dji hulp gevraagd.

Discussie in 'Multicopters' gestart door Mrhpibaja, 22 dec 2013.

  1. pietekepuntnl

    pietekepuntnl

    Lid geworden:
    26 nov 2013
    Berichten:
    2
    check je contacten tussen de motor en de esc. als er koper bloot ligt dan kan er spanning overslaan als de contacten tegen elkaar liggen. vooral als je de spanning (gas geven ) opvoert. goed isoleren in dat geval (altijd dus)
     
  2. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) België
    Alle contacten en alle solderingen 10x gecontroleerd... Alles zit goed in elkaar/goed vast :p
     
  3. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) België
    Wat ik net heb gemerkt is dat de kabel van de pmu ( die bovenop het frame staat ), wat gekneld zat tussen de arm en de bovenplaat van het frame. ( zie foto )
    http://i904.photobucket.com/albums/ac241/mrhpibaja/image_zps1df4052c.jpg

    zou dit het probleem kunnen veroorzaken ? alhoewel ik denk van niet, omdat deze enkel zorgt voor de toevoer van stroom voor de MC en gps doorlinkt naar de MC
     
  4. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    goed is het zeker niet :rolleyes:, zorg dat geen enkele kabel beknelt of te strak zit ;)
     
  5. piepeklon

    piepeklon

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    200
    Locatie:
    belgie
    bijna zeker een slechte ESC, heb dit ook al voorgehad. Bij mij werd de slecht ESC ook warmer dan de andere na enige belasting. Of een los contact ergens aan de aansluitingen van de ESC zou ook kunnen denk ik. Gains en zwaartepunt zijn niet zo critisch is mijn eigen ondervinding.
     
  6. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) België
    Het probleem lag dus idd bij de regelaar !!! Heb deze vervangen door een nieuwe en vliegt nu goed.
    ( Waarvoor hartelijk dank voor jullie hulp ;-) )

    Toch nog even een vraagje bij de testvlucht (op gps mode):

    - Tijdens het vliegen werkt alles zeer goed ( dus vooruit, achteruit, links en rechts en yaw ), hoger gaan vliegen gaat ook.... maar na een tijdje vliegen wilde de quad efkes niet meer hoger... ( zelfs tot full trottle ). Na een tijdje op dezelfde hoogte blijven hangen, wou de quad wel terug hoger.
    -Heb dit probleempje zo 2 keer na elkaar gehad tijdens een vlucht van ong 6a7 min.

    Er staat hier wel een zeeer strakke wind momenteel !

    Zou de naza dus een veiligheid ingebouwd hebben zodat hij merkt bij teveel windstoten dat hij efkes niet meer hoger wil ?

    Gr. Christophe
     
  7. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
  8. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) België
    Dus een 1maand oude perfect in balans..slechte lipo ?

    dus dit kan niet het probleem zijn ? : http://i904.photobucket.com/albums/ac241/mrhpibaja/weer23-12-2013_zps3d4452fb.jpg

    En wat die handleiding betreft... een nederlandse versie zou wel handig zijn ;-) altans voor mensen die niet zo goe zijn in engels :)
    Daar ik niet alles begrijp :-s

    grtz
     
  9. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    door de wind kan hij wel omlaag gedrukt worden , maar als je gas bij geeft zal hij toch echt de lucht in moeten gaan ;)

    ik heb er althans geen last van

    de link die ik je gegeven heb staan ook richt waardes voor de gains in
    bekijk deze even
     
  10. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Als je de Lipo bijna leeg is dan kan deze het gevraagde vermogen niet leveren aan de motoren om hoger te komen.
    Of je lipo capaciteit is onvoldoende
    Dus check even de spanning voordat je de lipo om zeep helpt door hem vaak helemaal leeg te trekken
     
  11. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    filmpje van vandaag met veel wind ;)





    Nick
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    +1 Dude
     
  13. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Hey Christophe,
    Het is een goede link die Lama je geeft :thumbsup:...wel lastig dat je Engels niet zo goed is...en je Chinees zal helemaal belabberd zijn hahaha 8)...Er staan wel alle zaken die je moet weten als je de Naza gebruikt,en anders zeker de bouwverslagen zoals die van Psygho eens bekijken..
    Daar kom je ook dit filmpje tegen van zijn 450 (toen) in gevecht met een bakje wind.. :)
    Succes,grtz Goser (mooi filmpje Crasher!)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) België
    Het lipo verhaal kan ik moeilijk geloven, want had direct geland en gemeten.
    De lipo had nog 70%

    Zal eens een filmpje maken bij de volgende vlucht
     
  15. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) België
    Het lipo verhaal kan ik moeilijk geloven, want had direct geland en gemeten.
    De lipo had nog 70%

    Zal eens een filmpje maken bij de volgende vlucht
     
  16. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    hoelang vlieg je dan met 1 lipo ?
     
  17. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) België
    Had het na 2min vliegen op ong 4m. Daarna iets naar beneden gekomen omdat ik vond dat hij erg veel moeite had om positie te houden.
    Daarna wou ik weer wat hoger maar hij wou niet.

    Dus dan efkes op die hoogte aangehouden en nog eens geprobeerd en dan wou de quad wel terug hoger.
    Iets later weer gezakt uit schrik van mezelf... Dan helemaal geland... En weer proberen opstijgen... Dan wou hij zelfs niet meer opstijgen (motoren draaide wel)
    Dan lipo eens ontkoppeld en direct terug ingestoken.
    En kunnen vliegen zonder problemen tot hij iets later weer hetzelfde deed.

    Allemaal wat moeilijk om uit te leggen in woorden, zal eens een filmke maken ervan ;)
     
  18. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    3s 2200mah ?
     
  19. Mrhpibaja

    Mrhpibaja

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Evergem ( Gent ) België
    3s 3600mah 30-40c
     
  20. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    en blijft de led ook groen knipperen als dit gebeurd ?
     

Deel Deze Pagina