Weet iemand of een HK Dynamic-S met standaard setup (kloon van de Hype Wow) een 3S 2700mAh batterij van ong. 185gr kan hebben , of is die te zwaar ? Normaliter zijn 3S lipo's van 1800 à 2200 mAh voorgeschreven en die wegen meestal rond de 150gr. In elk geval laat ik er al alle stickers af, maar ik denk dat ik daarmee het verschil in gewicht niet volledig zal compenseren (zal ik wel nog eens nawegen ) Bedankt voor feedback en ervaringen ter zake.
Krijg je die erin? Ik krijg een 2200 maar net erin. Een 2200 gaat qua CG ook krap aan, deze moet helemaal naar achter geschoven worden.
Die gaat er wel degelijk in, maar dan wel op z'n "zijkant", maar dat doet er niet toe. Ik heb een 2700 mAh van Thunderpower en die is niet groter of niet zwaarder dan een 2200 mAh van Turnigy die ik ook heb. Weet jij het gewicht van je 2200 ? Dan kan ik dat effe vergelijken met de 185gr van mijn 2700. Is jouw zwever ook een Dynamic-S of een Wow ?
Dynamic S. De 2200 die ik erin heb is een nanotech van Turnigy. Deze weegt volgens HK 187 gram. Als het gewicht gelijk is en je krijgt je CG goed, lekker vliegen ermee
Gewicht is identiek ! Ik moet ze inderdaad ook wel flink achterin leggen. Dat zal dus wel lukken. Ik laat hier nog wel iets weten....
Trekt de Wow gemakkelijk hoor. CG is belangrijker dan die paar grammetjes, het is een heerlijke kist, ik heb heel veel plezier gehad van de mijne: JB
Ik ook, haha! Let er alleen wel goed op dat de klappropeller niet de achter de cockpitkap kan blijven haken! Op die manier is mijn WoW helaas gecrasht. Ik vloog laag en hard maar toen ik weer gas wou geven zat de prop vast... Het viel mij destijds op dat de Wow niet eens zoveel gewicht in de neus nodig heeft om het CG goed te krijgen. Ik vloog hem met een 3S 2800 Mah van 200gr. Daarbij moest de accu een stukje onder de vleugel geschoven worden. Groeten Rick
Ondertussen is de maiden achter de rug: zaterdag op het vliegveld en zondag op de helling in Zoutelande. Prima kistje, en de batterij van 185gr is inderdaad geen enkel probleem. Wel grappig op de helling: 2 uur gevlogen en nog meer dan 90% lipo capaciteit over. Op die manier kon ik wel de hele week blijven