Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. wesje

    wesje

    Lid geworden:
    12 okt 2013
    Berichten:
    5
    Mijn punt word hier even uit verband getrokken. Waarschijnlijk omdat ik mijn punt niet duidelijk genoeg gemaakt heb.

    Ik had op MP een gebruikte Slash gezien. Prijs stond me aan en na contact via de mail en telefoon leek me de verkoper kundig en betrouwbaar over te komen alleen was ik op dat moment niet in de gelegenheid de Slash op te halen dus op laten sturen met mijn stomme kop. Ik heb er zeggen en schrijven 3 minuten mee gereden en hem vervolgens geheel gedemonteerd en als nieuw opgebouwd. Motor kapot gelopen (het bekende 3s probleem, rotor los op de as), zo'n beetje elk lager zat zo vast als een huis, koppeling was op, diffs stonden vol modder en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu aan het eind van het liedje ben ik net zo duur uit als dat ik een nieuwe gekocht zo hebben. Dus mijn punt was als je een gebruikte koopt laat hem nooit opsturen maar ga kijken en vooral weet wat je koopt.
     
  2. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Kopen van een kit voor een beginner kom je meestal een stuk duurder uit dan rtr. Want je hebt geen motor esc en zender ontvanger om erin te bouwen, die moet je dus los kopen. Dan ben je meestal een stuk duurder uit dan rtr.
    Als ik in jouw schoenen stond, dan zal ik gewoon een apache sc kopen. Laag in aanschaf prijs, veel upgrade mogelijkheden. Veel sc8 en vorza onderdelen passen gewoon erop en die is beter voor bashen dan een losi of een team as. Als je een keer de baan op wilt gaan, dan kan je met een apache ook.
    Je moet gewoon kijken wat je budget toelaat en waar je het meest voor gebruikt.
    Beste bash voor 400, vind ik de apache.
    Beste bash van allemaal, vind ik de super 5sc.
    Beste wedstrijd voor 400, vind ik nog steeds apache.
    Beste wedstrijd van allemaal, vind ik de team as.

    Zoals je het zegt. Het bekende 3s probleem. Terwijl traxxas je het toelaat om op 3s te rijden. Mensen rijden een apache op 5s zonder probleem, terwijl hpi het maar tot 4s toelaat. En wat is een koppeling op een elektro wagen??
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht


    De Q-base die in de apache SC en C1 wordt toegepast kan tot 6S aan , staat ook bij de specificaties ESC .

    HPI adviseert voor optimaal gebruik 2 x 2S lipo's en heeft volgens eigen zeggen de alpha star motor geoptimaliseerd voor 4S .

    De velineon kan ook 3S aan , staat omschreven, echter moet dan wel de gearing worden aangepast , staat ook in de gear chart .



    Dus beide setjes kunnen het aan, echter onder bepaalde omstandigheden zoals aanpassen gear en pinion, en dat wordt vaak vergeten, ook telkens optrekken en remmen geeft veel meer warmte dan gewoon constant op een bepaald toerental rijden.

    Feit is wel dat de alpha star combo van HPI meer cellen lipo aan kan ,en zal dus bij max 6S en gebruik 5S wat langer volhouden dan een velineon set , die max 3S aan kan en continu op 3S wordt gebuikt . Dit zal ook het geval zijn voor de alpha star , op continu gebruik max aantal cellen.

    Maar op 5S heeft de hpi apache voor een 1/8 genoeg snelheid , en is nog goed te controleren , daarbij is de 1/10 sc wat te licht en is op 3S gebruik , snel , maar moeilijk controleerbaar, en ligt snel om ,dat is eigen ervaring .
     
  4. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ja dus nog een voorbeeld waarom je geen traxxas moet kopen. Hpi adviseert max 4s in een apachi en toch werkt die goed op 5s.
    Traxxas adviseert max 3s, maar daar krijg je problemen mee. Als je daar dan een 4s in zal doen, dus 1s hoger dan de toegestane advies, zal die slash in de fik gaan.
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ik zou igg gaan voor 1/8 model ,

    suc6
     
  6. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Bij hpi werkt alles als je op 1 of 2s hoger rijdt dan de advies. Bij traxxas gaat alles in de fik als je 1 of 2s hoger rijdt dan de advies. Dus kwa motor en esc, krijg je voor het zelfde bedrag een veel betere/sterkere bij hpi dan bij traxxas.
    Dat is wat ik bedoel.
     
  7. RXR

    RXR

    Lid geworden:
    8 jan 2014
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Tilburg-Reeshof
  8. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
  9. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Wat een hoop klepels en klokken weer allemaal.
    Het aantal lipocellen bepaald niet wat de snelheid is noch of er iets stuk gereden wordt. Een velineon kan idd niet meer dan 12-14 V verwerken dus op 4S rijden kan dan niet. Echter wat een ESC kapot doet gaan is hitte en dat wordt vnl veroorzaakt door hoge stroomsterkte (ampere dus)
    Een velineon kan daar prima tegen.
    De snelheid wordt bepaald door de combinatie van spanning (aantal lipo cellen) tegen de KV waarde van de motor (3500 Kv bij en velineon set) en de vertanding. Als de vertanding te zwaar staat dan wordt de motor te heet. Staat ie te licht dan wordt de ESC te heet.
    Ik heb nog zelden een velineon zien uitfikken maar ik heb al 2 Castles en en Tekin RX8 van mij zien roken. Idd kan een plastic Traxxas niet tegen al te zwaar motor geweld maar met de juiste upgrades kom je wel ergens. Toch blijft het altijd aanmodderen dan. Vooral omdat de rijeigenschappen gewoon niet zo denderend zijn.
    De keuze om niet voor een wedstrijdauto te gaan omdat je wil bashen is niet terecht. Juist de Associated sc8 en rc8 zijn oerdegelijk en zullen echt niet onderdoen voor een HPI. Merken als Kyosho zin weer wat fragieler. Overigens worden er zover ik weet geen wedstrijden georganiseerd voor 1/8 SC trucks dus een SC8 hoef je denk ik niet te kopen voor zn wedstrjdkwaliteiten.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2014
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Vind het altijd leuk als mensen zeggen dat er met wedstrijd auto's niet te bashen valt lolol, even een voorbeeldje: [media=youtube]7UnBRS17QIk[/media].

    Zie dit niet veel "bash" wagens doen zonder in tweeen te breken :D.

    Wedstrijd wagens (met name de kits) zijn vele malen sterker dan de meeste RTRs en valt dan prima mee te bashen. Kijk zonde is het wel aangezien het voor een circuit is bedoeld ;).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. RXR

    RXR

    Lid geworden:
    8 jan 2014
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Tilburg-Reeshof
    Races zijn dus eigenlijk alleen met 1/10 auto's?

    Gezien mijn budget kom ik uit bij de slash (maar die lijkt nu toch echt te zijn afgevallen), de Apache sc, die te koop is voor 400 euro, geeft me voldoende ruimte om accu en lader aan te schaffen en zo ook de Team Associated sc10 die ik voor 450 zie staan.

    Met de Team Associater sc8 en rc8 kom ik boven mijn budget uit ben ik bang, en ik weet niet of dat een verstandig is :)
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Nee hoor er zijn ook races met 1/8. En dit jaar ook een elektro cup door heel het land etc ;)
     
  13. wesje

    wesje

    Lid geworden:
    12 okt 2013
    Berichten:
    5
    En hier op inhakend vanmiddag mooi weer dus dacht de Slash nog maar eens uit te gaan laten. Echter na 2 minuten stopte de auto er mee. Stopte plotseling onder het rijden. Geen enkele reactie meer op de zender. Zowel niet met sturen als met gas geven. Lampje op de ontvanger brand constant rood, lampje op de ESC constant groen. Lipo's zijn vol batterijen in de zender zijn nieuw. Iemand idee waar ik moet gaan zoeken of hoe ik de ontvanger of ESC kan testen?
     
  14. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    bashen is niet alleen maar springen in een skate park. als je alleen dat wilt doen, kan je beter een savage halen. Bij bashen rijd je ook vaak doeloos rondjes op een veld wat niet zo vlak is als de betton of een rc baan. Doordat bash autos in het algemeen iets hoger zijn dan die wedstrijd autos, is het wat makkelijker om door wat ruiger terrein te rijden.
    Xkvid5kIaXc[/media] apache's c1/scflux big jumps,big air,onboard cam - YouTube dit is volgens mij een filmpje van iemand hier op forum. je kan dus ook gewoon springen met een apache.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik weet wat bashen is heb zelf ook al een aantal autos gehad, maar uiteindelijk gaat het toch om het vliegen ;). Dat wedstrijd auto's lager liggen dan rtr is ook onzin aangezien je dat allemaal zelf i kan stellen...
     
  16. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Das nou precies geen aanrader.... Veel te ingewikkeld en kwetsbaar. Als je een vierwiel wil kan je beter een Losi SCTE, een Durango DESC410 of een Tekno nemen. De tekno is het robuust. De Losi rijdt goed maar heeft een paar zwakke plekjes die eenvoudig op te lossen zijn. De durango is sterk en schijnt goed te rijden maar onderdelen zijn schaars maar heeft een duo lip configuratie (was een fix voor dacht ik)

    Of een 1/8 buggy conversie. Dan is voor 400 zeker te realiseren 2e hands.. Auto's als Mugen worden over het algemeen gereden door mensen die weten hoe ze onderhoud moeten doen.
     
  17. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Op 1/8 banen? Daar zijn er niet zoveel van dacht ik. Voorbeelden? Ik ben geen racer hoor dus het zou goed kunnen.
    Met een 1/8 op de gebruikelijke 1/10 baan is iig geen aanrader.
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    De truggy masters hebben nu toch een vrije klasse toe gevoegd voor elektro, volgens mij mocht een 1/8 SC ook mee doen?
     
  19. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Maar een sc8 is toch geen match voor een truggy...
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    1/8 SC lijkt me makkelijk mee te kunnen doen met de elektro truggy en buggys.
     

Deel Deze Pagina