Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. Prista

    Prista

    Lid geworden:
    2 mei 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Veldhoven (Eindhoven)
    Hey, krijg het probleem van de knipperende lampjes bij mijn VXL-3S ESC maar niet verholpen.. Iemand tips om hier iets aan te doen? Of eventueel een upgrade?

    Mvg
     
  2. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Zul je toch iets duidelijker moeten zijn, wanneer knipperen ze ? In welke kleuren en wat is het probleem ?

    Upgrade kan vanalles zijn, maar ligt aan motor, aantal cellen waarop je wilt rijden etc. Maar de VXL-3S is een prima ding voor de meesten.
     
  3. Prista

    Prista

    Lid geworden:
    2 mei 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Veldhoven (Eindhoven)
    het welbekende program mode probleem.

    Sticky button. Krijg het niet gefixt. Na een tijdje springt de ESC elke keer weer in de program mode.

    1x rood, 2x rood, 3x rood. etc
     
  4. Prista

    Prista

    Lid geworden:
    2 mei 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Veldhoven (Eindhoven)
    Niemand die me helpen kan?
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ff zoeken Jouw probleem is meerdere malen in verschillende draadjes voorbij gekomen ook de oplossingen , geduld is een schone zaak , en zelf initiatief wordt gewaardeerd.
     
  6. MASSEFRANK1999

    MASSEFRANK1999

    Lid geworden:
    24 mei 2011
    Berichten:
    327
    Locatie:
    roswinkel drenthe
    het kan zijn dat knopje vast zit van de regelaar dat ie ingedrukt blijft? bijvoorbeeld door stof
     
  7. Prista

    Prista

    Lid geworden:
    2 mei 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Veldhoven (Eindhoven)
    @motorsports denk je dat ik zelf nog niet zo slim geweest was? ;)

    Zoals ik al vertelde, het lukt me niet om het op te lossen, vandaar dat ik anderen om een oplossing vraag.
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Om maar wat te noemen: geen garantie?, open schroeven.., wel garantie >lhs

    Bv ; Inspuiten met remmenreiniger , dasty ect , schoon blazen , daarna goed laten drogen ??????
     
  9. Renetjuh

    Renetjuh

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Waalre
    Beste modelbouwforummers,

    Aangezien dit mijn eerste post is hier zal ik me eerst even voorstellen.
    Mijn naam is Rene, leeftijd 35 en elektricien van beroep.
    Afgelopen kerst heb ik een (2e hands) slash 4x4 van mijn vrouw en kinderen gekregen.
    De auto kwam met 3nimh accu's maar die werden al snel vervangen door lipo's.
    Al met al bevalt de hobby me zo goed dat ik ondertussen rijdt met een platinum lcg met slayden setup.
    Ook het centerdiff heb ik er in gezet wat off road echt een hele verbetering is.

    Nou heb ik de hobbywing xerun sct pro 4000kv 4pole gekocht en geplaatst maar na 1 2s lipo ben ik er achter dat er iets niet goed zit (was wel de leukste rit ooit !!!)
    De motor en regelaar waren echt heet en ik denk dat de thermal protection ook 1 keer aan is gegaan.
    Na 10 min verder gereden met dezelfde lipo en wat rustiger aan gedaan maar toen de lipo (8000-90c) leeg was was de set weer erg heet.

    Er zat een 14t pinion in de doos maar die heeft een andere vertanding dan de spur dus nu zit er een 19t pinion op die ook in de doos zat.
    Het koppel is gigantisch tov de vxl op 2s met 14t en de eindsnelheid is eigenlijk niet te halen maar het zaakje wordt veel te warm natuurlijk.
    Nou heb ik iets gelezen over de timing ?
    Deze staat op 5 maar moet terug naar 1 en dat zou al veel schelen ?
    De punch heb ik ook al terug gezet van 5 naar 3.
    Is 19t echt te groot voor off road ? Wat raden jullie aan ?
    De auto wordt veel gebruikt in de bossen en op zandpaden e.d. Dus zwaar werk voor de motor.

    Zo af en toe komt er een 3s 5000-25c in, is het dan verstandig iets aan te passen zoals pinion of kan de setup hetzelfde blijven als op 2s ?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Als het op 2S al vrij heet wordt is 3S geen aanrader. 19T of 14T is wel een groot verschil, het kan best dat je de motor nu te zwaar belast.
     
  11. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    Helemaal mee eens 19T is te veel van het goede, zie jou temperaturen. Ik heb altijd met 15T gereden en dat reed prima.

    Jammer dat je een 4000 kv motor hebt, je heb ook een 4600 kv motor dan zou je veel beter uit komen.

    Maar is hij niet snel genoeg met 14T en 3s dan heb je toch een hoger voltage dus meer omwentelingen en hogere snelheid.

    Temperatuur zou dan acceptabel moeten zijn.

    Succes....
     
  12. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Een lipo van 8000mah en 90c is wel redelijk serieus ook dus dat de motor en regelaar warm lopen is redelijk normaal denk ik.heb geen ervaring met zulke lipo's,maar ik rijd met 4000mah 30c,en bij een beetje buitentemp. wordt mijn motor ook lekker warm hoor.Ik rijd misschien wel een tandje te zwaar soms maar toch...
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Al zou je een 16000 mAh 200C erin kunnen zetten, als de motor goed is vertand zal hij niet te heet mogen worden onder normale omstandigheden. En hoe heet is de motor precies? Handig om dat eerst vast te stellen, 55 graden voelt al best heet als je met je vinger test, maar is voor een motor prima. Lager is natuurlijk wel beter, want nu is het buiten 5 graden, en als je dan al 55 graden haalt, wordt de motor in de zomer waarschijnlijk meer dan 70 graden.
     
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Volgens mij is het logisch als je meer mah hebt,je dus veel langer rijd en dus ook de motor warmer wordt of zie ik dat verkeerd?Kan volgens mij niet als je wat lichter gaat vertanden,je dan een uur met een auto kan bashen en onnozel doen zonder dat de motor het dan wat heet krijgt.
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Als je langer rijdt kan je motor warmer worden, maar het hoeft niet. Ik wilde even duidelijk stellen dat de accu niet direct invloed heeft, er heerst nog wel eens het misverstand dat de accu de stroom door de regelaar en motor duwt, en dat er bij een grotere accu meer stroom gaat lopen.

    In principe kun je een motor zo vertanden dat hij niet warmer wordt dan een bepaalde temp. Als een motor steeds warmer wordt, betekent dit dat hij meer warmte opwekt dan er kan worden afgevoerd door de koeling, hetzij door de rijwind, eventuele fans, etc. De truuk is die balans te vinden. Natuurlijk geldt wel, hoe "lomper" je rijdt, hoe warmer je motor. Vandaar de opmerking, "onder normale omstandigheden", dus niet constant volgas optrekken, remmen, weer vanuit stilstand volgas optrekken, etc.
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Langer rijden zal altijd wel iets heter worden, maar inderdaad maakt het aantal C niets uit voor hoe warm de motor word.
    De ESC vraagt alleen van de accu wat de motor nodig heeft, niet meer en niet minder.
    Maar als je veel mah hebt, dan rijd je langer door, en zal alles iets heter worden dan met een 5000mah pack, al zou dat denk ik niet meer dan 5 graden mogen schelen denk ik?

    Ik zou inderdaad lager gaan met de pinion, dat zal het zeker oplossen.
    Timing omlaag zetten zal misschien iets helpen, maar niet genoeg denk ik.
    Maar misschien eerst eens kijken hoe heet heet is?
    Zoals indoorvlieger al zegt voelt 50 graden al erg heet aan, maar dat is voor een motor nog te doen.
     
  17. Renetjuh

    Renetjuh

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Waalre
    Dank voor jullie reacties.
    Binnenkort maar weer eens naar de hobbyshop voor een 14t en 15t pinion.
    Denk dat ik maar eens een temp gun ga bestellen, dat praat wat makkelijker.
    De reden dat ik niet gekozen heb voor de 4600kv is dat deze geen 3s aan kan.
    Ook leek me 500 kv extra tov de vxl set en een 4 polige motor met bv 15t tov een 2 polige met 14t al een stuk sneller.
    De topsnelheid is leuk maar het gaat me meer om de trekkracht en souplesse.
    Wat ik erg vreemd vind is dat er alleen een 19t bij zit die past in de slash 4x4.
    Een 14t was een beter begin punt geweest voor deze mooie set.
    Zelfs met centerdiff rijdend in het gras kwamen de voorwielen los van de grond bij vol gas :cool:
    Dit lukte met de vxl set op 3s nog niet bijna.
    Hopelijk blijven de aandrijfassen heel !
     
  18. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    In de standaard set zitten een 13 en 18 tands pinion.
    De 13 voor off-road gebruik en de 18 voor speedruns op asfalt, maar dat is wel lang geleden en voor de standaard velineon combo.

    4 pole heeft inderdaad meer koppel onderin en wordt daarom ook minder warm, bij 3s en 14T pinion denk ik dat je een goed evenwicht hebt tussen temperatuur, koppel en snelheid.

    Tempgun is zoooo handig, kost betrekkelijk weinig daar krijg je geen spijt van.

    Succes ermee.
     
  19. Renetjuh

    Renetjuh

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Waalre
    Volgens mij zijn er alleen hobbywing pinions met oneven aantal tanden.
    Vandaag een 13t en 15t gekocht, ik hoop dat 15t goed gaat op 2s.
     
  20. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    Dacht dat je al een 14T had maar niet goed gelezen:sleepy:

    15T ging bij mij prima, je hebt een 4pole en die wordt minder warm.

    Pinions kan je echt overall krijgen even en oneven, kijk maar eens bij Robinson Racing Products - Products and Pricing

    Plezieros.:yes:
     

Deel Deze Pagina