Ze zijn misschien goedkoper per Ah... Maar heb je daar de verzendkosten mee berekend... Lijkt me niet echt goedkoop (als ze het al mogen verzenden) uit de VS... Daarnaast moet je maar afwachten of de douane je pakje niet opent wanneer een grote sticker op de zijkant van de doos zit met de woorden, LiPo en brandgevaar ... Verder is de 9400mah een leuke gimmick, maar als je die in 1 keer achter elkaar leeg rijdt dan zullen je motor of regelaar ook niet zo koel meer zijn ... Garantie is idd bij HK lastiger te verkrijgen... Maar het is mogelijk. Als je via de live chat het aankaart dan kan je gewoon garantie krijgen. Heb dat ook al een keer gedaan zonder problemen.
Laatste wat ik er over ga zeggen nu we wel heel offtopic gaan Met UPS mogen accu's gewoon verzonden worden. Vanuit America is dat inderdaad duur. SMC bied daarom aan om vanuit de fabriek in China te verzenden, je krijg dan een betere prijs per acuu + UPS rates. Ik was 55 euro per accu (11.1V 5600mah) kwijt en dan heb je ze thuis liggen. Daar komt import kosten bij, maar dat had ik laatst bij Hobbyking net zo goed. Gens Ace heeft om die reden bv een warehouse in Duitsland, ook een mooie optie. Vindt het altijd juist wel leuk om de kleinere te supporten die echt achter hun product staan. Zo en nu weer ontopic
SMC accus zijn prima. Ik had 4 8000mAh accus (2 sets van 2x2s)voor in mijn ERBE en daar kon ik makkelijk zelfs met de ESC op 3,4V/cell cut-off 45 min mee rijden. Ze werden niet warm, ook niet op het strand, en door hun gewicht werd de positie van het zwaartepunt van de ERBE ook beter.
Ik heb zelf de 6 accus van Traxxas 3s 25c. Deze werken echt top. Daarnaast nog een set Maxxtrax maar daar ben ik echt ontevreden over. Deze haperen.
Zo zie je maar weer dat die C-rating niks zegt . Traxxas accu's zijn over het algemeen ook wel goed ja, wel wat overpriced maar ook goede garantie afhandeling dan weer. Ik ben ondertussen nog steeds aan het wachten op een nieuw setje tandwielen en lagers voor mijn differentieel, waarom moet dat altijd zo lang duren zeg..
Hm, mijn E-Revo zal voorlopig even niet meer rijden. Zondag naar het bos geweest, na 15 minuten rijden stopte de MM2 er plotseling mee, gewoon uit het niets. Geen flits, rook of knal, was gewoon dood. Naja prima, die gaat dan richting Castle voor garantie, ondertussen gebruik ik mijn reserve Mamba Monster wel. 15 minuten later: Die doet het volgens mij ook niet meer.. Heb het helaas niet op de foto gekregen maar er kwamen flink wat vlammen van de regelaar af. Was vrij vlot uit, maar toch wel even schrikken. Accu's zijn nog goed, receiver zal ook wel dood zijn, moet ik nog even testen. Motor lijkt ook nog goed te zijn.
Zijn allebei je regelaars nu stuk of begrijp ik het verkeerd? En hoe komt het eigenlijk Wel heel vervelend.
Houston we have a fikkie :rolling: Ken het probleem helaas ... Koste mij bijna mn Axial Exo maar dan met een Mamba Max Pro. Sindien blijf ik gewoon bij de Hobbywings , nooit gezeik of vlammen mee gehad.
Allebei stuk inderdaad. De MM2 stopte gewoon, de MMM vloog in de fik. Geen idee, heeft wel iets met mijn nieuwe accu´s te maken. Gewoon 6S maar erg lage interne weerstand, blijkbaar teveel voor mijn 2 regelaars. Lijkt erop dat ik gewoon 2 zwakke versies had, want vrij veel mensen gebruiken deze accu´s of vergelijkbaar met een Mamba Monster. Edit: Tja ik twijfel nog flink, de MMM is al een keer eerder stuk geweest en die garantie afhandeling was toen perfect. MM2 gaat naar Castle in America, en hoor ik ook enkel maar goede dingen over. Verder vind ik de regelaars ook gewoon erg fijn, maar dat ze nu zo gemakkelijk stuk gaan laat me toch wel naar andere merken kijken. Waterproof is enkel een pre, dus dan heb je vrij weinig keuze meer. Ik wil in de winter ook gewoon lekker kunnen bashen zonder bang te zijn voor water. En mijn Pa is al een keer vol in de sloot gereden, dus om die reden wil ik ook waterproof . Ik ben momenteel aan het kijken naar een Viper VTX8, iemand ervaring mee? Is een concurrent van de MM2 en de RX8, maar waterdicht en een erg degelijke behuizing. Ziet er allemaal erg leuk uit, maar is sensored only... Dus dan moet ik ook een andere motor.
Accu's met lage interne weerstand heeft weinig te maken met affikkende regelaars. Kwaliteit en kwaliteitscontrole bij regelaarfabrikant een stuk meer ;-)
Precies, het is ook precies je 2e zin. Enkel kwam die slechte kwaliteit niet naar voren met mijn andere accu's lijkt het. Dat waren Gens Ace 25C lipos. Eigenlijk kan een accu niet goed genoeg zijn, des te stabieler de spanning, en dus fijner voor de elco's op de regelaar.
Castle heeft bij mij en een hele hoop andere allang afgedaan... Kijk voor de gein maar eens op de gemiddelde electrowedstrijd naar wat voor regelaars worden gebruikt... Geheid dat op een veld van 60 man het aantal castle's op 1 hand te tellen is...
Maar wat ik me dan afvraag, aangezien ik geen ervaring met wedstrijden heb. Is de reden dat er amper Castle te vinden is dat ze niet betrouwbaar zijn, of omdat ze niet sensored zijn? De volgens mij veel gebruikte RX8 schijnt ook nogal eens in de fik te vliegen, dus echt betrouwbaar zou ik die ook niet willen noemen. Maar die is wel sensored, wat aardig wat meerwaarde zou moeten bieden, toch? Is dat dan niet de reden voor Tekin > Castle?
Niet betrouwbaar inderdaad en gewoon minder power... Het verschil tussen sensored en sensorless merk je tegenwoordig nauwelijks meer. De RX8 wordt gewoon flink gehypt en dan volgt een groot deel van de massa vanzelf ;-) Alleen de mensen die echt met de instellingen overweg kunnen halen misschien wat voordeel uit zo'n regelaar. Dat ze met een hobbywing net zo snel zijn komt bij de massa die dat niet kan vaak niet in ze op .;-)
Zoek het ook eens , gebruikte setup , bv tandwiel verhoudingen, gebruikte banden, viscositeit diff's ect ,dat in combinatie met de esc / motor op 6s. Dus je rijdt continue op de limit wat de esc aan kan . Remmen en accelereren geeft ook veel warmte ontwikkeling, dat kan soms zo snel gaan dat de thermische shutdown te laat is ..... Lol : dan heb je dus altijd met slechte lipo's of te lage C waarde gereden ......