NK Seizoen 2013 !!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Rob Janssen, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Rob, aangezien je een rijder bent en de kar trekt, wat is jou visie over de motoren voor 2014. Ga je nog een voorstel doen als rijder (of eventueel als sectieleider) om iedereen te inspireren? Hoe zie jij het.
     
  2. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Nou das geen probleem hoor heb inmiddels al het Nieuwe ETS spul al op de plank liggen.
    dus nu maar afwachten wat de NOMAC gaat doen.
     
  3. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Mijn voorkeur gaat uit naar de ets volgen wat betreft de motoren, regelaar en banden. Die voorstellen wil ik ook z.s.m. indienen. Is er nog even niet van gekomen alleen. Eigen huisje inrichten etc heeft momenteel even de hoogste prioriteit ;) !
     
  4. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    Zal er dit weekend eens mn hoofd over breken en een voorstel / voorstellen indienen als rijder zijnde ;-)

    Martijn
     
  5. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Als je afgelopen jaar licentiehouder was wel ja. Dan had ik dat ook zeker gedaan. Wijsheid gewenst!
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als niet licentiehouder kan je je voorstel via een licentiehouder indienen of zoals het voor alle niet-licentiehouders geldt: via de club.
     
  7. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Inderdaad,, meerdere wegen die naar Rome gaan ;) !
     
  8. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Lijkt mij opzich ook een prima voorstel, alleen denk ik dat het wel verstandig is om een motor te kiezen waarvan timing niet aan te passen is. De motor die gebruikt wordt tijdens de ETS (met vaste timing endbell) wordt niet verkocht. De Muchmore FLETA ZX 13.5 Type-W is gelijk aan de ETS motor, maar heeft dan wel een endbell waarmee met timing gerommelt kan worden.
     
  9. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hmm thanks voor 't melden ! Zal er inderdaad eens naar kijken hoe of wat daarin handig is ja ! Zo min mogelijk mogelijkheden en geklooi zou fijn zijn natuurlijk !
     
  10. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Vol open is vol open toch??
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat was het dit jaar ook bij de Speed Passion ;-) .........

    Groet Robert
     
  12. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Vol, voller, dremel....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2016
  13. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    De Nomac, zou voor 2000 euro even 40 motortjes moeten kopen en deze borgen met staaldraadjes door gaatjes in de schroefkopjes, hierna de 40 genummerde motoren in een doosje doen met 40 vakjes.
    Bij de wedstrijd krijgt iedere rijder een willekeurige motor en plaatst deze in de auto dmv. een stekkerverbinding ala Hobbywing. Na zijn laatste finale heeft de rijder 10 minuten om de schoongemaakte motor terug te geven, anders diskwalificatie.

    Er mag gereden worden met elke blinky regelaar.

    Het sectiehoofd ec kan dan na elke wedstrijd in de lagers een druppeltje olie kunnen doen en de boel weer opbergen.

    Het wedstrijdgeld gaat dan met 5 euro per wedstrijd omhoog om de motor eenmalig een dagje te leasen, de motoren kunnen dan makkelijk 2 jaar mee, het zijn immers maar 12 wedstrijden in 2 jaar.

    Volgens mij een makkelijk haalbaar voorstel dat een hoop ellende uitsluit.

    (accu`s worden belangrijker, maar bij verre na niet zo`n groot verschil als het hebben van de juiste motor combo.
    Verschillen zullen er zeker zijn, maar bij verre na niet zo groot als op de bekende ETS wedstrijd aangezien hier 6 types motoren door elkaar gebruikt werden.
    Als er een motor stuk gaat, dan is dit gewoon op kosten van de nomac, kans is heel klein.
    Het sluit niet aan op de ETS, who cares, die 5 rijders die naar de ets gaan kopen wel een nieuwe motor voor acht tientjes, dat zijn de kosten niet)
     
  14. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Rob, kan je voor mij dat voorstel indienen, zelf heb ik geen licentie.
     
  15. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Niet nodig, de motorhuur zit in het inschrijfgeld bij de ETS.....
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De motor zal nooit bij de ETS aansluiten gezien de ETS motor niet op de markt zal verschijnen en het hoogstwaarschijnlijk ook voor andere organisaties onmogelijk is om dezelfde motor te krijgen. Vanuit dat oogpunt kan je zelf op zoek gaan naar een 13.5T of misschien wel een 10.5T geklonken motor.

    Ik geloof dat de spec regelaar die niet geopend kan worden wel op de markt is. Hoewel dat "niet kunnen openen" de cheater niet weerhoudt om het wel te proberen is het ook niet nodig. De uitgebreide specs zal weinig behoefte geven aan betere FET's daar waar de Citrix regelaar met een armzalige 35A FET bordje wel degelijk profeit van had.

    Mijn persoonlijke mening is om blinky niet te doen. Veel fabrikanten adverteren met blinky met boost mode waarbij er toch weer verschillen in regelaars ontstaan en laat ik het nog maar niet hebben over gehackte electronica en firmwares. Bij 1 vaste stockregelaar is de controle op de stock firmware via een programmer box veel makkelijker.
     
  17. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Reden te meer om de Citrix nog effe te behouden, over een jaartje ofzo gooien ze deze toch uit het gamma, dan is het vroeg zat om jezelf weer opnieuw te laten bedonderen, met de Utopie dat de nieuwe ESC “wel cheatproof” is…!!! Lekker die 70euries in je zak houden, daarnaast volgen veel clubs de NK regels, die dan ook niet die Utopie behoeven na te volgen, deze groep van rijders hebben daar helemaal geen boodschap aan, om op kosten gejaagd te worden, door een klein aantal gefrustreerde NK rijders!!!

    Motor zou misschien beter aangepast kunnen worden aan de hand van de circuits waar momenteel op gereden wordt, aangezien dit nu veelal uit brandstofcircuits bestaat, en niet meer de wat uitdagendere, kleinere, en daardoor “technische circuits” zoals bv de HFCC. De kleinere circuits kunnen altijd nog doormiddel van de verplichte overbrengingverhouding aangepast worden!!! Je mag tenslotte toch niet met je clubmotor in een NK rijden, dus clubs hebben ook niet de verplichting om het NK reglement daarop te volgen, motor uitwisselen met de ETS is ook niet mogelijk, dus waarom als verliefde hondjes volgen???
     
  18. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik heb gewoon de afgelopen jaren met mijn clubmotor in het NK mogen starten, en volgens mij was ik geen uitzondering.
     
  19. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Nu misschien nog wel, maar of dit in de toekomst blijft (en daar gaat het nu over) ? Sommige hebben daar toch iets andere opvattingen over (zie oa een bovenstaande post, sommige andere willen bv weer een motor-pool, enz), dan is het gevolg wel, dat dit dus niet meer mogelijk is! Hierop vooruitlopend, dan zijn er ineens meer mogelijkheden mbt het veranderen van de de motor, indien gewenst!
     
  20. berky155

    berky155

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    293
    Locatie:
    flevoland
    gewoon de modified klasse weer nieuw leven in blazen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina