Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

  1. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Heel af en toe hoor je berichten over nieuwe assen die krom uit het zakje komen. En dat is volgens mij niet alleen bij Aling.
     
  2. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Het zou me niet verbazen dat er af en toe krom exemplaar tussen zit, het kan voldoende zijn dat men het op de grond laat vallen tijdens de assemblage en je hebt dan een 'maandagmorgen' exemplaar;)
    Ik heb zelf ook al onbruikbare assen gekocht zowel hoofdas als tailshafts en je merkt het meestal pas als ze gemonteerd zijn:mad: Shit happens zeker!?? Trouwens, een holle as schijnt sterker te zijn dan een volle...

    Grtz Rudi
     
  3. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Beetje off topic: op mijn Logo 400SE zit een holle en geharde as. Inmiddels al 3 keer een flinke crash gehad en het ding blijft gewoon recht...... ?????? Ongelofelijk sterk spul.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik had dat rexje allang teruggestuurt, kan toch niet dat hij zo uit de doos komt.
     
  5. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    maar die is van staal, de 150 is alu, die kan je waarschijnlijk al plooien met 'm tussen je vingers te rollen:rolleyes:
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    .. misschien 'n goede idee voordat nog meer kapot gaat,
    waar je niks voor kan ..
     
  7. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Aluminium??? Tja, dat kan inderdaad niet zo heel erg veel hebben. Zeker niet als de wanddikte minimaal is gehouden in verband met het gewicht.

    Dan kan ik mij ook heel goed voorstellen dat, als de heli omvalt bij het optoeren, de boel direct krom is ;) Maar dat heeft bijna iedere heli wel.
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    2 assen kosten 5,99 €

    zou ik meteen 'n paar kopen,
    of misschien wachten tot een upgrade komt,
    voor de Blade zijn ze al in

    alu, carbon en titan, prijs tussen 9 en 20 € hahaha,

    Groet
    Uwe
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2014
  9. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Normale as van de Logo 400 is €9,90 en de geharde is €28,00....... Maar ik verwacht wel dat er vrij snel hardere assen voor de 150 beschikbaar komen. De assen zijn niet aan te slepen als je deze moet vervangen bij iedere ongelukkige landing ;-)
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... en dan is het ook niet zo erg,
    als een as (misschien eenmalig) 20 € kost,
    is gewoon een nuttige upgrade. :rolleyes:
     
  11. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    De as was het niet..... Het is de lager in de swash,
    Die zat iets scheef, ik had dit niet verwacht van align,
    Drupje secondelijm was de oplossing
    Heli vliegt nu zo strak als een snaar
     
  12. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    De 150 heeft volgens mij 3 upgrades nodig om 'perfect' te zijn, metalen swash, metalen tailsteun en een CF main shaft.
    En alle 3 zijn reeds verkrijgbaar bij Lynx en/of Microheli:cool: Alles bij elkaar 30 Euro;)

    Grtz Rudi
     
  13. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik vind gewoon dat deze heli uit de doos al snaar strak behoort te vliegen voor dit geld;)


    Het is toch van de gekke dat iedere heli piloot die deze koopt een technisch genie behoort te zijn om hem goed vliegend te kunnen krijgen, maar dit schijnt wel de trend te zijn in de RC-wereld van de vliegtuigen en heli's:confused:


    Jan
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ben het wel een beetje met je eens. T'is de duurste micro op het moment.
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ..met de trend om een nieuwe heli eerst upgraden te moeten ...

    ben ik ook eens,
    3 van de laatsten 4 aankopen moest ik upgraden
    of zijn problemen geweest, alle waren nieuw (bnf, rtf)

    groetjes, Uwe
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Wat moest je dan upgraden aan je Vario?
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi @Chow:

    bij mijn laatsten 4 aankopen was geen Vario daarbij,
    bij Vario moet je niks upgraden,
    misschien wat aanpassen,
    maar dat is een heel ander verhaal,

    groetjes van Uwe
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik zit je te dollen Uwe..
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    dacht het bijna,
    omdat Vario geen bnf heeft, ha ha ha
     
  20. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Sinds vanmiddag ook toegetreden tot de Trex 150 club:cool:
    Allemaal 'A' parts van de 2de batch dus, maiden is al gemaakt en vliegt mooi trillingvrij, nu nog wat finetunen in de DX6i en controler en morgen een paar vluchtjes buiten maken, jammer genoeg nog maar één lipo maar daar komt tegen Vrijdag hopelijk verandering in;)

    Grtz Rudi
     

Deel Deze Pagina