Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

  1. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    frustrerend..zeker in het weekend....
     
  2. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    Juist! met jou kan ik praten.
     
  3. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Postbode is ook een Align fan!??:lol::lol::lol:
     
  4. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    eeiinddeeellliijkk een staartmotor! bedankt!
     
  5. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    ;) graag gedaan
     
  6. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Patience is a virtue ;-)
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi @Nicola:

    jammer, dat je moet wachten,
    maar ik denk, dat je verder veel plezier zou hebben met Align,

    vandaag zelf nog wat vergelijken tussen Blade en Align,
    nou, als je mee vraagt :lol:

    Groet
    Uwe
     
  8. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    Hallo vrienden,

    Vandaag is de bezorg poging geslaagd
    Dus ik zorgvuldig het schattige pakje opengemaakt
    Altijd leuk ookal is het van me eigen centjes...
    Toen kwam de 150 te voorschijn. Eerlijk waar een prachtige en degelijk machinetje om te zien, ik gelijk een setup filmpje opgezocht op youtube
    Want na meer dan een jaar heb ik de hobby weer opgepakt,
    Dus het is allemaal weer even wennen. Setup ging vlekkeloos
    Dankzij het youtube filmpje.

    Eerste vlucht voelde de heli erg "disconnected"
    Roll rate wat op geschroefd en werd al gelijk beter.
    Alleen de staart is met geen mogelijkheid strak te krijgen
    Gain van 50 tot 75 uit getest. Bij 75 flinke tail wag. Maar nog steeds niet lockt in

    Ook heeft mij 150 een self destruct functie, als ik naar idle 1 ga, aan de grond en begin met opstijgen explodeert die, gelukkig nog niks kapot gegaan,
    Maar er is duidelijk iets mis, maar ik heb geen idee wat. Alles ziet er goed uit.
    Erg jammer dit. Heb ik weer natuurlijk,

    Nou hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met dit mystery
    Voor het zo duidelijk mogelijk te maken. Heb ik een kort filmpje gemaakt
    00004 - YouTube

    De waarheid is op het moment helaas anders :D
    Gr. Nico
     
  9. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Nicola dit had ik ook..probeer de setting vanuit de manual.. Werkte voor mij beter.. Ik had wel expo verlaagd ..maar ik vond de manual basis veel beter..
     
  10. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    Goeimorgen RuudM
    Wat had je ook precies?
    Knalde jou trex 150 ook uit elkaar of heb je het over de staart die ik niet lockt in krijg.
    Heb je het filmpje bekeken?

    Gr. Nico


    Sent from my iPhone
     
  11. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Ja filmpje nu bekeken... dat uit elkaar spatten heb ik alleen bij een crash gehad...
    Ik bedoelde meer de setting waarover jij het had, ik had eerst die van Jeff Fastbinder of Alan van Align geprobeerd met die setting leek het wel een mug op steroïde.. voor mij niet controleerbaar.. toe'n heb ik de setting uit de manual genomen en was de basis goed.

    bij jou lijkt het wel als of de landings gear los komt van het frame? wellicht door trillingen... dit zou niet mogen zo nieuw uit de doos

    die van mij vloog zo;


    gisteren 6 vluchten gemaakt maar bij de landing te hard neer gekomen.. vermoedelijk de aileron servo defect (hij spoot omhoog.. gelijk TH dr op ) helaas zijn servo's nog niet te krijgen.. dus moet weer even geduld hebben
    Kan morgen avond weer sleutelen, dan zal ik de servo's eens om draaien want hoop niet dat het MSR boordje kapot is :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    Hallo RuudM even een korte reactie, het uitelkaar spatten heb ik verholpen, ik had het foam stickertje gebruikt die in de kit zat om de satelliet te plakken. Was te dik blijkbaar. nu een gewoon dubbelzijdig plakbandje gebruikt hij vliegt nu beter alleen nog steeds problemen met de staart die krijg ik niet strak.


    Sent from my iPhone 5s
     
  13. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Oke mooi ... van je tail zou je gain kunnen zijn .. of anders trillingen

    hier hebben ze het ook over trillingen ; http://www.helifreak.com/showthread.php?t=593700
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hallo @Nicola:

    > toch maar eerst feli met de heli !!
    > leuk dat je de fout met uit elkaar ... kon verhelpen
    > ik heb die Blade mCPX BL, zelfde formaat en opbouw (motortje aan het hek)
    __en ik heb ook zo' n tail waag gehad,
    __maar dat is naar 10 vluchten steeds beter geworden
    __en nu is het alleen nog in stil hoveren, bij vliegen is het weg.

    veel suc6 nog !
    trouwens kan je bij Blade , en ik denk ook bij Align micros
    ook de gain veranderen, ik heb het niet gedaan !

    Groet
    Uwe
     
  15. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    Bedankt voor het meedenken! Stel ik zeer op prijs.
    Ik had het topic ook al gezien, maar wat bedoel diegene in dit stukje tekst
    Sounds like the gain is set up wrong, it should be gear, or channel 5.
    kanaal verwisselen ofzo......:confused: en inderdaad trillingen, dat is het probleem denk ik van de tail en ook van het uitelkaar spatten
    Ik neem me woorden terug,van mij vorige Reply. ik dacht dat het probleem verholpen was. Door een dunner dubbel zijdige plakband te gebruiken, voor de satelliet. Maar dat is het niet. In de 2de vlucht vandaag die ik had gemaakt spatte die weer uitelkaar net als op het filmpje. Toen ik daarna weer vloog,
    Kon ik amper tot niet opstijgen omdat de staart begon te driften, toen ik de heli vervolgens inspecteerde, zag ik eerst niks vreemds, later zag ik dat het lijkt
    Alsof de main shaft iets krom is, wat ik eigenlijk niet zeker weet. Maar ik heb wel een sterk vermoeden, nu kan dit natuurlijk ook zijn omdat de heli al meerdere
    Keren uitelkaar gespat is(op tapijt) maar lang verhaal kort, trillingen is het probleem denk ik, dus nu main gear/shaft en feathring shaft besteld
    Kijken of dat het probleem is. Heel leuk dit, nieuwe heli, nog geen 1 fatsoenlijke vlucht gehad.



    Bedankt heli uwe, succes heb ik nodig:D
    Ik heb niet alleen last van tailwag maar de gyro werkt erg ook zwak dus bij het pitchen. Heeft die de neiging om rond te tollen. Zoal ik eerder in mij bericht zei, ik denk dat het met trillingen te maken heeft, toch vreemd dat de flybarless gyros perfect werken.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2014
  16. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    wauw,

    nu wil ik niet zeggen dat het een prut heli is.
    maar lees dit topic al even een tijdje mee... en zou er goed van balen als ik zo'n 1e serie trex-150 had gekocht.
    Zie dat jullie er toch aardig wat issue's mee hebben.

    Hoop dat jullie het snel op orde kunnen krijgen en er lekker mee kunnen gaan vliegen waar ze voor bedoeld zijn.
     
  17. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    Ik heb de second batch met de nieuwe A parts
    Trex 150 is zeker geen prut heli, maar ik ben denk ik 1 van de gelukkige die een
    Slecht onderdeel oid heeft
     
  18. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
  19. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Ik denk dat de oorzaak zit in de alu main shaft, deze is HOL om gewicht te besparen maar als die na een crash oid ook maar het minste krom is krijg je trillingen waardoor je MRS tilt slaat of je heli uit elkaar 'spat' door de hoge headspeed':(

    Oplossing, een volle CF shaft:cool:

    Grtz Rudi
     
  20. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    Hallo kmk ik wist niet dat de as hol is, en ja ik denk ook dat het daar aan ligt maar kan jij ook geloven dat de as, altijd al het probleem was ? Ik kan geen andere oorzaak bedenken, ja misschien de main gear. Ik ga er iedergeval snel achterkomen


    Sent from my iPhone 5s
     

Deel Deze Pagina