Na jaren schaalheli's weer eens tijd voor een langlopend houtbouwproject. Gisteren een houtset van de Mr Aerodesign Beaver opgehaald met een set tekeningen en 2 reeds ruwbouw gebouwde drijvers. Goede keuze, niet te groot, niet te klein. Nu eerst inventariseren, epoxy spullen bestellen en de hardware van de kist en documentatie verzamelen. Is weinig van te vinden. De motorkeuze vergt nog wat studie.Liefst zou ik een Brownbear stermotor willen monteren maar of dat gaat is maar de vraag. Met de ZG38 of 45 moet het overigens ook wel gaan lukken. De EVO wordt het in ieder geval niet, gezien de klachten. Doel is om zo veel mogelijk schaal te blijven en niet buiten de motorkap te komen. Wordt vervolgd.
. Mooie kist en uitvoering! Ga je er mee vanaf het water vliegen of maak je er (ook) wielen onder? Veel plezier met de bouw, ik blijf het volgen Groeten, Ramses
Mooi ding hoor, en un abbo. Ik heb ook een dhc beaver kit gekocht, moet eerst nog 2 andere vliegtuigen afbouwen, dan begin ik er aan. Freek
Jan Hagens boek rimboevliegers leert veel over de Kroonduifgeschiedenis en alle ellende op Papua. Afbeeldingen over de Kroonduif dhc2 vind je op meerdere plaatsen maar vaak kom je dezelfde tegen. Er zijn veel fora die de geschiedenis van Papua in leven houden. Fijn dat je ermee verder gaat. Misschien pik ik het later weer op.......een kopie van de tekening hangt nog aan de muur. Succes!
Leuk , ga ik volgen ( [size=-2]en mooi de gebruikte technieken afkijken voor mijn eigen ontwerpen[/size] ) De ontwerpen van deze fabrikant vind ik zeer fraai , op rc groups een draadje gevolgd over de cl-415 van mr earodesign. Zelf heb ik een E-flite beaver arf-je klaarliggen , ook een leuk kistje. Ben benieuwd naar je vorderingen. Succes ! Bart
Het blijft een machtig toestel. Zelf heb ik ook de kist van Martin Rousseau, in de kleuren van de N755JM gebouwd. Nog een paar kleine dingen, dan kan de kist in 2014 vliegen. Als je nog moet beginnen met de bouw, overdenk dan de positie van de tank. In de vloer onder de cockpit / cabine misschien. Hou de bouw van je toestel in de gaten en wens je succes met de bouw
Beaver Nog wat belangrijks aan dit model: zorg dat de beide hoogte roeren en het richtingroer zo licht mogelijk worden. Liefs het gehele stabilo zo licht mogelijk. Ik heb conform de tekeningen gebouwd en dat breekt op aan het eind. Moet nog gaan uitwegen, maar denk toch gauw naar 750 gram in de neus. Groet, Louis
Dank je Louis voor de tips. ik vond die tank in een kist al handig maar ik ga eens kijken of dat onder de vloer kan. Ik was al aan het rekenen met het gewicht aan de achterzijde, dat moet idd lichter.
Afgelopen week eens geinventariseerd wat er nog nodig is om de kit compleet te krijgen. Heel bijzonder, dat contact met Martin Rousseau. Ik bouw toch al aardig wat jaartjes maar zo'n support heb ik zelden meegemaakt. Keurige lijstjes voor alle hardware, houtset en suggesties voor verzending. Een aanpassing aan de vleugel wordt meegestuurd. Kortom, superieure service waar veel (grote) leveranciers nog wat van kunnen leren. Documentatie over De Kroonduif is zeldzaam. Vandaag een voormalig inwoonster uit Nieuw Guinea gesproken die eind jaren 50 met de Beaver heeft gevlogen en de orginele tickets nog heeft. Ook heeft ze nog oude foto's. Kortom, het zit allemaal mee, ik kan zo gaan bouwen
Mooi! En geabonneerd. 750 gram lood is niet niks. Dan gaat je vleugelbelasting met 11 gram omhoog (en erg laag is die toch al niet . . . ) Succes! jan.
Als voorpret voor zijn grote broer een Robbe Air Beaver omgebouwd, inclusief soundmodule. Waanzinnig mooi kistje. De drijvers gaan er na de eerste vluchten pas onder.
Kroonduif Leuke outfit. Heb nog een beaver (1.60) van Hobbyking, met wielen, met drivers en met ski mogelijkheden. Vliegt goed op 5 cellen / 5000 ma
Ik kwam deze nog op YouTube tegen: [media=youtube]PUFDcnE6Gjk[/media] O.A. enkele mooie beelden van een beaver.. Groot scherm bekijken, Enjoy! Groeten, Ralf
Terug achter de bouwtafel. De kleine Kroonduif heeft zijn rondjes al gedraaid en staat klaar om het water op te gaan. De grote broer geeft nogal wat denkwerk. Ik wil het meteen goed aanpakken en voor een radial gaan, een Brown Bear Penta 54. Die weegt 2900 gram tegenover 1800 gram voor de Zenoah (zonder uitlaat en motorsteun). Het probleem met het zwaartepunt wordt dan wel opgelost maar de vraag is of de kist niet veel te zwaar wordt en veel te veel vermogen krijgt. Een alternatief zou dan de Beaver van Yke Rusticus worden. Ook met de cowl van de MR Aerodesign Beaver wordt het krap aan. Buitendiameter is gelijk aan de diameter van de motor. Heeft iemand suggesties of ideeen?
van de beaver van yke komt er een lazerkit in verschilende schalen er word nu hard gewerkt aan het project om alle tekeningen stap voor stap om te zetten naar snij bestanden en ook verder uit te werken zodat bouwen een eitje word zal zeker een geode keuze ziin wat het monteren van een radiaalmotor in een toestel wat in het echt ontworpen is om met een radiaal te vliegen betreft nee je model word en niet zwaarder door je hoefd gewoon geen lood meer te plaatsen in de neus om het te kort aan gewicht aan te vullen ik had dat ook met mijn 1/4 Fokker d6 met een 7/70 van sidel was I perfect in balans met de accu nog steeds in de neus wat het vermogen betreft geen problem je kunt een mooie schaal prop draaien en hoefd niet vol gas te vliegen je motor krijgt dus total niet op zijn donder en gaat jaren mee