advies gevraagd xray t4 2014 spec.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door neefm, 18 jan 2014.

  1. neefm

    neefm

    Lid geworden:
    18 jan 2014
    Berichten:
    1
    hallo allemaal,

    tot een jaar of 4 geleden heb ik mij bezig gehouden met vooral de brandstof 1/10 klasse, maar ook de electro 1/10 klasse.

    wegens tijdsgebrek ben ik toen gestopt met de hobby, en daardoor alles verkocht.

    nu wil ik toch weer gaan beginnen, en deze keer in de 1/10 electro stock klasse. mijn keuze is gevallen op een xray t4 2014 spec. omdat ik verder geen spullen heb lijkt het mij makkelijk om gelijk wat extra delen mee te bestellen, hiervoor heb ik jullie hulp nodig.

    1. spur gears, welke zijn nuttig en in welke pitch?
    2. pinion gears, zie 1
    3. veren, standaard bij de kit zitten de 2,5, welke zal ik nog meer mee bestellen?
    4. body, ik zat zelf aan een mazdaspeed 6 te denken.
    5. option parts, het zal waarschijnlijk niet nodig zijn aangezien de kit al zeer compleet word geleverd en het vooral aan de bestuurder zal liggen hoe de auto rond gaat in dit geval, maar mochten er nuttige beschikbaar zijn hoor ik het graag.

    circuits waar ik vooral zal rijden zijn hfcc den haag, mbc de sluis gouda en rc paradise. zowel asfalt als tapijt dus.

    alvast bedankt!
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    48dp tandwielen is de betere keuze gezien je ook buiten gaat rijden.
    De spur/pinion verhouding is zwaar afhankelijke welke klasse je gaat rijden, bij stock zijn de FDR's veelal vastgelegd.
    Veren.. Vaak is de setup uit de doos een gebalanceerde compromis en moet je er goed mee rond kunnen komen. Ben je bij rc-paradise kan je altijd een ander veertje van het rek trekken als je denkt dat je zwaarder of lichter moet.
    De Mazda is een veel gebruikte body. Uiteraard zijn hier discussies over maar je moet ergens beginnen.

    Je kunt op het Xray forum ook wat setup sheets bekijken....
     
  3. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    48 pitch werkt buiten en binnen prima.
    72 spur en 34 pinion voor een verplaatsing van 4.0
    74 spur en 35 pinion voor een verplaatsing van 4.0 (meer gewicht naar voren)
    74 spur en 31 pinion voor een verplaatsing van 4.5

    Xray heeft geen spurs in bovengenoemde maten, maar deze zijn wel te krijgen van RW. The-border (rcparadise) heeft deze spurs als het goed is op voorraad.

    Standaard 2.5 veren werken heel erg goed (tapijt en asfalt). Ik denk niet dat je zachter dan 2.5 en harder dan 2.7 nodig hebt. Xray heeft ook progressieve veren ( 2.3-2.6 en 2.5-2.8 ).

    Mazdaspeed6 werkt op tapijt en asfalt heel erg goed. Vaak zie je de LTC-R ook buiten, deze body geeft net iets meer stuur dan een Mazdaspeed6. Het kan heel erg persoonlijk zijn wat je beter vindt rijden.

    De T4'14 is zoals je zegt erg compleet, maar ik kan je wel aanraden de Bumper Brace te kopen. Deze is niet heel erg duur, maar zorgt er wel voor dat het chassis aan de voorkant niet zo snel kan beschadigen tijdens een frontale klap.
    ECS aandrijfassen zijn tegenwoording heel erg populair, met deze aandrijfassen heb je minder last van vibraties tijdens volledige stuuruitslag. De auto zal dan ook soepeler rijden (bocht uit).

    Alvast succes met het bouwen van de T4'14!
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    De tandwiel ratio hangt van de motor af. Ik rij 8.0 met een 5.0T en 8.8 met een 4.5T motor.

    De bumper brace moet je er inderdaad bijkopen. Ook de topdeck post vind ik fijn om mee te rijden op bepaalde banen.
    Tip: Neem geen Xray ECS assen. Dat breken erg snel. Ik kan je de Roche ECS of Reflex Racing ECS assen aanraden.

    2.5 veertjes zijn een vrij goede standaard voor tapijt. Buiten kan je 2.5-2.8 voor en 2.7 achter nemen als je meer stuur nodig hebt.
     

Deel Deze Pagina