Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    welke shock oil zit eingenlijk standaard in de revo?
    heb zwarte veren en een pink veer voor achter besteld, maar volgens een upgrade filmpje op youtube moest er ook nog 100w olie in voor schokken beter te dempen.

    edit na wat googlen zou er standaard 30w in moeten zitten, en met zwaardere veren moet er ook flink dikkere olie in begreep ik.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2013
  2. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    De veer en oil upgrade is gelukt is veel stugger zo.
    nu is het volgende aan de hand bij wegrijden hoor je een soort knars alsof er tandwielen over elkaar glijden en dan pas pakken.
    iemand een idee welke dat zouden kunnen zijn ik kan zo op het eerste gezicht niks vinden.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Knarsen en tikken is een bekend probleem op het ( mini ) Revo platform, meestal is dit een van de diffs, of beide, die geshimt moeten worden, daar staat ook veel over op internet, ook filmpjes over het geluid, misschien dat het overeen komt.
    Als dat niet overeen komt, dan moeten we verder zoeken :)


    Hopelijk kan u er wat mee!

    Ruud
     
  4. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    He bedankt dat lijkt er idd wel erg op, maar ik rij veel door zand als je de tandwielen dan strak tegen elkaar zet en er komt een zandkorrel tussen kan het geen kant op toch?
    als het erger word weet ik in elk geval waar te zoeken.
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Je moet ze ook niet te strak tegen elkaar aan zetten :)
    Maar meestal is de case waar het diff en de pinion gear in zitten goed afgesloten, en kan er dus geen zand bij komen.
    Dit zou inderdaad niet goed zijn.
     
  6. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Ik heb deze shims besteld HT-525003 zijn dezelfde maat dan dat op andere forums werd aangegeven.
    Bedankt voor advies!
     
  7. kha

    kha

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik kom het bij de Merv ook veel tegen als de horizontale schroefjes die de bulkheads in gaan te lang zijn of te ver doorgedraaid worden. Dan komen deze tegen de diff aan! Dit zie ik bijvoorbeeld heel erg vaak als de achterbumper wordt vervangen door een wheelie bar!

    Hoor je het probleem voor, achter of in de gearbox (midden)?

    Weet je zeker dat de druk op het motortandwiel en de slipkoppeling goed zijn afgesteld?
     
  8. kha

    kha

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Amersfoort
    Verder nog even een opmerking over het shimmen. Dit heeft alleen maar echt zin met de nieuw typen bulkheads. Deze zijn te herkennen aan de schroef die de twee delen van de bulkhead naar elkaar toe trekt. De oude modellen hebben dat niet en de wijken altijd bij te grote kracht. Bijvoorbeeld als je met 3S rijdt!
     
  9. kha

    kha

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Amersfoort
    Dit klopt bij de Traxxas 1/16 niet helemaal. Door de spleet aan de onderkant komt wel degelijk zand. Ik doe meestal een stokje duck tape erop voordat in de skitpaltes monteer. dat helpt enorm zolang je niet door modderwater rijdt.
     
  10. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    ik heb idd een wheelie bar maar die zit er al vanaf het begin op, toen hoorde ik niets.
    waar het zit kan ik echt niet zeggen het is pas bij belast wegrijden, onbelast hoor je niets.
    nee dat laatste weet ik niet nog niet van gehoord ook, is dat het tandwiel van de motor 28t naar 55 t?

    ik heb de 1/16 revo nog maar pas was een 2013 model en rij 2s
     
  11. kha

    kha

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Amersfoort
    Is dat echt het probleem of gewoon de verspilling van energie doordat de banden vrij ronddraaien? heb je al eens andere banden geprobeerd met veel meer grip in zand en eventueel een iets grotere omtrek. (Bijvoorbeeld Proline Sling Shot) eventueel gecombineerd met een kleinere pinion.

    Die stet-up gebruik ik in erg los zand en dan is het verschil met de accu's t.o.v. een grasbaan niet heel groot.
     
  12. kha

    kha

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik bedoel dan inderdaad de druk tussen de pinion en de spur. Als je de handleiding leest moet en een papiertje er tussen doen en deze er net tussenuit kunnen trekken zonder dat deze scheurt.

    Zonder belasting pakt dit wel maar met belasting wordt dit lastiger. Hetzelfde effect is als het moertje op de druk koppeling te los zit.
     
  13. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Net andersom bedoel je. De nieuwe heb ik juist nog nooit hoeven shimmen door de extra bout die erin zit.
     
  14. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Dan ga ik eerst de makkelijkste oplossing maar nalopen de speling tussen motor pinion en spur.
    kan echt niet horen waar het vandaan komt, net nog geluisterd als ik hem tegen een muur zet en gas geef.
    De speling tussen motor pinion en spur is goed ook zijn de tandwielen niet versleten, het zit dus ergens anders.

    bij het rustler topic loopt ook een intressante discussie over wat de beste motor is voor een rustler.
    ik probeer wat te helpen maar jullie hebben er waarschijnlijk meer verstand van
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2014
  15. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    de merv is geshimd het gekraak bij wegrijden is helemaal verdwenen.
    er zat wel een boutje die het spul bij elkaar houd idd maar er was toch wat speling of de tandwielen zijn net wat uitgesleten.
    de ringen waren 0.3mm dik heb van voor een en achter maar 2 gezet
    heb dit youtube filmpje gevolgd is erg duidelijk.

    [media=youtube]XvqD4cl9APQ[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik ben ook van plan een 2e hands erevotje te kopen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  17. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Hoi, heb hem vandaag opgehaald. Zitten vier lipo 2s bij.
    Kun je met 4s rijden?
    Nog een vraagje.

    Kun je een lipo ook zonder balancer laden?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Nee, als je de stock ESC hebt kun je niet op 4S rijden, die gaat ik rook op.
    Daarnaast zal alles heel snel slijten.

    LiPo's kun je ongebalanceerd laden, maar het is niet aan te raden, de levensduur en de kracht zal er op achteruit gaan.
    Balanceren is gewoon het beste, maar 2 keer laden en dan een keer balanceren kan ook heb ik wel eens gehoord, maar nogmaals, ik raad het niet aan.
     
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Oke. Bedankt.

    Ik zag allemaal mensen op youtube die wel op 4s reden dus vroeg t me af...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Het kan qua Voltage misschien wel, 2x een volle Nimh is meer Voltage dan 2x een volle LiPo ( 18 vs 16,8 ) dus kan misschien wel.
    Maar een LiPo houd zijn spanning veel langer, en de Voltage cut-off werkt maar tot 3S, dus dan zal je al iets als een Castle MMP moeten hebben, maar nogmaals dan slijt alles ( diffs, assen, transmissie wielen etc. ) veel sneller, en als je crasht zal de schade meer zijn.
    Daarbij is 3S hard hoor voor zo'n klein autotje!

    Niet aan te raden dus, maargoed je moet het zelf weten.
     

Deel Deze Pagina