FL-extra 330S

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Dennis Dierckx, 21 mrt 2012.

  1. razor

    razor Guest

    had je niet beter eerst je achterlijst er in kunnen lijmen/klemmen?

    nu weet je niet of de romp aan de achterkant wel de juiste breedte heeft...

    [​IMG]
     
  2. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    ge kunt ook eerst airbruschen met createx of fascolor en dan 2K vernissen, heb ik gedaan met mijne enigma en een subliem resultaat
    gr michel
     
  3. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    hmm, daar heb je een punt..
    nu ja, de romp is niet uitgezet ofzo met de huls te lijmen, de achterlijst heb ik nog niet eens, dus valt gemakkelijk aan te passen
     
  4. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    spuiten

    Hoi,
    ik spuit regelmatig toestellen voor mijzelf, en in opdracht.
    Hier een paar foto's van mijn laatste realisatie.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik gebruik Geen water gedragen lakken voor het spuiten van de toestellen, waarom niet?
    De droogtijd is veel te lang, en als je meerdere kleuren spuit en er gaat nevel door je maskeertape kan je deze heel moeilijk wegkrijgen.
    Deze vliegers zijn eerst een laagje wit gespoten, ivm dekkracht van het geel.
    Dan het rood, het zwart en de bestickering erop.
    En als laatste 2 lagen 2k vernis over het geheel.
    De kleurlagen worden met een pistool met opening 1,3 gespoten met meer lucht dan verf mengsel, voor het gewicht laag te houden.
    Als vernis gebruik ik ook medium solids ipv high solid vernissen omdat je deze veel strakker en lichter kan spuiten.
    Als je nog vragen zou hebben laat je het maar weten.
    De volledige foto reportage van deze vlieger staat op:
    Jet Squalus

    groetjes jurgen
     
  5. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    Hey Jurgen!

    mooi gedaan die set jet squalussen, ik was het al wat aan het volgen via facebook :) (had daar ook al eens achter info gevraagd..)
    Nu heb ik via jullie site een mailtje gestuurd voor extra informatie.

    Groetjes Dennis
     
  6. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    spulletjes gaan halen gisteren :)

    [​IMG]
     
  7. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    Nu dat ik in de examens niet aan de extra kan werken, ben ik al wat aan het kijken naar servo's ed..

    Wat ik van plan ben is het volgende:

    Hoogte HS-7940TH 2x
    Rollen HS-7985TG 4x
    Richting HS-7990TH 1x

    dan is de hoogte lekker snel, de rollen wat goedkoper en de richting erg krachtig..
    of hebben jullie andere suggesties?
     
  8. T.Deprince

    T.Deprince

    Lid geworden:
    4 dec 2010
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Belgium
    Opzich zijn de servo's goed, maar het hangt ervan af wat je ermee wilt doen!

    Als eerste zou ik precies voor 2 servo's op het richtingsroer gaan (eventueel iets minder krachtige) het is maar om de tandwielen een beetje te ontlasten.

    als je echt van plan bent om er echt 3D mee te vliegen (veel 3D figuren met volle gas) dan zou ik precies sterkere servo's op de hoogte steken. Maar als je gewoon "hevige" acro vliegt en hooveren, torquen enz dan zijn ze sterk genoeg.

    Ik heb dezelfde servo's op mijn rollen steken, en die doen het prima, alleen heb ik de indruk dat bij hogere snelheden ze soms een beetje trager reageren. (hiermee bedoel ik bv bij een snap na een lange downlijn) maar zoals ik al zei heb ik ze er nu al 3 jaar opsteken en ze werken nog altijd perfect.

    Groetjes
    Timen
     
  9. BEL

    BEL

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    283
    ik zou gewoon allround 7955 gaan, incl 2 voor richting. Deze servo's hebben hun degelijk al bewezen.

    zo heb je zekerheid, die 100 euro meer zal het niet maken zeker ?
     
  10. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    Het is niet eens 100 euro duurder..
    als ik 4x 7955 neem voor hoogte en richting en dan nog 4x 7985 voor de rollen dan komt het 20,5 euro duurder uit..

    denk dan toch dat ik het zo ga doen, dan heb ik overal dezelfde servo's als timen
    en die hebben zich al wel bewezen :)
     
  11. T.Deprince

    T.Deprince

    Lid geworden:
    4 dec 2010
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Belgium
    Ja die hebben mij inderdaad nog ni in de steek gelaten :D

    Grz
    Timen
     
  12. BEL

    BEL

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    283
    ik zou die ook gewoon voor de rollen nemen
     
  13. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ik kan niets meer toevoegen aan mijn eerste post, maar als jullie dit verslag aan 1 stuk zouden willen volgen, zonder posts van anderen erbij dan kan je het nalezen op: FL Extra 330S
     
  14. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    Ik ben aan het twijfelen of ik de motorspant eruit ga halen en een nieuwe ga maken, mijn DA 120 is 2,5cm korter dan de 3W110 die er oorspronkelijk op zou komen.

    Dit is de situatie:
    [​IMG]

    ik kan dus een offset maken tussen de motor en de motorspant, de motor trekt op de rubbers.
    Ik vrees dat, omdat de arm van de trilkrachten groter wordt, alles dus harder gaat gaan trillen..

    Wat denken jullie?
     
  15. wesley puma

    wesley puma

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Groesbeek
    He dennis ,

    Je kan gewoon dit schot aan de rubbers laten zitten en dan draai je van alluminiuum d busjes/stand offs. En daar mee breng je je motor naar voor.
    En dat is geen probleem voor trillingen en al helemaal niet als je het voetje van de standoff wat breder laat zodat je zegmaar een brede voet hebt.

    Grtz. Wesley
     
  16. BEL

    BEL

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    283
    ik zou ook gewoon voor 2,5cm standoffs gaan, de DA is lichter dus dat zal wel compenseren, al draait een 3W wel veel zachter :)

    Kurt heeft op dit systeem een DA, 3W en King gehad, dus het zal wel goed komen.
     
  17. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ja inderdaad, als je het logisch bekijkt wordt de arm van de trilkrachten ook niet groter, en blijft dat moment dus gelijk.
     
  18. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    Dit weekend vrijgehouden om de romp te spuiten:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heel erg tevreden met het resultaat :D
     

Deel Deze Pagina