Slechte performance na upgrade Traxxas Grave Digger

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Brey, 29 sep 2013.

  1. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Wat is de correcte stand dan ?
    want nadat ik me gears alleen veranderd heb slipt hij alleen maar door :mad:

    LOL dat ik nu ook gewoon in het zelfde schuitje zit...
    heb de clutch open liggen nu.......

    EDIT voorlopig maakt helemaal niks uit, hij blijft maar door slippen ?!
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2013
  2. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Je grote tandwiel dat over je diffhuis zit niet losgekomen?
    Heb dit eens gehad met een tamiya TA-02 en na lang zoeken dus ontdekt dat dat het probleem was.Met de hand amper te verdraaien als ik het diffhuis vasthield,maar als er brushless kracht op kwam slipte het grote tandwiel dus gewoon rond het diffhuis ipv deze mee te nemen.
     
  3. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    Als je goed naar het zilveren plaatje kijkt zie je eigenlijk 3 keer 2 uitstekende uiteindjes. Daartussen (de inhammetjes) dienen een 3-tal pinnen te vallen, dit kan echter tussen de korte inhammetjes en tussen de lange. Bij de lange slipt hij teveel, bij de korte zit hij goed. Het is lastig uit te leggen, terwijl als hij verkeerd zit, je het eigenlijk meteen ziet.

    Als hij daarna toch nog doorslipt, moet je je slipper misschien vaster draaien. Als hij dan NOG slipt is hij misschien versleten.
     
  4. Brey

    Brey

    Lid geworden:
    29 sep 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Maastricht
    Dag allemaal,

    vandaag nog eens gekeken naar mijn Traxxas Grave Digger.
    Alles loopt soepel, zowel bij voor als achteruit rijden gaat soepel.
    Het diff loopt ook soepel als ik beide assen tegengesteld draai.
    De clutch is ook goed gemonteerd en afgesteld.

    Het enig wat me opvalt is dat er smurrie uit de naden van de gearbox loopt. Dat komt wrs doordat de schroeven niet meer helemaal vastdraaien in het plastic...toch maar voor een nieuwe gearbox gaan kijken tzt.

    Dus ik heb de zware MIP assen ervanaf gehaald en de standaard plastic assen erop gezet. Toen buiten gaan rijden en het leek alsof het iets beter ging...echter na 5 minuten stopte de hele motor ermee en lag de koolborstel er los in...

    Dus wat nou het euvel is geweest weet ik nog steeds niet...
    - de gearbox die niet helemaal sluit, of scheef zit of verkeerde vet gebruikt?
    - de Titan 550 motor die tegen het einde van zijn latijn liep.
    - de metalen MIP assen liepen ergens tegenaan...

    We zullen zien....

    Groet,
    Brey
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De Titan motoren willen nog wel eens de geest geven, worden blijkbaar of redelijk op de rand van hun kunnen belast, of zijn gewoon niet zo duurzaam.
     
  6. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Alvast bedankt mannen word zeer gewaardeerd ! en excuses voor de thread hijack !
    ik ga morgen verder kijken, heb weer ff me "buggy" opgebouwd...

    Groet, Ray...
     
  7. Brey

    Brey

    Lid geworden:
    29 sep 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Maastricht
    Ik ga er binnenkort de Velineon brushless inzetten die ik nog had...en een nieuwe gearbox denk ik...

    Groet !
     
  8. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Ik start me eigen thread...
    overigens is het opgelost , bedankt mannen !
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2013
  9. Brey

    Brey

    Lid geworden:
    29 sep 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Maastricht
    Nogmaals een poging met de wagen...

    Weet iemand een goed merk voor een vervangende gearbox voor de Traxxas modellen, bijv RPM ?

    Of...er moet iets te doen zijn aan de schroeven die doordraaien in het plastic?
    Een stuk lucifer erbij steken of is er een andere tip ?

    Groet,
    Brey
     
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    In principe kan je doordraaiende schroeven gewoon effe snel fixen met secondenlijm,doe ik ook als ik zoiets voor heb.Blauwe locktide kan ook.
    Gewoon beetje op de schroefdraad doen en deze erin draaien,effe wachten en beetje terug los draaien zodat je mooi de schroefdraad vormt en terug erin.Laten drogen en is normaal ok.
    Of gewoon een nieuwe gearbox van traxxas zelf kopen en de schroeven normaal vast draaien ipv met brute geweld. t'is plastic en metaal dus loskomen doet het normaal gezien niet,enkel metaal op metaal trilt normaal los.Ben je toch bang dat het loskomt dan doe je er gewoon op voorhand al wat secondenlijm tussen.
     
    henry1979 vindt dit leuk.
  11. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Offroad banden worden absoluut wel gelijmd, daar heb je gelijk in.
     
  12. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    hoi,
    ik heb zelf geen mip stalen assen maar gpm stalen assen.
    waar de assen uit de gearbox komen zit erboven een camberlink.
    bij mij raakte de as die.
    ik heb het probleem opgelost.
    succes!
     
  13. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Was het nou nog gelukt man ?
    sorry ik zie je vraag (anderen thread) nu pas :(
     
  14. Brey

    Brey

    Lid geworden:
    29 sep 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Maastricht
    @MicroVlieger: Nee nog steeds niet gelukt...misschien was t wel de Titan motor die op zijn einde was...

    Maar mijn MIP assen kwamen ook eerst tegen de camberlinks aan.
    Heb ik opgelost door de rear hubs te gebruiken in t andere gat dan waar traxxas t default had gemonteerd (rear hubs kun je in 2 standen gebruiken).
    @jarno1997: hoe had jij t aanlopen van de assen dan opgelost ?

    Groet,
    Brey
     
  15. KleineJan

    KleineJan

    Lid geworden:
    23 nov 2010
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Tiel
    Hoi Brey,

    Ik heb je draadje een beetje doorgelezen, en hier een paar aandachtspuntjes:
    1. Als je de schroefjes in het plastic van je nieuwe tandwielbakje draait, smeer ze dan met een drupje siliconenolie. Dan loopt het daarna ook allemaal wat soepeler, en hoef je niet meer zoveel kracht te zetten om de schroefjes vast te draaien, waardoor je ze ook niet meer zo snel dol draait.
    2. Je hebt een paar keer geschreven dat het vet eruit slingert. Dat betekent 2 dingen:
    a. Dat je tandwielbak niet goed aansluit, waardoor de boel onder belasting gaat torderen en dus zwaar lopen. Ook al lijkt het op de hand goed te lopen allemaal, het is niet hetzelfde als je rijdt. Dus, nieuwe tandwielbak!
    b. Je hebt waarschijnlijk te veel vet gebruikt om de tandwielen te smeren. Siliconenvet of olie hoort IN je diff, niet er buitenop. Gebruik molybdeenvet (zwart) of teflonvet (wit) als je je tandwielen wilt smeren, en doe dat spaarzaam. Een dun laagje is al meer dan genoeg. Teveel vet zorgt ook voor weerstand.

    En tot slot: rondslingerende koolborstels zijn niet goed voor de prestatie, maar daar was je zelf ook al achter geloof ik.

    Hoop dat je hier wat aan hebt!
     
  16. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    In geval van de titan motoren is een rondeslingerende koolborstel meestal einde oefening :p
     
  17. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Hoi Brey,
    je moet even het een en ander gaan uitsluiten om te zien wat het nou echt is!

    maar een (door) slippende slipper clutch hoor en merk per direct!
    je heb namelijk totaal GEEN power op de achterwielen en de auto zal gewoon stil blijven staan.
    en je hoort gewoon duidelijk een doorslippend clutch...

    Ik heb u'm uit mekaar gehaald en weer volledig opgebouwd,
    en die plaatjes moet je inderdaad zo plaatsen zoals Sensei_D het uitlegt.

    Wat bij mij ook opviel, was dat de slipper clutch knetter vast was gedraaid :confused:
    dat heb ik persoonlijk meteen veranderd.,

    *volledig vast draaien totdat je niet meer kan en dan anderhalve slag terug draaien*
    testen en het werkte daarna perfect...

    Succes
    Brey en ik hoop dat je eruit komt man want een stilstaande Grave Digger is niks :(
    Groeten, Ray...

     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2013
    henry1979 vindt dit leuk.
  18. Francesco

    Francesco

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Emmen
    De Titan motoren zijn niet echt duurzaam. Heb hier 3 Traxxas auto's staan, intussen 2 Titan motoren binnen een aantal maanden defect. Ik heb intussen brushless sets voor alle drie.
     
  19. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    hoi,
    ik heb de camberlink in het bovenste gat van de shocktower gezet.
    ik moest wel een klein hoekje eraf halen.
    dat is erg.... provisorisch gedaan (denk aan een tang en een ijzerzaagje) want ik had een meeting.
    ik ga deze later nog bewerken met de dremel.
    groetjes
     
  20. Brey

    Brey

    Lid geworden:
    29 sep 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Maastricht
    Dag allemaal !

    Probleem is nog niet opgelost :(

    Ik heb nu een nieuwe RPM gearbox geinstalleerd op mijn Traxxas Grave Digger samen met de MIP stalen assen en een brushless motor. Echter nu blijken de standaard suspension arms niet op de (verwisselbare) rear mounts van de RPM gearbox te passen. M.a.w. de suspension arms zitten gewoon klemvast zodra ik de schroeven erin duw; geen vering/demping meer!

    Details:
    - Ik heb de 3degree toe-in rear mounts gebruikt, maar ik denk dat als ik de 0degree mounts gebruik het probleem zich ook voordoet.
    - Ik heb de camberlinks achter 1 gat hoger moeten zetten in de shock tower en in de rear stub axle carriers omdat anders de (dikkere) stalen MIP assen zouden aanlopen.


    Dus nu vermoed ik dat de RPM gearbox ook RPM suspenson arms benodigd. Echter ik kan die vereiste op internet nergens vinden....weet iemand van jullie raad of heeft ervaring?

    Zie ook onderstaande fotos. M.i. ziet alles er goed uit en de assen en aandrijving loopt goed.

    Groeten, en fijn weekend allemaal!
    Brey

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina