aanbeveling offroad 1:10

Discussie in 'Electro offroad' gestart door wheelspin, 5 jan 2014.

  1. wheelspin

    wheelspin

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    23
    Ik heb laatst een leuke trackstar combo gekocht met de volgende specs:
    5200kv brushless
    80A esc
    12t
    3s lipo

    omdat mijn 1:10 offroad helaas onherstelbaar beschadigd is zoek ik vervanging.

    helaas laat mijn budget niet erg veel toe, dus wie kan me nog een leuke roller aanbevelen( of evt compleet) die ik vervolgens nieuw of gebruikt kan gaan zoeken?

    Ik zoek dus een goedkope oplossing zodat ik weer kan rijden, enigste vereiste is dat onderdelen goed verkrijgbaar zijn.

    Servo,s ontvanger zender enz. Heb ik allemaal hier

    hoe zijn bijvoorbeeld de ervaringen met een HSP/HIMOTO? of zijn er andere betaalbare mogelijkheden. zal veelal voor landweggetjes of zandpaden gebruikt worden. geen zwaar offroad

    heb je zelf iets staan? reageer dan aub even op mijn advertentie: 1-10-offroad-roller-compleet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    beste,

    ik zou gaan voor een traxxas rustler. ik heb er zelf ook 1 en ben er erg blij mee. je kunt hem kopen in de brushless variant (vxl) of brushed(xl-5). er zijn in nederland veel onderdelen beschikbaar dus is een goede aanrader voor jou. Traxxas is overigens een erg goed merk, heeft dus hoge kwaliteit. de auto's zijn ook gemakkelijk op te voeren.
     
  3. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Kwaliteit van een traxxas zonder rpm onderdelen is niet van goede kwaliteit. De samenstelling van de kunststof is van mindere kwaliteit. Onderdelen zijn goedkoop maar je staat vaak in de winkel voor nieuwe onderdelen. Hooguit een stampede, want die kunnen beter tegen de kuilen in een zandpad. Ik zou eerder een lrp twister of blast tx/bx, of een hpi bullit mt/st aanbevelen. Betere vering, oa de bodemplaat van aluminium... Bijna iedere hobbywinkel verkoopt lrp, traxxas, en/of hpi.
     
  4. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik zou voor een Traxxas gaan.
    Het Plastic is van erg goeie kwaliteit, veel beter dan bijv. LRP, Himoto, Reely en al die andere goedkope merken.
    Aan onderdelen is ook gemakkelijk aan te komen.
    De meeste winkels in NL voeren Traxxas.
    Die motorcombo zou heel goed passen in bijv een Slash/Rustler/bandit/Stampede.
    Nu nog een roller zoeken, sommige winkels verkopen een roller waar ze de motorcombo hebben uitgehaald, of je moet er 1 op MBF of marktplaats kunnen scoren.
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Als het gaat om betaalbaar en toch stevig, zou ik zelf richting Team C denken. De onderdelen zijn iets minder algemeen te vinden dan Traxxas, maar er zijn toch wel een aantal grote NL webshops die dit merk voeren, en veel op voorraad hebben, of er binnen een paar dagen aan kunnen komen.
     
  6. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Dan weet ik niet wat jouw ervaring is met Traxxas?
    Heb een flinke tijd een Stampede/Slash 4x4 bouwsel en een 1:10 Rally gehad, hebben echt meters gesprongen op alle ondergronden maar ik heb nog nooit ook maar 1 onderdeel gebroken.
    Enige probleem bij deze auto's waren de achterste aandrijfassen, die vervangen voor sterkere en ik heb een jaar lang flink gebasht in onder andere een skatepark zonder ook maar enige schade.
    Waar mijn HPI Trophy die een stuk duurder was meer stil heeft gestaan dan heeft gereden.
    Na de eerste sprong (met correcte landing op zand) had ik met deze al een draagarm in tweeën.

    Heb nu (tijdelijk) geen off-road meer, maar eind van de maand komt er toch echt wel weer een Traxxas, enige merk wat ik tot nu toe heb gereden wat echt een hoop kan hebben.

    Weet niet wat de TS precies zoekt voor model?
    Dat is denk ik toch ook deels bepalend voor welk merk, aangezien niet alle merken alle soorten modellen in het assortiment hebben.
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Lijkt me inderdaad een betere insteek dan gelijk diverse merken af te serveren. :thumbsup:
     
  8. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Gigantisch groot nadeel van RPM is dan weer dat het enorm flexibel is, en daar zijn duurzaamheid uit haalt. RPM armen zijn leuk, maar dan heb je opeens problemen met je dogbone's die eruit schieten. Ook merk je dat de ophangen minder stug is.
    Op mijn E-Revo heb ik gewoon stock draagarmen, en die zijn nog 0X stuk gegaan, terwijl de rest eromheen al heel wat te verduren gehad heeft. Nu hebben we wel een zeer zachte winter, wat natuurlijk wel uitmaakt voor het plastic. Als je gaat rijden rond het vriespunt is alles een stuk brosser en zal het een stuk sneller breken.

    Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van het kunststof van mijn E-Revo. Wat minder vind ik de hele driveline, kunststof assen en de kleine diffs is gewoon erg jammer. Voordeel is dan weer dat de aandrijfassen vervangen goedkoop en makkelijk is. De diffs is een ander verhaal, maar daar heb ik gelukkig nog niet veel problemen mee gehad.

    @Indoorvlieger,
    Precies. Traxxas is eigenlijk enkel maar een basher merk, dus als zoiets niet gezocht wordt valt het sowieso al af.
     
  9. wheelspin

    wheelspin

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    23
    heren bedankt voor de aanbevelingen!

    ik heb momenteel keuze uit 2 modellen die mij tegen een schappelijke prijs worden aangeboden:

    te weten:
    1: een LRP blast s10 TX(roller) 4x4
    [​IMG]

    2: een LRP twister S10 BX(RTR) 2wd
    [​IMG]

    het is 2wd versus 4wd, ik zal de auto voornamelijk op zandpaden en verharde wegen gebruiken.

    waar ligt de voorkeur bij dit gebruik? en wat is de "betere" auto? ik neem aan dat een 2wd makkelijker een hogere snelheid haalt bij onroad gebruik, ivm de lagere verliezen in de aandrijflijn
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    De Twister heeft bij mij nooit problemen gegeven. Spring je veel dan is wel aan te raden om de blokken die de pennen vasthouden, waarover de draagarmen scharnieren, te vervangen door alu versies. De pennen kunnen uit de kunststof gaten schieten bij een harde landing en dan ligt de draagarm er ineens naast. Hebben meer 2WD buggies last van.

    Kijk ook eens naar de Team C Jekyll of Minion, beide als kit te koop, of een Slash of Rustler roller.
     
  11. wheelspin

    wheelspin

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    23
    en krijgt de twister het via de 2wd wel overgebracht over de weg? ik heb vaak het idee dat er veel wielspin is en weinig vooruitgang
     
  12. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Dat ligt aan je vinger en aan de grip vd banden of de ondergrond. Met een 4wd is dat natuurlijk minder. De twister ligt lager op de grond dan een tx blast. Ik zou wel voor een brushless versie gaan, dan kun je door middel van lipo al meteen een stuk sneller gaan, en is qua onderhoud vriendelijker. De twister ligt wel weer strakker op de weg dan de truggy.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland

    Hier een voorbeeld van wat een 2WD met de juiste banden kan:

    Maar met een 4WD vind je wel makkelijker grip, ook met mindere banden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    ziet er goed uit die RB5.

    Voor de ondergronden waar TS op gaat rijden is er denk ik geen "beste" maar meer een persoonlijke voorkeur.
    Als ik het goed begrijp is het voornamelijk bashen.
    Ikzelf heb altijd 4WD auto's gereden en heel even een 2WD (welke helaas na 1 maand is gestolen).
    2WD is toen wel zo goed bevallen dat ik nu weer voor een 2WD ga.

    Zoals hierboven al wordt aangegeven is er ook met 2WD zat grip te krijgen, maar dan wel icm. de juiste banden en de gasvinger.
    Een 4WD zal over het algemeen (niet altijd) beter omgaan met vanuit stilstand vol op het gas wegtrekken dan een 2WD ivm. de grip.

    Alleen weet ik niet of een 5200kv motor op 3s wel de juiste combinatie is voor dit soort auto's, 5200kv op 2s lijkt me een prima combi maar 3s, mij persoonlijk lijkt het te veel van het goed voor een 1:10 offroad als de 2 LRP modellen.

    Je geeft ook aan:
    Wat was dit voor auto en wat is er dan allemaal wel niet beschadigd dat het onherstelbaar is?
    Niet dat die auto bijv. door de snelle motor kapot is gegaan en je na aanschaf van een nieuwe roller weer met dezelfde problemen zit.../
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Dank je. En ik kan met je meegaan wat betreft 2WD, voor de RB5 had ik er gemengde gevoelens over, maar nu ben ik ook fan van 2WD.

    Goede opmerking over de motor trouwens, 5200 kv op 3S is wel erg snel.


    Wat me trouwens erg goed bevalt aan de Twister, is dat de kap erg goed aansluit op het chassis. Er komt zelden vuil onder de kap.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2014
  16. wheelspin

    wheelspin

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    23

    2s rijden is ook mogelijk, heb ook nog wel 2s lipo's liggen.
    de andere auto is overleden omdat hij een ontmoeting heeft gehad met een 1:1 auto:p

    twijfel nog steeds tussen de twister en de blast(2wd of 4wd)
     
  17. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    als je voor een snellere en stevige auto wilt gaan zou ik de rustler of slash kiezen. zijn goed om mee te bashem
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  18. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    4wd wel type 2 nemen is de nieuwe versie. Zijn paar aanpasssingen aan gedaan.
     
  19. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Is een hpi savage xs niks dan? Je hebt 4wd en die rollers zijn nieuw 160 euro dacht ik.
    Ik heb zelf altijd met de normale savage gereden met mmm 2200kv motor op 5s. Ik moet eerlijk zeggen dat het kwalitatief de sterkste auto is die tot nu toe heb gehad.
    Traxxas vind ik zelf 3x niks, want ik heb 3x traxxas gehad. 4x4 slash, revo en een summit. Allemaal de brushless versie. En hoe mensen hun traxxas heel weten te houden is mij een raadsel, maar bij mij breken letterlijk van alles. Die plastike frames van traxxas is echt niet sterk. Het bij mijn revo en slash allebei weten te breken en de savage tvps zijn nog steeds heel. Het ligt natuurlijk aan de rijstyle en veel mensen die ik heb zien rijden met hun traxxas zijn ook zeer zuinig en voorzichtig. Maar met mijn rijstyle, breek ik veel minder op een savage dan bij een traxxas.
    Alleen ik moet je wel vertellen dat je niet moet verwachten dat een savage stock de zelfde rij eigenschappen zal hebben als bv een stock slash. Die savages rollen heel snel om.
     
  20. wheelspin

    wheelspin

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    23
    ik zal al het bovenstaande meenemen in mijn keuze,

    ben ook nog steeds aan het twijfelen tussen 2wd of 3wd.

    opties die ik momenteel heb:

    1. LRP twister 2wd
    2. LRP blast 4wd
    3. TeamC TC02C middenmotor
    4. kyosho Fazer kobra

    allemaal als roller

    wat zouden jullie uit deze 4 kiezen?
     

Deel Deze Pagina