Database electrovliegtuigen

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door PH_AJH, 18 dec 2007.

  1. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    correctie: een Calmato SPORT kloon, de laagdekkerversie dus...
    En Arjans link verwijst naar HK Hongkong. De Soar 40 is inmiddels ook bij HK Nederland te bestellen ($ 65) en dat scheelt verzend- en douanekosten, hier is de NL-link: http://alturl.com/qg3hr
     
  2. M1traz

    M1traz

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Rhoon, NL
    Funcub (heavy)

    Vliegtuig:
    -Merk: Multiplex
    -Type: Fucub
    -Spanwijdte in mm: 1400
    -AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 1600 gram
    -Categorie: Sleper, watervliegtuig, trainer, acro

    Motor:
    -Merk/Type: Graupner Compact 480 9,6v
    -Type: BLO
    -kV: 1100
    -Gewicht motor: 151 gram
    -Vertraging: Niet van toepassing

    Power: A/B/C
    B= Acro, ruim vermogen, vertikale klim mogelijk, prop hangen net niet

    Opstijgen op minder dan 30% gas

    Overig:
    -Regelaar: Hacker Masterbasic 70, standaard timing/settings
    -Prop:
    -Accu: Zippy 3S 3300mAh 25C LiPo

    Endurance (vliegduur): A/B/C
    B = Ongeveer 15 minuten mixed mode

    Servo's:
    - Futuba 3250 servo's op hoogte, richting, ailerons (digital, metal gear)
    - HXT900 op flaps en tow release

    Opmerkingen
    - Deze setup vraagt aanpassingen aan de indeling om het zwaartepunt goed to krijgen, motor is aan de zware kant voor dit model. Accu moet onder de vleugel worden geplaatst, wat schuim daar verwijderd en een plankje toegevoegd om de batterij over te laten glijden, vast te zetten met klittenband.
     
  3. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Nieuport 17-Cessna 185 Skywagon

    Cessna 185 Skywagon.

    Vliegtuig.
    Merk: T2M (Jamara)
    Hoogdekker. Scale.
    Spw: 1480 mm.
    Gew: 1650 g.

    Motor.
    Merk: Boost 25.
    Type: BLO
    Kv: 980
    Gew: 110 g
    Vert: geen.

    Overig.
    Regelaar: XQ 30A.
    Prop: Graupner 11x7.

    Accu.
    Merk: RC Plus- Python Plus.
    Type: lipo 3s
    Cap: 2100 mAh.
    Power: B
    Endurance: C


    Nieuport 17.

    Vliegtuig.
    Merk: BMI.
    Type: Tweedekker. Scale.
    Spw: 1524 mm.
    Gew: 1900 g.

    Motor.
    Merk: Turnigy Aerodrive SK3.
    Type: BLO.
    Kv: 1000.
    Gew: 141 g.
    Vertr: geen.

    Overig.
    Regelaar: ..... 40A.
    Prop: Graupner 12x6

    Accu.
    Merk: RC Plus Python Plus.
    Type: lipo.3s.
    Cap: 3300 mAh.
    Power: B.
    Endurance: C.
     
  4. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    78 vliegtuigen, 159 zwevers

    Johaver en M1traz, jullie vliegtuigen staan er bij. Bedankt!
    Mijn eigen Mulriplex Gemini ook toegevoegd.
     
    Trucker08 vindt dit leuk.
  5. marzon

    marzon

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Heerhugowaard
    freedom 20

    freedom 20 e-setup

    model, vintage Freedom 20

    merk : Carl goldberg
    type : Freedom 20
    spanwijdte : 1380mm
    AUW : 1600 gram
    cat : houtbouw trainer

    motor : Turnigy NTM3548-1100
    type : BLO
    KV : 1100
    gewicht motor :173 gram
    vertraging : direct prop drive, 1:1

    power : dikke B, leuke vliegsnelheid al bij 1/4 gas !

    regelaar : ESC met bec, merk onbekend, 60 Amp
    prop 10 x 6 top flite
    accu 3S 2200 mAh lipo hardcase Fullymax 3s 1p

    vliegduur : A (maar nog niet gemeten, de motor komt op max ca 30amp, dus bij 2200 mah accu vlieg je langer dan je leuk vind.)

    ik heb een prima maiden flight gehad , helaas een ruige landing gemaakt en daarbij de prop gesloopt, ik ga een 10 x 5 prop proberen, kijken of de trekkracht dan wat minder idioot is. hij vliegt als een beest met deze setup !
     
  6. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Calmato Alpha Trainer

    Vliegtuig:
    -merk: Kyosho,
    -type: Calmato Alpha Trainer
    -spanwijdte in mm: 1600 mm
    -AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 2600 g
    -categorie: Trainer

    Motor:
    -merk en type: Turnigy Aerodrive SK3 - 4240-620kv Brushless Outrunner Motor
    -type: BLO (outrunner)
    -kV (bij borstelloos) 620
    -gewicht motor, 194g
    -vertraging 1:1 (geen dus)

    Power: A/B/C
    B

    Overig:
    -regelaar: Orion Captain 70A
    -prop (merk, afmetingen in inch), APC-Electric 11x7
    - accu:
    merk: Zippy Compact
    type (lipo/NiMh/NiCd/....), LiPo
    aantal cellen (Bij Lipo: xSxP) 5S1P
    capaciteit in mAh: 4200 mAh

    Endurance (vliegduur): A/B/C
    B

    Deze setup vliegt zeer goed. Ik had een Orion 50 Class set waarvan de motor verloren gegaan is in een crash. De SK3 motor die ik nu gebruik heeft bijna identiek dezelfde specs.
    Op halfgas kun je rustig op level blijven rondtoeren en kun je bij een zacht windje vluchttijden halen tot 22 minuten met marge.
    Bij mixed vliegen haal je +/- 13-14 minuten.
     
  7. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Vliegtuig:
    -merk: Svenson,
    -type: Westerly
    -spanwijdte in mm: 1500 mm
    -AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 2100 g
    -categorie: Trainer

    Motor:
    -merk en type: Turnigy G25 870 kV Brushless Outrunner Motor
    -type: BLO (outrunner)
    -kV (bij borstelloos) 870
    -gewicht motor, 193g
    -vertraging 1:1 (geen dus)

    Power: A/B/C
    B

    Overig:
    -regelaar: TURNIGY TRUST 55A SBEC
    -prop (merk, afmetingen in inch), APC-Electric 10x5
    - accu:
    merk: Zippy Compact
    type (lipo/NiMh/NiCd/....), LiPo
    aantal cellen (Bij Lipo: xSxP) 4S1P
    capaciteit in mAh: 2450 mAh

    Endurance (vliegduur): A/B/C
    B
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    81 vliegtuigen, 162 vliegtuigen in de database

    dries en marzon, ze staan er bij. Hartelijk dank!
    (met excuses dat het even geduurd heeft :) )
     
  9. marzon

    marzon

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Heerhugowaard
    zal ik m meteen even updaten, inmiddels 10x5 prop erop gezet, vliegt prettiger dan de 10x6, dat was wel heel erg veel power.
    er staan een aantal vluchten op inmiddels, ik houd hem zo !
    sterker nog, de volgende keer zou ik het weer zo doen.
     
  10. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
  11. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Link in de startpost inmiddels aangepast.
     
  12. Mark Oostveen

    Mark Oostveen

    Lid geworden:
    24 sep 2003
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Nieuw-Bergen (Lb)
    Vliegtuig:
    -merk: Eigenbouw
    -type: Pitts M12
    -spanwijdte in mm: 2400
    -AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu): 13000gram
    -categorie: Aerobatics

    Motor:
    -merk en type: Plettenberg Predator 30\8
    -type: BLO (outrunner)
    -kV (bij borstelloos) 160
    -gewicht motor, 1550g
    -vertraging 1:1 (geen dus)

    Power: A/B/C
    A

    Overig:
    -regelaar: Jeti Spin 200 Opto Pro
    -prop (merk, afmetingen in inch), RASA klapprop 28.5x12

    accu:
    - merk: Zippy Flightmax
    - type (lipo/NiMh/NiCd/....): LiPo
    - aantal cellen (Bij Lipo: xSxP): 12S2P
    - capaciteit in mAh: 5000 mAh

    Endurance (vliegduur): A/B/C
    C

    [​IMG]

    grz

    Mark
     
  13. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Sinds kort begonnen met vliegen

    mijn eerste vliegtuig en nog maar 1 keer gevlogen,

    Vliegtuig:
    -Hobbyking Bixler 2
    -Glider
    -1500 mm
    -900 gram
    -trainer, FPV platvorm, gemaakt van EPO foam

    Motor:
    -NTM Prop Drive 28-36 1800KV
    -BLO
    -1800KV
    -84 gram

    Power: C

    Overig:
    -Hobby King 30A ESC 3A UBEC
    -Hobbyking 7x5E Propeller
    -Rhino Lipo 2S1P 2150mAh 20C

    Endurance (vliegduur):B= 12 tot 20 minuten

    mijn eerste vlucht op half gas:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hoi Samz11,
    Ik kan dat vliegtuig nergens vinden. Heb je de naam wel goed? Verder heb ik zo mijn vraagtekens bij het vlieggewicht. Dat is bijna onmogelijk.
    VVoor e database is het nodig dat je correcte gegevens aanlevert, anders heeft niemand er wat aan.
    Als het wel klopt prima. Maar heb je een link naar je vliegtuig?

    @Mark, je Pitts staat er bij - moet alleen nog even puzzelen hoe ik de file upload, ik heb een nieuwe laptop....
     
  15. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ik heb zitten slapen denk ik...:oops: tis aangepast:pc:
     
  16. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Vliegtuig:
    -merk, Durafly
    -type Tundra
    -spanwijdte in mm, 1300
    -AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu), 1300g
    -categorie T (epo)

    Motor:
    -merk en type Turnigy Aerostar 3636
    -type BLO
    -kV (bij borstelloos) 950
    -gewicht motor, onbekend
    -vertraging 1:1

    Power: B

    Overig:
    -regelaar Aerostar 40A
    -prop Turnigy 12*6
    - accu:
    merk, A123
    type LiFePO
    aantal cellen 4S1P
    capaciteit in mAh

    Endurance (vliegduur): C bij zot doen, rustig aan B
     
  17. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Beste forumleden, ik heb dit topic gevonden maar de downloadlink naar de database werkt niet. Komt dit omdat het een oude topic betreft en deze niet meer is bijgehouden?
    Kan iemand mij alsnog van deze database voorzien? Het zou me veel helpen bij de keuze van mijn set-up voor de Big Lift
    Bij voorbaat dank.
    Ron
     
  18. TheNorb

    TheNorb verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 aug 2010
    Berichten:
    740
    Locatie:
    Borne
    Hallo Ron,

    Ik wil er ook nog eens ééntje bouwen, en had toen al wat huiswerk gedaan. Mijn notities staan hieronder:

    "230kv, 650 gram
    Lipo: 10S 5000mAh 30C (+)
    Prop: 20x10 (Fiala/Xoar)

    SK3 5055
    15x8 prop
    2 x 4S 5000 lipo in serie dus op 8S totaal, en echt hij gaat verticaal omhoog,

    of 6s lipo

    SK3 6364 245 kV
    Robbe Roxxy 100A HV regelaar,

    6 x Futaba analoge S3010 servo's (elevator, rudder, 2 x aileron, 2 x flap) (6,5 kg/cm op 6V)

    1 x Sävox SC-0251mg op sleepkoppeling (16 kg/cm op 6V)

    1 x digiswitch voor voeding met aparte 2200 mAh Rx Lipo

    propellor zal nog wat uitzoeken worden: ik heb nu een 19x10 ervoor liggen. Bedoeling is om eerst hem gewoon te worden op 8S, om daarna naar 10S over te schakelen als er ooit zou gesleept worden.

    Dan zal de prop waarschijnlijk wel een 18x12 moeten worden, beetje meer spoed.

    -edit-:

    Even ter info. Die 18x12 is nergens voor nodig. De BigLift hoef je niet hard te vliegen. Ik vlieg met dezelfde motor op 10S met een 20x10 (fiala) en dat sleept super. Net iets teveel stroom dus een 19x10 is wellicht ideaal. Ik heb net nog even gekeken, maar ik draai een 18x10 ipv een 20x10 op 10S-5000mah-25c.

    Lees ook eens:

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/alweer-een-big-lift.227325/page-2

    Daar staat dat 18x10 is al maximum is"

    Beetje rommelig misschien, maar meer info heb ik niet.

    Succes in ieder geval!

    :beer:




    .
     
    Taildragger en Theo P vinden dit leuk.
  19. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Geweldig,
    Bedankt dat je dit wilde delen, nu heb ik in ieder geval een referentie.:thumbsup:
    Mvg Ron
     
  20. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Oeps, was dubbel geplaatst. sorry
     

Deel Deze Pagina