Ik leg de auto op zn kop en draai dan aan t stuurwiel. Naar rechts gaat t gewoon vlekkeloos.

    Als ik t stuurwiel naar links draai, draaien de wielen ook gewoon naar links.
    Maar dan komen ze niet helemaal vrij terug. Om m weer helemaal in t midden te krijgen moet ik dus ff naar rechts sturen.

    Voor beide kanten geldt,...dat als ik de wielen tegenhoudt de servo's en de hoorns gewoon hun werk doen....

    Mmh,tussenndoor ben ik maar weer eens gaan kijken en alles weer uit elkaar gedraaid.

    Geloof dat ik een beginnersfoutje heb gemaakt.

    :hammer::hammer:
    t Linkerwiel stuurt allesbehalve soepel

    Met t verwisselen van de as heb ik 1 van die dikke kunsstof imbusmoeren (5378) te strak aangedraaid. Die wat na de pivotballs (4933)erop gezet worden.
    Oopz, nooit geweten dat die die functie hadden...

    Maareuh, hoe strak moet je die beide dan aandraaien. Die kunstofimbus tot die net mooi vrij loopt neem ik aan?
    Maar die pivotball dan? Gewoon vast = vast?

    he he he
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  13. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    Nou, stuurt weer normaal dus..

    Tx voor t meedenken..:)

    Nu is me wel ook weer zo'n pinnetje gebroken voor de hexverkleiner.
    Een pinnetje van 12 x 2.5 mm

    Krijg je dat ergens los of per 4 neem ik aan, of heeft iemand die liggen.

    Ik heb op de summit hpi-wielen gezet en daarvoor had ik die nodig.

    En ik heb gezien dat ik mn "spoorlijn" eens goed moet gaan afstellen.(Toe en nog iets geloof ik)
    Dat ga ik wel ns opzoeken ergens..

    Prettig weekend
     
  14. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Pivotball draai ik meestal helemaal in de armen, tot er geen schroefdraad op de pivotballs meer zichtbaar is. De pivot ball caps moet je zo aandraaien dat de pivotballs geheel vrij kunnen bewegen. Dat is best een precies werkje, 1/8e draaien kan al genoeg zijn om ze te laten aanlopen of juist vrij te laten lopen. Te los is ook niet goed, want dan heb je veel spelling op je knuckles en dus je wielen. Ik haal altijd even de pushrod en de turnbuckles los zodat ik goed kan voelen of ze vrij bewegen, daarna een kwestie van goed afstellen.
     
  15. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik wil wat accu's bestellen bij HK. Wilt iemand mee doen? Want die verzendkosten zijn killing hahah
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Verzendkosten vallen wel mee als je alles uit de EU warehouse haalt dacht ik.
     
  17. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Volgens mij omdat je veel accu's besteld dan is je gewicht natuurlijk hoger. Ik moest maar 19 dollar volgens mij betalen, maar dat was wel Registred Air Mail. Wat betreft de tracking is het waardeloos. Hij is sinds de 28e niet meer geupdate, terwijl ik bij mijn vorige bestelling, EMS, echt elke keer een update had. Werd perfect op de hoogte gehouden, is natuurlijk wel fijn. Maar als ik het de aanstaande 10e binnen heb, heeft het even lang geduurd als de EMS. Die duurde namelijk twee weken, alleen werd ik veel beter op de hoogte gehouden.
     
  18. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik zou accu's sowieso uit het nederlandse(europa) warehouse proberen te halen. De vorige keer heb ik ook voor de snellere optie vanuit china gekozen, maar lag het alsnog 1.5 week bij de douane en kon je ook nog eens mooi een lading import kosten betalen. Kosten die je in het Europese warehouse niet krijgt + dat de shipping sowieso lager is.
     
  19. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Naja de accu's die ik wilde bestellen zijn nu nog steeds niet op voorraad in de Nederlandse warehouse. Vorige keer had ik 2 2s LiPo's besteld en een lader die in een grote doos zat en heb geen importkosten moeten betalen, dus ik ga ervan uit dat ik het nu ook niet hoef te doen?
     
  20. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Dan heb je geluk gehad de 1ste keer, maar of je dat nog een tweede keer ook gaat hebben is maar de vraag..
     

Deel Deze Pagina