betaalbare hobbygrade rc voor onze dochter

Discussie in 'Electro offroad' gestart door micha1, 11 nov 2013.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    4wd is makkelijker om mee te rijden en stuk stabieler. Als je toch 4wd koop dan direct 4wd ipv eerst 2wd....
     
  2. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
     
  3. micha1

    micha1

    Lid geworden:
    28 jul 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    rekem
    ik heb altijd 2wd gereden en er veel plezier van gehad.
    ik vrees een beetje voor het onderhoud van een 4x4 en meer onderdelen meer kans op schade.

    ik heb het slash 4x4 draadje ook eens doorgenomen en er zijn toch wel wat verschillende onderdelen die met regelmaat stuk gaan.

    ik was ook niet van plan een 4x4 nieuw te kopen te duur en 2dehans heb je nog meer kans op stukken.

    een 2wd vxl is blijkbaar niet goed 2dehans te vinden alleen maar omgebouwde xl5 en dan nog met de oude zenders niet de 2.4
     
  4. micha1

    micha1

    Lid geworden:
    28 jul 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    rekem
    voor de mensen wat willen weten wat het uiteindelijk geworden is

    de keuze is gevallen op een eztec (toy grade )1/8 buggy om het rijden eerst nog wat beter onder de knie te krijgen, en een slash platinum
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Een 2wd is idd iets "veiliger" om mee te beginnen in sommige opzichten. Als je een beetje harde bandjes gebruikt, begrens je het ding vanzelf mbt snelheid en optrekken. plus dat je een heel veel gevallen met de wielen door slipt ipv veel tractie hebt op 4 wielen.
    (plus, laten we eerlijk zeggen, een grote spray zand achter de auto is altijd mooi. :D )
    wat ook scheelt is dat de aandrijving een stuk simpeler is, zit gewoonweg minder in wat kapot kan gaan. en gezien in het principe alle 2wd off-road auto's rwd zijn, is de voorkant een stuk 'veiliger' tijdens crashes. d'r zit niet echt wat om kapot te gaan zeg maar.

    Persoonlijk zou ik serieus kijken naar een 2wd Slash oid. Behoorlijks sterke wagen, met name door de grote verende voorbumper die er op zit. Dit lijkt me bijv een leuke set.
    ? Traxxas Slash 2wd [TE KOOP] - Modelauto's | 1:5 tot 1:12 - Marktplaats.nl

    Het is alleen wel idd zo dat een 2wd iets moeilijker in bedwang te houden is met veel vermogen en weinig grip. maar als je zo'n XL-5 hebt, en deze nog op trainings mode zet, is 't echt een mak dingetje. (en dan zal die auto ook het eeuwige leven hebben. )


    Verder wil ik je nog wle aanraden om in ieder geval voor een auto van een van de grotere merken in nederland te gaan. Voor de Slash zijn bijvoorbeeld extreem veel onderdelen te krijgen. niet alleen van traxxas zelf, maar ook wielen en kappen van andere merken zijn meer dan genoeg te krijgen.
    De kap is bijvoorbeeld echt een slijtage onderdeel als je veel gaat springen, en nogal vaak verkeerd terecht komt.

    Vind het nu wel jammer dat ik m'n Stampede al verkocht heb, anders had je die voor weinig over mogen nemen. zelfde aandrijving als de Slash, alleen dan een monstertruck. (heb er een aan m'n Zwager gegeven voor z'n verjaardag, en die is dus per direct heel enthousiast aan de hobby begonnen.
     
  6. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    lol at 2wd is makkelijker...
     

Deel Deze Pagina